Novetats discogràfiques
Vietnam Keed libera “Samsara”, el seu primer EP
Cinc talls de trap plàstic que t’acosten a l’univers nocturn, tòxic i eteri del raper barceloní, que es presentarà el proper dia 9 d’abril a la Sala VOL.
“Samsara” és el primer treball del Vietnam Keed, cinc talls de trap plàstic que t’acosten al seu univers nocturn, tòxic i eteri. L’artista barceloní coneix la nit millor que ningú; sap quin tema punxar-te quan t’atrapa el remordiment i tot està nebulós, que posar-te quan vols verí i descarregar tota la teva ràbia, i que allò que el teu cos necessita quan l’eufòria puja per la teva sang. Melodies trencades, so industrial, sona a futur sense ser futurista, i recorda de vegades al so de Sticky MA, a la barreja d’eurodance i trap de Chico Blanco, a l’hyperpop de Glaive, i fins al toc emo de Machine Gun Kelly o Iann Dior.
El Samsara és el cicle de naixement, vida, mort i reencarnació de les tradicions filosòfiques índies, un cicle infinit on pots anar cometent errors al llarg de les diferents vides si no fas res per aturar-lo. Ara agafa això, fica-ho una mica d’àcid, les males decisions que pot prendre un jove a Barcelona, i et surt el “Samsara” del Vietnam Keed. Cinc temes que reflexionen sobre la dificultat de fugir dels teus mals hàbits o les teves conductes tòxiques i com es van repetint al llarg de la teva vida, un EP que no busca donar una resposta, sinó tenir la perspicàcia de adonar-se’n a temps i manifestar-ho lliurement.
ENTRADES bolo Barelona (9/4 Sala VOL)
Novetats discogràfiques
PABLO Y LOS CIERVOS DORADOS s’uneixen a Humo Internacional i presenten “Vino”, el seu nou single
De vegades només importa les cançons. I les cançons de Pablo y los Ciervos Dorados tenen alguna cosa diferent de tot el que ens envolta. En un mar de música genèrica, les cançons d’aquest trio pontevedrés són una àncora per aferrar-se. Parteixen del folk rock i de l’slowcore, de Red House Painters, de Lisa Germano o de MJ Lenderman, però el porten a un altre lloc. Perquè les seves cançons són alhora expressives i totalment lliures, de vegades desmesurades en la seva durada, de vegades simples esbossos de cançó, però sempre emocionants.
Nascuts a la calor del llegendari espai DIY que és, ha estat i serà el Liceo Mutante, els Ciervos Dorados han tingut diferents iteracions i han provat diferents gèneres, educant-se musicalment al voltant del post-rock i de l’electrònica experimental. És en aquesta última forma en què les cançons de Pablo han acabat aterrant en allò intimista i en allò narratiu, funcionant com una mena de practicant victoriós d’una forma de cançó d’autor poc habitual en la música espanyola: la dels fills (néts ja) de Neil Young: aquest folk impulsiu, entre allò emocional i allò violent. I és que el gran mèrit d’aquestes cançons és la capacitat de convertir allò quotidià en èpic, de ser absolutament sinceres i de funcionar a un nivell emocional molt profund.
“Vino” és el primer avançament de l’àlbum debut de Pablo y los Ciervos Dorados, un treball de vuit temes que veurà la llum aquest any amb Humo Internacional. Produït a Terraforma per Ibán Pérez (Fantasmage, Pablo und Destruktion), el disc sona cru i honest, tan pur com les seves cançons. Cançons de les que et poses en un autobús de matinada, cançons de les que sonen en un bar tancat. De les que t’acompanyen i, sobretot, de les que et creus.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
