Connect with us

Bolos

Aliment presenta el seu tercer disc “Brother” a Madrid i Barcelona

Publicat fa

el

Aquest cap de setmana Aliment presenten el seu flamant tercer disc editat per La Castanya amb dues dates, Madrid i Barcelona. “Brother” és el títol escollit per a un àlbum on el trio de Girona explora la seva faceta post-punk més fosca i intensa per parlar de la llum que desprèn l’amistat més efusiva. Un retorn discogràfic que ha convençut amb escreix als fans i que està captivant a nous seguidors.

Aliment celebra la posada de llarg d’aquest tercer disc aquest divendres 30 a Madrid, sala Wurlitzer Ballroom,  acompanyats per Golpe de Gracia i Plataforma, i dissabte 1 de desembre a sala Sidecar de Barcelona amb Purgatorii i Plataforma.

Més enllà de la fantasia del garatge, els anys i la vida, han fet que els Aliment acumulin tones de dolor que impossibiliten qualsevol cop de teatre sobre de l’escenari. Aliment es mostren foscos i incòmodes, encara que al final tot és una qüestió de proporció, no de negació. És per això que, de sobte, enmig de la cruesa, floreix una mica d’esperança i durant 20 segons et regalen una tornada power pop preciosista que s’esvaeix abans que puguis alçar el puny. Holy Slap (La Castanya, 2012) i Silverback hi són, però ocults, perquè la boira i la penombra tornen de nou. Encara queda llum, l’hem vist, però perquè sigui bella i autèntica ha de suggerir-se, mai convertir-se en pornografia.

Gravat en dues sessions diferents a La Atlantida Estudio (Barcelona), Brother (La Castanya, 2018) ens descobreix uns Aliment que s’han oblidat conscientment d’una forma de fer música basada en la cançó pop rodona i anfetamínica, al més pur estil dels Marked Men. Ara flirtegen amb el post-punk de Protomartyr, Sievehead, Dïat i Institute (“New Human”, “Sacred Secret”), elevant al podi aquests puntejos de guitarra que amenacen a escardar-ho tot. També assistim a noves formes, com aquells moments més Parquet Courts “Maze”, “Black Cross” i aquests passatges constituïts per una repetició rítmica que es mantenen fins a l’extenuació, fins al cansament, fins al deliri “Dystopia”, “Snake Bite”. Tot això es barreja amb quadres instrumentals eteris i preciosos “A Blazing Torch” heretats de l’escola danesa (Var, Iceage, Lower). “Brother” és una maquinària perfecta que esfondra tòpics, i, esperem, generarà de nous.

De cara a les bandes que els acompanyaran, Golpe de Gracia acaben de treure el seu k7 demo, coeditada pels segells San Nikasio RCS i Siete Picos RCS. Sis temes propis i una versió, que et porten als anys d’acer de les perifèries de Paris i als anys de plom dels carrers d’Euskadi. Sense embuts reivindiquen als Cika, els Rip els silens, anti-règim o els Blitz. Xirimiri, guillotina i formigó. Actualment estan preparant el seu proper EP que gravaran al gener, on deixen clara la seva fília per les Hienes i el seu menyspreu per Sabino Arana. Oi! del d’abans del qual no entén d’etiquetes ni democràcies. Plataforma són un trio de Barcelona i fan punk.

Divendres 30 de noviembre 2018
22.00h – Wurlitzer Ballroom, Madrid
8€ Anticipada aquí

Dissabte 1 de desembre 2018
21.00h – Sidecar, Barcelona
8€ Anticipada aquí

Bolos

LES RENCARDS presenten el seu nou LP el 27 de juny a la sala Almo2Bar

Published

on

By

Les Rencards és un conjunt format per tres musics amb àmplia experiència i una carismàtica cantant que ofereixen un show de rock’n’roll inspirat en les sonoritats del garatge i dels pioners del punk com ara The Sonics, The Stooges o The Ramones, però sortint-se de la norma i portant el gènere al segle XXI. La seva espectacular posada en escena i el seu so energètic ja ha deixat bocabadades innombrables audiències, tant en petits clubs com en grans festivals catalans, espanyols i europeus.

Les seves cançons originals són majoritàriament cantades en francès, amb lletres incisives i composició de primer nivell, com demostren els seus LPs “Les Rencards” (2022, produït per Mike Mariconda) i “Angles morts” (2025 produït per Marc Tena), tots dos editats pel segell Groovie Records de Portugal.

Sala Amo2Bar
27 de juny · 21.00h
Taquilla : 15€ / Anticipada : 12€
Entrada

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.