Art Visual
El Festival de Sitges obre inscripcions de films per a l’edició del 2020
La 53a edició del Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya inicia el compte enrere. Ahir dilluns es va obrir el període d’inscripcions de llargmetratges i curtmetratges. Les productores, distribuïdores i directors/es que vulguin presentar els seus films seran valorats pel comitè de programació del Festival. Sitges 2020 se celebrarà entre el 8 i el 18 d’octubre vinent.
El comitè de programació del Festival està treballant amb normalitat i responsabilitat, malgrat la crisi del coronavirus. El comitè està avançant en els visionats i selecció dels primers títols que configuraran la propera edició del Festival. La data de tancament de la inscripció, per a totes les categories, és el 15 de juliol.
Les empreses titulars de les pel·lícules seleccionades pel comitè de programació rebran un formulari (entry form) a través del qual formalitzaran la seva participació en el certamen. El Festival contactarà únicament amb els titulars dels films seleccionats pel comitè. La plataforma Festhome és l’únic sistema oficial per a inscriure la peça. L’organització no accepta altres formats ni cap altre sistema que no sigui aquest.
Les bases de participació i el reglament de Sitges 2020 estan disponibles aquí.
Art Visual
XII RÒMBIC, el festival de teatre de titelles per a adults, el 10 i 11 d’abril a l’Ateneu 9 Barris
El festival de teatre de titelles per a adults de Barcelona, arriba a la dotzena edició! Un festival coorganitzat de forma comunitària amb l’Associació Titellaire de Roquetes, la Casa Taller de Marionetas Pepe Otal, La Puntual i l’Ateneu Popular 9 Barris.
Aquest any el Ròmbic proposa un cap de setmana de titelles que viatja entre la tradició i la contemporaneïtat. Històries que combinen humor, crítica i poesia visual, amb companyies que exploren nous llenguatges escènics a partir dels objectes, les titelles i la música en directe.
El festival arrenca divendres 10 d’abril amb l’estrena de la companyia catalana La Dona Calba, en residència a l’Ateneu, que presenta Entresòl 1a, una peça de teatre visual que posa el focus en la precarietat de l’habitatge i les vides que s’hi acumulen.
La programació es completa amb les propostes de Luciano Mansur (Proyecto Frankenstein), Teatro Arbolé (Tragedias de amor y cuernos) i Jordi Bertran (Clàssics).
Dissabte 11 d’abril, la companyia francesa La Pendue presenta La Manékine, una proposta de titelles i música en directe que revisita el conte medieval de La noia sense mans.
Consulta tota la programació a la seva web

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
