Connect with us

Novetats discogràfiques

La força del directe, “△” el brutal nou àlbum dels tansumica

Publicat fa

el

Arcada Koncerts Records presenta el nou disc de ​tansumica​, titulat △. Publicat a les plataformes digitals el passat 15 de setembre, arriba una bomba sònica que no deixarà indiferent a ningú. Estigueu atents a les novetats de la banda, que aviat marcaran un abans i un després del hardcore de km 0. Com ens agrada informar d’aquesta mena de novetats.

Dos anys després del seu debut amb ​Sample EP​ (2018), el ​post-hardcore​ de tansumica implosiona amb 10 tracks que emanen veterania, frescor i foscor a parts iguals. En poc menys de 30 minuts, △ incorpora sonoritats que recorden a la psicodèlia de ​Yahi​ (grup del qual formen part els 3 components de tansumica), afegint nous instruments al “power trio” de guitarra-baix-bateria. D’aquesta manera, violins i sintetitzadors fan de contrapunt a uns temes que desprenen mala llet pels quatre costats.

Gravat a Ultramarinos Costa Brava per ​Santi Garcia, ​el disc qüestiona no només pilars socials fonamentals (​“Les pors, el país, els déus, la llei / els tics, els trucs, l’apatia, el dol / la fantasia que fas el que vols / I el teu nom/ No ets el teu nom”​), sinó que també proposa unir les contradiccions externes amb les individuals (​“què defineix a la gent / què defineix als meus amics / què em defineix a mi mateix / pànic o mandra?”​), submergint-se en símbols de l’inconscient col.lectiu (“​No patinem amb els Déus que ningú / ningú vol desfermar-los la ràbia / Deixem que dormi un dia més​”) i aportant, això sí, un bri d’esperança (​“Estrany, increïble el tornar a estimar / Lloada bomba termonuclear / on has estat?”​).

Un disc composat per deu temes on facturen post-hardcore cristal·litzat en una implosió de veterania, frescor i foscor a parts iguals, amb lletres demolidorament autoreflexives i riffs críticament urgents. S’emmirallen tant en Refused​ com en Engine Down,​ tant en Hot Water Music​ com en Randy​. No #volemmescanya? Doncs aquí la teniu.

Novetats discogràfiques

GAZELLA publica “Volver”, nou avançament de “Vías”, el seu segon àlbum que veurà la llum al maig de 2025

Published

on

By

Gazella és una jove banda valenciana formada per Raquel Palomino (veu), Mauro Llopis (baix), Alba Raja (guitarra i sintetitzadors), Adrián Camáñez (guitarra i sintetitzadors) i Lluisen Capafons (bateria i veu). El seu so combina influències del shoegaze, el post-rock i la psicodèlia amb arranjaments electrònics i ritmes inspirats en el Krautrock. Després de l’èxit del seu debut homònim, publicat a finals del 2023, amb què han passat per festivals com Deleste, Atlantic Fest o Monkey Week, la banda anuncia el llançament del seu segon àlbum, “Vías”, que veurà la llum el maig del 2025 a través del segell barceloní Foehn Records. Un disc visceral, deliciós i esfereïdor.

Amb “Vías”, Gazella porta el seu univers post-shoegaze a un major nivell de risc i ambició. El so de la banda ha esdevingut un gresol d’elements dispars que es fonen en una experiència sonora onírica, solemne i apassionada. Aquest nou àlbum és la prova palpable de la seva constant evolució i de la seva capacitat per reinventar el so a cada pas, creant una atmosfera única que abasta gèneres i estils diversos.

Primeres dates
28/02/25 Let’s Festival – L’Hospitalet BCN
29/03/25 Spook – Valencia w/ VVV [Trippin’you]
20/04/25 Upload – Barcelona w/ Dean Wareham
21/04/25 16 Toneladas – Valencia w/ Dean Wareham
25/04/25 Sala Villanos – Madrid w/ Dean Wareham

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.