Connect with us

Novetats discogràfiques

El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”

Publicat fa

el

El Petit de Cal Eril publica el seu nou disc “Energia Fosca”, que presentarà en directe ben aviat a festivals com CruïllaVidaDoctor MusicAphònicaEmbassa’t Minipop.

Enregistrat a les muntanyes de Prades al gener del 2019 i mesclat al Teatre de Ca l’Eril al febrer de 2019, el disc es publica en format vinil, cassette i cd, i ja es pot trobar a totes les botigues, així com a la Bankrobber Store.


“Energia fosca, tu ets la llum de totes les coses”

Sabem que l’expansió accelerada de l’univers no s’explicaria sense la presència d’una misteriosa energia fosca. Una energia que s’intueix, que ha d’existir però que ningú ha pogut percebre mai. El Petit de Cal Eril se suma a aquesta hipòtesi amb un nou recull de cançons que travessen el cosmos per generar al seu voltant una força gravitacional imparable. Com les esferes blaves que en presideixen la portada.

El nou disc “Energia fosca” entra en íntima col·lisió amb els immediatament precedents “La força” (2016) i el celebrat “” (2018). Ve a arrodonir un cicle de creixement forjat des de la base per un grup que defensa el seu projecte en primera persona, des de la trinxera i amb la màxima tenacitat: sense parar de tocar en directe i amb un inusitat ritme de producció de discos.

Les partícules elementals que acabarien conformant el nou disc es van accelerar en un punt indeterminat de les muntanyes de Prades on el grup va instal·lar el seu sincrotró portàtil, alimentant-lo tan sols amb llum solar. L’impacte de la radiació ultraviolada en la matèria obscura va acabar marcant el singular caràcter del disc, on s’alternen moments de màxima luminància amb atmosferes inquietants.

El Petit de Cal Eril són Jordi Matas, Ildefons Alonso, Artur Tort, Dani Comas i Joan Pons.

PRIMERS CONCERTS
25/5 Tàrrega – Festival Embarrat
28/5 Palma – Festival de Poesia de la Mediterrània
30/5 Banyoles – Festival Aphònica
1/6 Tarragona – Festival Minipop
14/6 Sabadell – Festival Embassa’t
22/6 Burg – Festival Muda
29/6 Ciutadella de Menorca – Jazzbah
4/7 Vilanova i la Geltrú – Vida Festival
6/7 Barcelona – Festival Cruïlla
14/7 Montmeló – Doctor Music Festival

Novetats discogràfiques

GAVINA.MP3 ens presenta “Ciutat”, el tercer single del seu nou àlbum

Published

on

By

S’estrena CIUTAT, el nou single de gavina.mp3, una cançó que parla del desencant amorós i vital des del cor d’una Barcelona que es fa gran, crua i hostil, i forma part del seu segon àlbum que veurà la llum a finals d’octubre de 2025.

La cançó, escrita i compostaper Max Codinach (gavina.mp3), retrata una relació que mai acaba d’arrencar, amb una ciutat que esdevé mirall i escenari d’un malestar més profund. Compta amb una producció de Pau Esteve (La Ludwig Band, Locus Studio), el tema torna a la sonoritat més pop de l’artista, sense perdre la seva càrrega emocional ni caure en simplicitats ni trivialitats.

La producció accentua la tensió emocional que travessa tota la peça. L’estructura de la cançóes va desplegant amb capes subtils que creixen en intensitat, mentre la veu de gavina.mp3 manté una expressivitat continguda que colpeja amb frases com: Clar que hi ha molts dies que en el fons, no t’assembles gens al meu record.”

L’apartat visual de CIUTAT també juga un paper clau en aquest llançament. El videoclip, codirigit per Roger Monleón i el propi Max Codinach, construeix una narrativa estètica i urbana que amplia la mirada de la cançó i reforça el paisatge emocional del projecte gavina.mp3.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.