Novetats discogràfiques
MIGUEL A. GARCÍA publica nou àlbum “Littentula”, un artefacte atemporal i avantguardista
En actiu des de fa més de dues dècades i amb una discografia que supera la desena d’àlbums (presentant els quals ha girat per Europa, Amèrica i Àsia, actuant ni més ni menys que l’Issue Project Room a Nova York, el Centro Nacional de las Artes a Ciudad de México, el Ftarri de Tòquio, el DOM Cultural Center de Moscou, l’Église Saint-Merry de París o l’Auditorio Nacional de Música de Madrid), Miguel A. García és tot un referent en música experimental i art sonor, tant per la seva obra com a compositor, com per la seva carrera a l’escena d’improvisació electroacústica. Trajectòria durant la qual l’artista de Bilbao ha col·laborat amb noms com Fernando Carvalho, Francisco López, Francisco Meirino, Ibon RG, Jean-Luc Guionnet, Juan Carlos Blancas o Seijiro Murayama, així com comissariat esdeveniments i festivals com el Zarata Fest, el Hotsetan a Azkuna Zentroa o el mític i extint Club Le Larraskito. Cursa immaculada, en fi, a la qual ara se suma aquesta obra davant de la qual ens trobem. Un doble àlbum amb què l’artista euskaldun ha aconseguit transmetre amb lucidesa el moment vital en què es troba i donar forma a aquest artefacte artístic atemporal i genuïnament avantguardista, anomenat «Littentula».
Com un modern Prometeu però usant com a matèria primera la documentació dels seus propis processos de captura (tant per a síntesi tímbrica, com per a composició), en aquest nou llarg García rubrica una íntima i atractiva invitació a la sublimació, mitjançant peces que són abstractes per naturalesa i que ostenten una sensibilitat brutal. Estimulant envit, que ha estat orquestrat pensant en músics amics de la talla de Garazi Gorostiaga, Enrike Hurtado i Garazi Navas, quins han convertit les seves partitures en una obra major que transcendeix gèneres i que es divideix en dos volums bessons, units per una nova bellesa artificial concebuda a partir dels gens del vell món.
Al primer disc de «Littentula», García oficia com a creador d’un autèntic escenari sonor, on allò orgànic transmutat ens remet al cicle de regeneració de la natura. Els quatre temes que el componen es desenvolupen a partir d’una mètrica dels batecs intrigant, que aconsegueix estimular i ampliar la nostra percepció sobre la cara oculta d’allò que és aparent. En el segon, aquesta lògica preconscient acaba derivant en una mena de convulsió a càmera lenta, d’espasme emmudit, velat, latent i estranyament intens, a través del qual arribem a intuir que en l’objecte de creació es manifesten l’aurora i l’ocàs. Joc de miralls, amb el qual Miguel A. García planteja davant nostre el doble oposat intrínsec més essencial. La vida
Novetats discogràfiques
DANI VEGA (guitarrista de Mishima) anuncia el seu àlbum de debut en solitari amb el single “Flotant”
Els seguidors de la banda catalana Mishima coneixeran Dani Vega per ser el seu guitarrista en els darrers set àlbums que han publicat. Ara, després de 20 anys de trajectòria amb el conjunt barceloní, prepareu-vos per conèixer el Dani Vega compositor solista, ja que aquesta tardor, concretament el 25 d’octubre, llançarà el seu àlbum de debut, “Así de frágil” és, a través del segell Eclipse Records. Un treball profundament personal amb què el músic ha aconseguit entendre’s i explicar-se a si mateix furgant en el seu passat, i gràcies al qual ha pogut fer les paus amb si mateix.
Un dels millors exemples d’aquest esforç emocional el trobem a “Flotant”: el primer i únic avançament que el músic nascut a les Canàries revelarà del seu disc. Es tracta d’un tall construït amb melodies vocals pròpies d’un pop jovial i despreocupat, però que amaga una dolorosa mirada enrere. “En mis sueños, mis noches, mi desorden / juego a imaginar / que al volver a casa / me preguntarás ¿cómo va?”, confessa a la segona estrofa. Perquè aquí parlem de pèrdua i abandonament, d’un buit i d’absència, en aquest cas la del seu pare, que han modelat la identitat del músic des de petit. Una absència que, simbòlicament, es materialitza en una presència inabastable que manté sempre aquí: “Flotando entre mis lágrimas”.
Cal tenir valor per tornar a un record dolorós, per anar de cara a les teves pròpies ferides, però moltes vegades també és un viatge terapèutic, necessari per tancar-les. Per això el videoclip, obra de Dacil Manrique de Lara, s’ha rodat a la Gran Canària natal de Dani Vega, on tot va començar, amb equip 100% canari. El preciós metratge simbolitza l’intent del músic per reconnectar amb tot el que l’envoltava aleshores per absorbir la tristesa i convertir el record en llum. “Misery is a butterfly”, com deien els seus admirats Blonde Redhead: perquè a la nostra mà està transformar el dolor en una cosa bonica.
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga