Connect with us

Art Visual

2019 a la vista: les tendències visuals previstes per Adobe Stock

Publicat fa

el

Com bé saben els dissenyadors i les marques, vivim en una era ràpida i molt visual, el que significa que les imatges són una de les formes més importants en què les marques connecten amb els consumidors. Aquesta és la raó per la qual la fluïdesa visual, la capacitat de veure les tendències visuals i comprendre el que signifiquen per als consumidors, és tan important. I aquest és el propòsit darrere de les tendències visuals d’Adobe Stock. Els informes de tendències ajuden a la comunitat creativa a detectar tendències a mesura que evolucionen, entendre el que signifiquen per als consumidors i es basen en elles per aconseguir el màxim impacte.

Al 2019, el paisatge visual reflectirà molt més que modes passatgeres, els típics “m’agrada” i “compartir”. Estarem envoltats d’imatges que capturen fascinants converses culturals plenes de bellesa, polèmiques sobre valors diversos, que reflecteixen com expressem la nostra individualitat i les nostres experiències, i com ens refugiem en temps atrafegats.

L’equip d’Adobe Stock va buscar al voltant de tot el món, des passarel·les de moda i galeries d’art fins al món dels negocis, la cultura pop i les xarxes socials, tot amb l’objectiu de descobrir les principals tendències visuals que marcaran l’any.

A continuació, dóna una ullada a les tendències que prediuen pel 2019:

Instints naturals

A mesura que la tecnologia va augmentant en les nostres vides i vam passar més dies dins de l’entorn digital, ens sentim cada vegada més allunyats del món físic. Aquest canvi constant està duent a més persones a buscar conscientment (o inconscientment) l’equilibri a través de la natura. Artistes com el col·laborador Premium d’Adobe Stock, Archan Nair, són part d’un moviment de creatius que s’inspiren en els misteris del món natural. Les il·lustracions de Archan reuneixen el surrealisme, el misticisme i les formes orgàniques per explorar la interconnexió entre els éssers humans i el planeta.

Aquest desig de connectar amb la natura també està influenciant el comportament dels consumidors. Per exemple, segons el Grup NPD, gairebé la meitat dels consumidors dels Estats Units ara busquen activament ingredients naturals en els productes que trien. Més enllà dels continguts, els consumidors també estan interessats en com s’obtenen els ingredients i com es comuniquen les marques. L’Institut de Salut Global informa que la branca emergent per excel·lència dins de la indústria de la bellesa i el benestar amb 999 milions de dòlars és “bellesa neta”, productes que són ètics, sostenibles i transparents. Les principals empreses del sector des Nordstrom i Barney ‘s fins Sephora ja estan responent, donant més reconeixement a les marques naturals.

Juntament amb el desig de trobar un refugi natural, els consumidors també busquen marques per satisfer les seves necessitats espirituals. Les empreses minoristes estan responent amb espais que inclouen elements naturals per a una experiència de compra més agradable i serena. Cada vegada més, els esdeveniments de benestar són més concorreguts. Grups creatius com Conscious Family Diners i companyies com Moon Bath i Zephorium, difuminen les línies entre la bellesa, la curació i l’espiritualitat, oferint productes que prometen tot l’esmentat.

En el món visual, els dissenyadors se centren en imatges aspiracionals que inclouen elements naturals i que celebren el benestar físic, emocional i espiritual.

Democràcia creativa

Avui en dia ja no esperem a que els creatius representin els nostres mons visuals, són les persones les que estan utilitzant la tecnologia per millorar i compartir els seus propis moments sense filtres, crus i amb autèntics colors vius. Cada dia, es pugen 95 milions de fotos a Instagram i la gent veu 100 milions d’hores de contingut de vídeo a Facebook. La generació Z i els Millennials lideren la càrrega, però totes les edats hi són, gràcies a les plataformes mòbils que permeten el contingut i les transmissions en viu a les xarxes socials.

Les marques estan trobant formes intel·ligents d’aprofitar el nostre desig de crear les nostres pròpies imatges. Per exemple, la companyia de roba American Eagle va llançar la seva campanya #aeriereal, demanant-li a les dones que publiquessin fotos d’elles mateixes sense retocar i celebrar la diversitat de cossos. També, companyies de mobles com West Elm o Wayfair conviden els usuaris a publicar fotos dels seus nous productes, permetent als consumidors veure com es veuen a la vida real.

També estan sorgint eines i comunitats per sumar-se a aquest nou impuls creatiu, com els de GoPro i el mateix Premiere Rush CC d’Adobe, que ofereix a creatius de totes les generacions l’oportunitat de crear, editar i compartir vídeos en tots els dispositius.

La diversitat està al capdavant de la democràcia creativa davant i darrere les càmeres. Visualment, la democràcia creativa es representa amb imatges no estudiades, amb colors brillants, temes diversos i vídeos commovedors.

Expressió disruptiva

La gent està disposada a aixecar la seva veu i a ser escoltada. Ja sigui en l’àmbit creatiu o en actes de resistència política, les imatges d’autoexpressió marquen tendència. Les nostres xarxes socials estan plenes de manifestants i de discursos polítics improvisats. Les marques estan aprofitant l’impuls i el llenguatge visual de protesta per utilitzar-lo en aparadors i línies de roba. El moment és tan significatiu que galeries tan reconegudes com la del Museu de la Ciutat de Nova York o el Museu Nacional d’Història Americana Smithsonian, col·leccionen cartells de protesta per a futures exposicions.

Fins i tot quan no hi ha una agenda política, la tendència d’autoexpressió suposa imatges visuals inclusives, cridaneres i que trenquen el silenci. Aquestes imatges poden ser inquietants i hipnotitzants, com la dels models de la luxosa casa de modes Balanciaga, o brillants i divertides, com les famoses publicacions d’Instagram que utilitzen l’aplicació KiraKira.

En el context visual, l’expressió disruptiva significa abastar una àmplia gamma d’identitats, celebrar la individualitat i potenciar l’empoderament i la intensitat de cada veu.

Estand de Marca

Els consumidors, especialment els de la generació Z i els Millennials, esperen de les marques una mica més que els seus productes. És per això que aquestes generacions són lleials a les empreses amb valors declarats i transparents. Un estudi recent va descobrir que gairebé la meitat dels Millennials pensen que els propis CEO haurien de prendre partit en temes socials.

Algunes marques ja porten a terme acció per mostrar els seus valors, com la marca de roba Patagònia i la demanda contra el president, que busca protegir els monuments nacionals, o les companyies que es van unir a la batalla legal contra la llei anti-LGTB de Carolina del Nord.

Altres marques estan ajudant els consumidors a ser més èticament conscients. La innovadora firma financera Aspiration, va crear un programa per ajudar els consumidors a enllaçar les seves despeses diàries amb les seves creences ètiques.

Per mantenir-se al dia amb aquesta tendència, les marques han de comunicar un propòsit social significatiu i coherent al voltant de grans temes com la justícia social i la conservació. En l’àmbit visual, això vol dir que increïbles i ponderosas representacions de causes i problemes populars d’escala global tindran un gran impacte en els espectadors.

De fet, per a alguns, l’activisme està en la pròpia imatge. La col·lecció de l’Agencia del Océano disponible a Adobe Stok, convida els espectadors a experimentar la bellesa, poques vegades vista en el món submarí. “El noranta-nou per cent de les persones no bussegen, i probablement mai ho faran”, comparteix el fundador de la companyia, Richard Vevers. “És per això que les imatges són tan importants quan es tracta de la conservació de l’oceà. El nostre treball és compartir imatges emotives, involucrar les persones amb la part més màgica del nostre planeta i, a través d’imatges, fer que donin suport a la lluita per salvar-la”.

Continue Reading

Art Visual

El duet de música electrònica TREZOR presenta el clip GET DOWN

Published

on

By

El duet de música electrònica, TREZOR estrena el clip GET DOWN, gravat amb un iphone i rodat a diferents botigues de vinils de Barcelona, és la darrera entrega visual del seu disc EQUALITY. Mar (Murfila) i Way, estan preparant per a la propera temporada nou material sota la producció de Stefano Maccarrone de Abuela Studios, responsable dels treballs de Rigoberta Baldini, Carlos Sadness i Delafé i les Flores Azules entre d’altres.

TREZOR ha presentat diversos clips en plataformes socials, utilitzant cadascun com a altaveu per reivindicar problemàtiques socials: B-SIDE, MY PASSENGER, HUNGRY VAMPIRES, BECOME A ROBOT creant el moviment SOCIAL DANCE, música de ball per combatre l’homofòbia, transfòbia, racisme, sexisme, propagant missatges de diversitat i tolerància.

Amb GET DOWN volen homenatjar les botigues de discos i reivindicar el vinil com a suport musical, un objecte que ajuda l’oient a valorar i entendre la filosofia que hi ha darrere de cada treball discogràfic.

TREZOR: “A vegades, anar a comprar un disc resulta millor que el mateix disc. El ritual de desenvolupar-lo, l’electricitat estàtica, l’olor de tinta, el frec sensual del microsolc amb els rovells dels dits… Desplaceu l’agulla delicadament i espereu que el misteri es resolgui. Els més nostàlgics seguim dignificant la música a les botigues de discos, per sentir-nos descobridors de tresors, per retre homenatge a la cultura corrent i per embolicar-nos en un ritual únic de diàlegs musicals amb el propietari del local. No oblidem mai, que hi ha aquests llocs de culte d’on pots sortir amb el millor disc de la teva vida, literalment, entre les teves mans. A les botigues de discos la cultura musical es comparteix gràcies a persones simplement apassionades com Lupen. Volem agrair a Crokan’s Mutant Store per deixar-nos rodar aquest videoclip al seu espai ple d’art i amor.”

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.