Novetats discogràfiques
Guineu, publica els seu segon disc “Una Sacsejada”

“Una sacsejada” és el nou disc de la barcelonina Guineu: un viatge cap al caos intern i els dubtes que l’envolten. És un passeig per un grapat de situacions emocionalment complicades; un camí amb el cor ferit que vol abraçar els moments més incòmodes, acceptant-los i reconiliant-s’hi.
És una realitat que no ens agrada compartir, un “hey, no estic bé, perquè em faig gran i em passen coses, perquè ningú ens havia ensenyat a gestionar aquest tipus de tristesa”.
“Una sacsejada” són 10 cançons que pesen però t’acompanyen i et conviden a ballar amb aquest sentiment de merda… encara que sigui per fer-ho una mica més lleugeret.
En moments de profunda incertesa com els que ens ha tocat viure, la gent tendeix a invertir en valors segurs: no és moment de comprar bitcoins ni embolicar-te amb una hipoteca de tipus variable. Doncs bé, si el que voleu és fer una aposta segura, les 10 cançons noves de Guineu són l’actiu que estàveu buscant. L’Aida és una font d’energia renovable que no para de brollar melodies eternes i textos que et toquen la fibra; i que, en poc més de dos anys, ha generat una llista veritablement extensa de cançons rodones.
“Una sacsejada” és la història d’una certesa gran i aquesta és, precisament, la incertesa. Perquè la vida et sacseja i si no et sacseja és que no estàs del tot viut. No hi ha coach que valgui, ni manual d’autoajuda que ens alliberi de passar per moments difícils i escenaris desconcertants. Aquest procés queda plasmat de manera concisa als 10 talls del disc, en què ens demostra una gran capacitat per sintetitzar emocions complexes en versos molt curts. Com si fos un haiku emo del segle XXI on no sobra ni una paraula, Aida s’obre en canal per mostrar-nos les vicissituds de la seva, nostra, existència.
Resulta fascinant també la síntesi al terreny musical. Melodies precises, sense floritures ni una nota de més que et deixen una marca com la de l’acer al vermell viu a la teva pell. Sense deixar del tot el so guitarrer dels 90, aquest cop Guineu s’enganxa un viatge més llarg per sonoritats de la música popular contemporània i tendeix ponts entre el synth pop dels 80 i les últimes tendències de la música global: un embull d’influències on la paraula POP s’escriu en majúscules.
En un mercat extremadament volàtil, “una sacsejada” és sens dubte l’empresa emergent amb el futur més prometedor: inverteixin a Guineu!!!
Joan Colomo – Desembre de 2022, Vila de Gràcia

Novetats discogràfiques
EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.
Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.
El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.
També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.
‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025
Tot això que t’explico no és mentida, és història.
El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.
El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.
Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.
“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.
Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga