Novetats discogràfiques
“El entusiasmo”, primer single d’avançament del nou disc de BIZNAGA

“El entusiasmo” és el primer avenç del proper disc de Biznaga. Una declaració d’amor en temps de guerra, una cançó d’acció directa per confrontar la paralitzant lògica de “això és el que hi ha” i fer el desig d’una vida que valgui la pena ser viscuda ARA.
Després de “Bremen no existe”, un disc rodó de principi a fi, que ha passat a formar part del llistat de discos imprescindibles del punk estatal, la banda establerta a Madrid, torna en el moment més gran de dolçor creativa. Empesos pel desarrelament, l’enuig i la necessitat de canvi, el grup madrileny porta guitarres lluminoses, ritmes mobilitzadors i una lletra clara i punxant en un primer single que ens travessa i ens aixeca de la cadira. Reivindicar l’entusiasme com a crida i força social mai no va ser tan important, i Biznaga torna per recordar que ARA és moment d’actuar.
El videoclip, dirigit per Adrià Lucas, juga amb elements mínims, apropiant-se d’una estètica cinematogràfica allunyada del que és contemporani per reivindicar els espais comuns i reflectir el caràcter entusiasta i lluminós de la cançó.
Concerts,
14.06 – Burgos, In Festival
15.06 – Madrid, Cruza Carabanchel
29.06 – Vidreres, Actitud Fest
14.07 – Vallekas, La Karmela
19.07 – Gijón, Tsunami
02.08 – Pegalajar (Jaén), Charcarock
08.08 – Aranda de Duero, Sonorama
07.09 – San Pedro Alcántara (Málaga) – San Pedro Rock
12.09 – Londres, The Shacklewell Arms
13.09 – Londres, The Victoria

Novetats discogràfiques
EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.
Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.
El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.
També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.
‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025
Tot això que t’explico no és mentida, és història.
El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.
El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.
Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.
“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.
Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga