Connect with us

Novetats discogràfiques

Habitar La Mar treu el nou EP “Realismo Histérico”

Publicat fa

el

La banda establerta a Jaén llança un segon treball on dóna un pas més enllà al seu so, més enfocat cap al noise-rock però mantenint un esperit actual i modern en les seves formes. Seguint els seus propis instints Habitar La Mar treu a la llum budells, deixant veure la fosco i el repulsiu d’una societat decadent que mai aixeca el cap, cosa que queda patent a través de la instrumentació, més incisiva, més ràpida, més crua i en una imatgeria explícita en lletres àcides on el sarcasme i la burla fan efecte.

Kike Guitiérrez (El Gran Oso Blanco, Xkrude, Las Mierdas) Frego (Oddhums, Las Mierdas, Xkrude) comencen a compondre els primers temes en Black Bunker Studios al febrer de 2018 i Juan A. Soler “Kantz” (Tenpel, Delobos, De la Cuna a la Tumba) s’uneix al projecte al març, incorporant veu a aquestes i noves composicions. Un cop acabades les primeres composicions s’uneix Paco Reig (El Gran Oso Blanco, Los Ambolias) a la bateria i José Miguel Ocón (Catorce, De la Cuna a la Tumba) al baix, tancant així la formació.

Si “La Deriva” exorcitzava els dimonis interiors, a “Realismo Histérico”, són els dimonis del món en què vivim, tan corrosiu i mordaç com aquest treball. Ha estat gravat i mesclat de nou per Kike Gutiérrez i Frego, tots dos guitarristes de la banda, a Black Bunker Records de Jaén i masteritzat per Brad Boatright en Audiosiege, Portland. La banda presentarà el nou treball en directe el 21 de desembre a Jaén, i arrencarà 2019 actuant el 11 de gener a Màlaga.

Continue Reading

Novetats discogràfiques

“Costumbrismo”, nou single de la banda postpunk Viuda

Published

on

By

Gota a gota, cançó a cançó, Viuda continuen el seu camí més enllà de les castanyoles i l’halo de bruixeria que els ha inspirat des que el seu esgotadíssim EP homònim, gravat el desembre del 2020, veiés la llum. Si el març d’aquest any el quartet afinava el rumb amb “Alleraná”, adaptació d’una tonada tradicional, amb aquest nou single semblen sacsejar-se i despullar-se de qualsevol rastre de debutants. A “Costumismo” no hi ha navalles ni satanisme (encara que sí un cementiri), passa per un interludi gairebé dub, i al seu interior té la força d’un hit dels que fa diverses generacions arrasaven en ràdios i televisions.

Com en els seus treballs previs, Viuda s’ho munten pel seu compte: composen, graven, mesclen i masteritzen a l’estudi de l’Elisa, a les muntanyes, “Costumismo” és l’expressió exacta del que floreix de la suma d’aquestes quatre asturianes: sense adulteracions, concessions, ni interferències de cap mena. Per això Viuda és un grup únic, inesperat, propietàries dels seus errors i dels seus encerts.

Concert a concert, sumant quilòmetres i escenaris en els seus dos anys de trajectòria, Viuda han aconseguit una poció molt especial fent fora el seu calder propòsit, entranyes, i enormes dosis de carisma. Potser és per aquesta màgia que més enllà de gèneres i etiquetes conquisten amb la immediatesa d’un sortilegi instantani.

“Costumismo” parla sobre el que t’aporten les coses mundanes, ser feliç amb poc. També fa referència a tenir present la mort, tot recordant el valor de les coses que realment tenen pes per triar en què o qui inverteixes el teu temps. Un parell de grapats de saviesa immortal en forma de cançó pop.

La portada de “Costumismo” és una fotografia analògica de la sèrie que la fotògrafa Irene Palacio va fer per a Viuda l’hivern passat, i el videoclip que l’acompanya, amb l’actuació d’Iván Arroyo, va ser realitzat per Eva Llavona, disseny de crèdits de Sara Rego, i la producció musical de l’Elisa G. Gómez.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.