Connect with us

Imperdible

Programació especial per Sant Jordi a sala Sidecar

Publicat fa

el

Després de la marató de 40 hores de celebració del seu 40è aniversari, la sala anuncia la seva programació especial per a la diada de Sant Jordi.

La Sidecar no ha canviat aquests 40 anys. O, el que és el mateix, Sidecar no ha deixat de canviar aquests 40 anys. I aquest canvi és el motor principal.
La sala va començar sent des dels inicis una referència imprescindible de l’escena cultural barcelonina de principis dels 80; va saber mantenir-se a l’avantguarda incorporant el millor de les noves tendències sorgides als 90, va abraçar l’eclecticisme del canvi de segle i arriba al 2022 adaptada a la perfecció a l’esperit polivalent i rupturista de les darreres generacions.

12h DJ Eneida Fever!
13h Joan Colomo (acústic)
17h Invisible Harvey (acústic)
18h Dj Andrés Navinés
19h Myriam Swanson y Jordi Mena (acústic)
20h Ricky Gil (acústic)

Este no es el libro del Sidecar, de Roberto Tierz
Este no es el libro del Sidecar, ens mostra com era la Barcelona de finals dels 70 que sortia de les boires del franquisme, la ràpida evolució que es va donar a la següent dècada i la consolidació d’un model que arriba fins als nostres dies. Un recorregut pels 40 anys d’història d’una sala amb vocació transgressora, vist des del punt de vista de l’autor, fundador i director de Sidecar, des del 1982 fins a l’actualitat. Roberto Tierz ens explica les aventures i desventures d’un local emblemàtic de Barcelona, que ha estat i és un espai on diverses generacions han trobat un lloc on donar curs a la seva creativitat.

El llibre recull una barreja de moments feliços i altres de difícils de superar on paral·lelament es veu la transformació que ha viscut la indústria musical, Ciutat Vella, Barcelona i la seva gent. Mítics artistes internacionals com New York Dolls, Manu Chao, Nick Lowe, The National i altres no menys mítics artistes locals com Siniestro Total, Sidonie, Love of Lesbian, Vetusta Morla o Sisa… desfilen per les pàgines d’aquest llibre, amb les més íntimes anècdotes.

Roberto Tierz
Fill d’exiliats republicans, arriba a Barcelona l’any 1970. És músic (va ser membre de la primera etapa de Los Rebeldes), promotor cultural i dirigeix la Sala Sidecar de Barcelona de què va ser fundador. Durant la segona meitat dels anys 80 i part dels 90, Roberto Tierz, forma part de l’equip d’Off Managers, empresa fundada per Quim Blanco amb qui la codirigeix. Des de l’any 2000 fins al 2014 va presidir l’Associació d’Amics i Comerciants de la Plaça Reial, entitat que és un dels motors de la recuperació i la dinamització de la zona. A més de diversos premis rebuts per la sala que dirigeix, entre d’altres Premi Altaveu, Premi ARC i Premi Time Out, el 2017 va rebre a títol personal la Medalla d’Honor de Barcelona, atorgada per l’Ajuntament de la ciutat.

Sobre l’editorial independent 66 RPM
“Ens mou la passió per la música. I el convenciment que aquesta no es troba únicament a les cançons. Hi ha música que es llegeix, música que s’escriu, música que es canta i música que s’hi narra. I nosaltres volem imprimir llibres que siguin música, que facin olor d’ella, que es complementin amb els discos que ens agraden, amb el record dels concerts que han deixat empremta al nostre subconscient.

Des de la modèstia d´una petita editorial, tenim la intenció de donar sortida a les obres d´escriptors que actuen com a músics. Potser perquè molts dels nostres autors ho són. I ens consta que el públic amb què volem connectar sap apreciar una bona melodia, la intensitat d’un riff de guitarra sincer, els detalls que aconsegueixen que una peça no sigui com les altres.

Treballem en equip. En petit equip. Llegim i rellegim els textos, seleccionem les fotografies, demanem consell als qui ens envolten. Intentem que els nostres llibres tinguin l’acabat que ens agrada trobar als llibres que comprem i col·leccionem. I esperem que us agradin tant com a nosaltres”.

Alfred Crespo & May González

Imperdible

El Gran Price Vinyl Fest celebra la seva 7a edició: tres dies de vinils i cultura DJ al Mercat de Sant Antoni

Published

on

By

El Gran Price Vinyl Fest, la cita ineludible per als col·leccionistes i melòmans de la ciutat comtal, torna a Barcelona per celebrar la seva setena edició. Del divendres 12 al diumenge 14 de juny, l’emblemàtic fossat del Mercat de Sant Antoni es transformarà en l’epicentre internacional del disc de vinil i la cultura DJ, per oferir una experiència cultural immersiva i d’accés totalment gratuït. Nou anys després del seu naixement, el certamen es consolida com un esdeveniment viu i en constant creixement, que integra la seva àmplia programació musical amb l’efervescent ambient del barri, i coincideix un any més amb l’arrencada de les Festes d’Estiu de Sant Antoni i la seva tradicional Porca.

Un mercat global amb més de 100.000 referències 
Pel que fa a l’oferta discogràfica, la fira internacional comptarà amb més de 100.000 LPs i singles a disposició del públic assistent. Els visitants podran explorar un catàleg immens de la mà d’expositors vinguts d’arreu de Catalunya, Madrid, França, Alemanya i els Estats Units. A aquesta robusta oferta internacional s’hi sumaran, com ja és tradició, els venedors habituals de l’històric Dominical de Sant Antoni, que garantiran tres jornades ininterrompudes d’arqueologia musical i troballes sonores. Els horaris d’obertura al públic permetran gaudir del recinte el divendres de 16:00 a 21:00, el dissabte de 10:00 a 21:00 i el diumenge d’11:00 a 20:00.
 Un clàssic de l’esdeveniment: el repte ‘DJs vs Dealers’ 

Aquesta fira, fortament arrelada a la cultura de club, sempre ha tingut com a activitat estrella el format DJs vs Dealers. Durant la jornada del dissabte 13 a l’escenari principal, des del matí fins a la tarda, els creadors de so s’enfrontaran a un desafiament de pur ofici. Els DJs convidats al cartell d’aquesta edició han d’acudir al recinte amb les mans a les butxaques, sense cap disc propi. Un cop allà, se’ls assigna un dels estands per sorteig i disposen d’exactament una hora per preparar la seva sessió amb el material que hi trobin, despullats de les seves rutines i afinitats d’estil. Suposa una prova de foc tècnica i creativa tan exigent que no tots els convidats s’atreveixen a acceptar el repte.

Altres activitats d’aquesta edició: sampledelia, hip-hop en directe i Bingo Musical 
Més enllà dels discos, el Gran Price Vinyl Fest funciona com un veritable catalitzador de l’escena musical local. El cartell d’actuacions i sessions de DJ s’inaugurarà el divendres a la tarda amb propostes de hip-hop instrumental en directe i DJs de l’escena barcelonina. El batec continuarà el diumenge al matí, quan el recinte acollirà una magistral sessió de sampledelia protagonitzada per l’Emma Stars i l’Edu Movin On. Tots dos selectors estaran en format b2b repassant una cuidada selecció de samples històrics del món del hip-hop, per posar-los cara a cara amb les seves versions originals.

Per tancar el certamen amb un to lúdic i participatiu, el diumenge a la tarda el festival celebrarà un gran Bingo Musical. De la mà de la DJ i agitadora cultural gironina Pubilla Hilton, l’organització sortejarà premis entre aquells assistents que demostrin més agudesa i rapidesa a l’hora de reconèixer els clàssics que vagin sonant a través dels altaveus.

Què: Gran Price Vinyl Fest
Quan: del 12 al 14 de juny
On: Fossat del Mercat de Sant Antoni
Quant: Gratuït
Horaris: 
Divendres de 16:00 a 21:00
Dissabte de 10:00 a 21:00
Diumenge d’11:00 a 20:00

Sobre el Gran Price
Inaugurada com a sala de boxa i varietats als anys 20, el Gran Price també va acollir durant la seva llarga història, activitats tan dispars com jocs florals, mítings de la CNT, recitals de poesia, trobades religioses i concerts de krautrock. Fins i tot el mateix Pau Riba hi va presentar en directe el seu mític Dioptria. També van passar pel Price algunes de les propostes musicals més arriscades del moment —discos que avui dia són clàssics del col·leccionisme—, de la mà de formacions com Máquina!, Evolution, Cerebrum, Agua de Regaliz, OM o Vértice. També va trepitjar l’escenari del Price alguna figura internacional del moment com el cantautor José Feliciano. Aquesta rica herència continua bategant avui en l’esperit integrador i audaç del festival que porta el seu nom.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.