Bolos
Ètica i estètica del rock independent: Shellac giraran al juny de 2021

Disc-gira. Disc-gira. Disc-gira… Els mecanismes de la indústria musical han creat el miratge que aquests dos conceptes van lligats, com si l’un fos l’extensió de l’altre. Però aquesta fórmula no funciona en el cas de Shellac. Parafrasejant Bartleby, ells preferirien no fer-ho (així). Han editat la música que han cregut convenient (la seva última referència, un recull de les Peel Sessions que van gravar en 1994 i 2004) i de la forma que els ha vingut de gust (ja sigui un directe exclusiu per al mercat japonès, o un àlbum instrumental distribuït entre els seus amics). De la mateixa manera, donen concerts i es tiren a la carretera només quan els ho demana el cos, atenent a un únic compromís: posar cara i nom als seus lleials fans, cridar amb ells. Donar-los veu, en definitiva.
Les seves maneres poden semblar excèntriques, però només si les contemplem des d’un vidre intoxicat pel lucre a qualsevol preu. Steve Albini (guitarra, veu), Bob Weston (baix) i Todd Trainer (bateria) van formar Shellac a principis dels noranta, quan la vampirització de l’indie per part de les grans discogràfiques havia arribat al col·lapse, i des de llavors s’han dedicat a predicar amb l’exemple tot allò que hauria de ser natural en una banda de rock independent. Una guia ètica i estètica forjada en l’underground que el trio va conèixer als vuitanta, convertida en composicions afilades a partir d’un os melòdic post-hardcore. Per això, els que els han vist en alguna ocasió saben que els seus concerts són una forma de resetejar el comptador i recordar què és l’essencial en la música en directe: tres persones en un escenari, l’espai que hi ha entre el soroll que generen els seus instruments i la respiració expectant del públic.
Al juny, immediatament després de la seva catorzena actuació al Primavera Sound Barcelona, festival al que han trobat una segona casa amb vistes a la Mediterrània, Shellac d’Amèrica del Nord (com els agrada presentar-se en societat) realitzaran una gira per la peninsula, que començarà a Barcelona (6 de juny, La Nau) i seguirà per Zaragoza (7 de juny, Las Armas), Donostia (8 de juny, Dabadaba) i Oviedo (9 de juny , La Salvaje), culminant la ruta a Porto, on tocaran al ENS Primavera Sound Porto 2021.
Aquestes cites són una ocasió excepcional per trobar a Shellac en la distància curta que és la seva raó de ser. En totes les dates, el grup estarà acompanyat pel trio francès Decibelles, els qui obriran la nit fent petar l’energia sònica del seu últim LP, Rock Français, gravat per Albini i masteritzat per Weston.
6 juny 2021 BARCELONA (LA NAU)
7 juny 2021 ZARAGOZA (LAS ARMAS)
8 juny 2021 DONOSTIA (DABADABA)
9 juny 2021 OVIEDO (LA SALVAJE)
Entrades per Barcelona ja a la venda al preu de 18€.

Bolos
EZPALAK presentarà el seu nou disc “Gatza” a Colòmbia

Des de la primera escolta vam saber que el nou disc “Gatza” (Patana Records, 2024) dels EZPALAK tindria una llarga i fructífera trajectòria. Aviat, mitjans especialitzats van situar el quart treball de la banda entre els millors discos de l’anyada 2024. Però ara han fet un gran pas endavant: aquest any seran al BIME Bogotà! L’esdeveniment musical, que té lloc a la capital colombiana, tindrà lloc entre el 6 i el 9 de maig.
Aquest serà el debut dels EZPALAK a Llatinoamèrica, i per il·lustrar el seu esperit salvatge, posen a Juanjo Berasain (vocalista de la banda) al videoclip de “LALALALALA”. Presentaran el nou disc Gatza en format showcase, per gentilesa de la plataforma Basque.Music.
Recentment, s’han anunciat les primeres dates de la gira GATSA. A partir de l’abril, on actuaran a l’Atekabeltz Gaztetxea de Leitza, els mesos següents actuaran a Donostia, Vitòria i Barcelona, entre altres ciutats (i sense comptar les que encara s’han de presentar!). Així mateix, a més de sales de concerts, també actuaran en festivals com el Resurrection Fest, el Iruña Rock i el Fene Rock enguany.
L’àlbum “Gatza” es va publicar el novembre de 2024. Aquesta és la quarta referència; El debut es va autoeditar amb el seu propi segell, Patana Records. Aquest és un disc que defineix bé EZPALAK; “perquè engloba tot el que hem fet fins ara; Té molts riffs, muntanyes de fuzz, sintetitzadors, cançons més atmosfèriques, però també algunes més fortes i brutes. És un disc equilibrat entre els dos mons en què ens movem”, explicaven els músics.

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga