Connect with us

Art Visual

Jornades «Futurs del disseny gràfic. Noves pràctiques i significats»

Publicat fa

el

Des de finals del XX, el disseny es troba en un estat de redefinició dels seus límits i categories professionals. Avui parlem d’un disseny més centrat en la creativitat i la innovació que en els productes en si mateixos.

Pel que es refereix al disseny gràfic, en particular, com un més dels àmbits del disseny en general, ha experimentat el pas d’una economia basada en els productes a una altra que, almenys teòricament, circula entorn dels serveis, la informació i el coneixement. Com a conseqüència, està patint notables transformacions en les seves pràctiques i paradigmes no solament perquè, gràcies a la tecnologia, han aparegut noves especialitats sinó, també, perquè la societat actual té noves demandes. No obstant això, i malgrat els canvis, encara contínua vigent l’opinió de Milton Glaser quan, al començament de la dècada de 2000 i sense deixar d’al·ludir a la responsabilitat social del dissenyador gràfic, assenyalava: «El propòsit del disseny gràfic és moure a les persones a l’acció, o informar-les. Si part d’aquest paper consisteix a crear un entorn social benigne, tant millor».

A l’ADG-FAD volen saber què pensen els dissenyadors sobre totes aquestes transformacions, com les viuen i com estan influint en el seu treball quotidià. Volen conèixer quines són les seves opinions però, també, quins els seus dubtes i, per això, els agradaria que junts poguéssin reflexionar sobre quin pot ser el futur del disseny gràfic en la seva relació amb les persones, institucions i empreses així com amb altres disciplines.

Per això, amb la col·laboració del Museu del Disseny, com a part de les activitats paral·leles a l’exposició permanent de disseny gràfic inaugurada enguany “Dissenyes o Treballes”, el 21 i 22 de febrer de 2019 organitzaran les Jornades «Futurs del Disseny Gràfic. Noves pràctiques i significats».

Precedides d’un cicle de conferències promogut pel Museu del Disseny, aquestes Jornades s’obren als coneixements i perspectives dels membres de l’ADG-FAD. Per tant, conviden a tots els seus socis a participar en un esdeveniment que considerem molt necessari per entendre què està passant actualment en el disseny gràfic i per albirar nous panorames. No obstant això, no volen deixar de costat a altres professionals (dissenyadors, investigadors, professors, etc.) i estudiants en general, encara que no formin part de la seva organització. Per això, també, esperen la seva assistència i participació.

La seva intenció és oferir un fòrum en el qual els professionals del disseny (entesos en un sentit ampli que inclou també a professors, investigadors, experts i divulgadors) puguin donar a conèixer els seus treballs, recerques, propostes teòriques i reflexions ben fonamentades sobre la situació del disseny gràfic en l’actualitat i sobre les seves perspectives de futur. Creuen que junts poden pensar en com afrontar aquest futur.

Les Jornades es divideix en dos blocs:

1) 21-22/02/19 Presentacions
2) 22/02/19 Meses de treball

1. Presentacions

El tipus de projectes i treballs que se poden presentar a les Jornades és el següent:

-Treballs en els quals el disseny gràfic hagi estat un element estratègic en projectes de disseny de serveis, disseny per a tots, disseny sostenible, branding, disseny d’informació, comunicació, activisme polític i disseny social, entre d’altres camps.
-Resultats definitius o preliminars de recerques teòriques i teòric-pràctiques sobre els nous enfocaments, metodologies i àmbits de pràctica del disseny gràfic. (UX/UI, realitat augmentada, aplicacions per a dispositius mòbils, 3D, gràfica audiovisual, co-disseny, Design Thinking, Disseny Centrat en la Persona, tendències del disseny gràfic, etc…)
-Projectes d’innovació docent. Desenvolupaments de sistemes o metodologies innovadors la validesa de les quals estigui demostrada tant en la pràctica del disseny com en la docència.
-Recerques sobre museologia i conservació del patrimoni del disseny gràfic.

Instruccions generals per participar

2. Meses de treball

Com és habitual, el propòsit de les meses de treball és el de promoure el diàleg entre els participants amb la finalitat d’analitzar temes específics relacionats, en aquest cas, amb el futur del disseny gràfic. Amb aquestes sessions ens agradaria arribar a conclusions que puguin convertir-se en recomanacions o directrius sobre els temes tractats en cadascuna d’elles.

En aquestes Jornades proposem els cinc temes i taules de treball.

Informació i inscripcions de les meses de treball

Més informació
adg@adg-fad.org
93 256 67 50

Art Visual

El duet de música electrònica TREZOR presenta el clip GET DOWN

Published

on

By

El duet de música electrònica, TREZOR estrena el clip GET DOWN, gravat amb un iphone i rodat a diferents botigues de vinils de Barcelona, és la darrera entrega visual del seu disc EQUALITY. Mar (Murfila) i Way, estan preparant per a la propera temporada nou material sota la producció de Stefano Maccarrone de Abuela Studios, responsable dels treballs de Rigoberta Baldini, Carlos Sadness i Delafé i les Flores Azules entre d’altres.

TREZOR ha presentat diversos clips en plataformes socials, utilitzant cadascun com a altaveu per reivindicar problemàtiques socials: B-SIDE, MY PASSENGER, HUNGRY VAMPIRES, BECOME A ROBOT creant el moviment SOCIAL DANCE, música de ball per combatre l’homofòbia, transfòbia, racisme, sexisme, propagant missatges de diversitat i tolerància.

Amb GET DOWN volen homenatjar les botigues de discos i reivindicar el vinil com a suport musical, un objecte que ajuda l’oient a valorar i entendre la filosofia que hi ha darrere de cada treball discogràfic.

TREZOR: “A vegades, anar a comprar un disc resulta millor que el mateix disc. El ritual de desenvolupar-lo, l’electricitat estàtica, l’olor de tinta, el frec sensual del microsolc amb els rovells dels dits… Desplaceu l’agulla delicadament i espereu que el misteri es resolgui. Els més nostàlgics seguim dignificant la música a les botigues de discos, per sentir-nos descobridors de tresors, per retre homenatge a la cultura corrent i per embolicar-nos en un ritual únic de diàlegs musicals amb el propietari del local. No oblidem mai, que hi ha aquests llocs de culte d’on pots sortir amb el millor disc de la teva vida, literalment, entre les teves mans. A les botigues de discos la cultura musical es comparteix gràcies a persones simplement apassionades com Lupen. Volem agrair a Crokan’s Mutant Store per deixar-nos rodar aquest videoclip al seu espai ple d’art i amor.”

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.