Connect with us

Novetats discogràfiques

Viuda presenten “Alleraná”, postpunk amb arestes pop

Publicat fa

el

Fa només deu mesos que Viuda publicaven el seu EP homònim de debut, esgotat fulminantment en qüestió de setmanes. Des de llavors han anat sumant concerts, afilant els seus sortilegis i consolidant cadascun dels seus passos. Avui, per fi, podem escoltar el seu nou single, un gir que aprofundeix en el seu univers navalger i demoníac alhora que avança a les seves arestes més pop.

La alleraná és un estil de cançó asturiana específica del concejo de Aller, sovint considerada la variant més complexa del seu gènere pels canvis tonals. “Baxaben cuatro alleranos” és un clàssic de les tonades que narra la història, en to jocós, de quatre paisans que gaudeixen fraternalment de la seva mútua companyia compartint fabada i sidra. Viuda inverteixen la cançó: ara són quatre alleranes les que caminen juntes. Navalla a la mà, arremangat el refaix, es disposen a sembrar el terror entre els homes, recuperant la mística fosca, el conjur màgic i els relats d’ànimes penitents que transiten els camins a la nit.

Part de la cançó està escrita en un dialecte de l’asturià propi del concejo de Aller, inintel·ligible fins i tot per a parlants de l’asturianu. En aquest mateix consell, a Nembra, va ser gravat el vídeo, dirigit per Samuel Fonseca i Guillermo Kult, i produït per Juanita Zapata. El vídeo vesteix de llarg Viuda amb vestits tradicionals fets a mida i per a l’ocasió per Made By Kös.

“Alleraná” confirma que els encanteris de Viuda no eren efímers, sinó malediccions cuinades a foc lent al seu calder, i destinades a perdurar entre les heures. Beguem amb elles del seu calze.

Novetats discogràfiques

KALI llança nou EP “Maltman and Effie”

Published

on

By

La cantant, compositora, multiinstrumentista i productora de 17 anys KALI publica el seu EP “Maltman and Effie” a través de Nettwerk. Al llarg de les 6 cançons del projecte, KALI afegeix a la seva ja àmplia paleta de sons que va mostrar per primera vegada amb el seu EP de debut “CIRCLES” publicat l’any passat. “Maltman and Effie” pren el seu nom de la intersecció de Los Angeles on van tenir lloc molts dels records que van formar el projecte, desplegant sis històries cinematogràfiques de la intensitat adolescent dels alts i baixos de les relacions.

Juntament amb el llançament de l’EP, KALI comparteix el vídeo del tema destacat “Insomnia”, que una vegada més mostra l’artista compartint la pantalla amb un personatge que porta la màscara de llimac, un personatge que s’ha convertit en un element simbòlic característic al llarg dels darrers llançaments de KALI.

Parlant del nou EP i del significat de la màscara de llimac, KALI diu: “Vaig comprar la màscara de llimac per caprici un mes abans de fer les cançons que es van convertir en Maltman and Effie. Era el tipus d’objecte que veia i sabia que tenia que tenir. Vaig començar a portar-lo com un truc de festa perquè pateixo d’ansietat social, com tothom de la meva edat. Quan vaig acabar la maqueta de l’EP, vaig començar a adonar-me que les cançons parlaven més de mi mateixa i de les meves inseguretats que de les circumstàncies físiques que em van permetre arribar a aquest punt d’introspecció, juntament amb el títol, Maltman and Effie, el llimac representa la meva consciència cínica però monstruosa, que barreja tant la meva llum com la meva foscor, cosa que també es correlaciona amb la meva identitat de gènere ambigua El títol prové d’un carrer de Silverlake, però al meu cap sona com si “Maltman” fos la meva autopercepció desviada i negativa, mentre que “Effie” és la meva estabilitat desenfadada. La màscara de llimac representa la unitat als oposats”.

KALI, una mena de prodigi, va créixer tocant en recitals i versionant cançons dels Beatles, prenent classes particulars amb professors de música, anant a programes musicals extraescolars i fins i tot prenent classes magistrals de composició per alimentar la seva passió. Intuïtiva i entusiasta, es va aprendre per si mateixa a fer servir el Garageband i va començar a escriure i fer demos de cançons que després ensenyaria a la seva primera banda. Els seus arranjaments d’indie-surf, sincers i propers, van atraure multituds adolescents i suades a locals com The Smell i The Viper Room, i la van portar al seu treball en solitari com KALI, el segon treball del qual arribarà aviat a través de Nettwerk.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.