Connect with us

Bolos

GROOVE NAZAR responen a la crida de la llibertat amb rock del sud i soul àcid a “Freedom Calls”

Publicat fa

el

Mario Olmos

Les cançons de Groove Nazar són com a pel·lícules de Jim Jarmusch o dels germans Coen: cinema de fugitivxs, de gent que viu saltant a la corda amb els marges de la llei; però gent amb qui empatitzes i t’encarinyes perquè, d’alguna manera, veus una mica de tu reflectit en ells. Perquè, qui no va fer de jove alguna insensatesa, potser empès per la pressió del grup, de la qual ara se’n penedeix? Hi ha un temps per a la bogeria i la diversió, per respondre a la crida a crits de la llibertat; i “Freedom Calls”, el nou tall dels barcelonins, captura precisament aquest despertar juvenil, aquestes ànsies de risc, aquesta necessitat de posar a prova els teus límits.

Parlem d’una nova peça marca de la casa de Groove Nazar: amb aquest nervi viu de rock del sud i de soul àcid, en aquesta ocasió reforçat per una instrumentació voluptuosa que s’ha vist enriquida per dos vents fixos. Un tema que, a més, evoluciona marcant una transformació gradual de l’energia emprada, passant d’aquesta sensació d’urgència juvenil i risc rebel a un mood més estable, empoderat i resilient. El que a la vida solem anomenar madurar, vaja. Perquè si alguna moralitat té “Freedom Calls”, i en general la música de Groove Nazar, és que per molts errors que hagis comès sempre estaràs a temps d’aixecar-te, rectificar el rumb i buscar la teva millor versió.

El nou single de l’ara sextet barceloní arriba exactament un any menys dos dies després del llançament de “Bad Times”, el segon àlbum, marcant una clara continuïtat amb ell. Des de la producció, que ha tornat a signar la banda amb el productor uzbeko Otabek Salamov, fins a la línia narrativa, sempre atenta a l’outsider, passant per aquest potent so de brass band que aconsegueix aglutinar un còctel estimulant molt viu.

Arriba també acompanyat d’una senzilla animació de la portada en forma de vídeo; i amb l´anunci de quatre noves actuacions per a aquest estiu. La banda catalana actuarà el 20 de juny al Cafè Belgrad de Sant Cugat del Vallès (Barcelona), al FESTIVAL EFÍMERA de Santa Perpètua De Mogoda l’11 de juliol, el 20 al Belar Sounds de Vitòria-Gasteiz, i també el 20 però ja de setembre al Tempo Club de Madrid en format trio.

Groove Nazar és un projecte eclèctic i transversal format per Osman Konuray, Alex Albalà i Jacin Castrillo que pren el “groove” com a denominador comú de totes les seves creacions, aquest element fonamental en la música que ens fa moure el cap. Romàntic, però diabòlic; de vegades malenconiós, però sobretot enèrgic. Amb un element sorpresa a les seves composicions, la banda està alimentada pel desig d’explorar territoris desconeguts. Riffs devastadors de compàs partit acompanyats d’una percussió poderosa o de dolces harmonies vocals, segurament trobaràs un gir fosc, el natzar turc per mal d’ull que et farà sentir còmodament inquiet. Després de publicar el seu segon àlbum a la primavera del 2023, la banda continua perfeccionant la seva màgia negra i està destinada a atrapar més ànimes aquest any.

Concerts
Dijous 20 de juny > Sant Cugat del Vallès (Barcelona) @ Café Belgrado 
Dijous 11 de juliol > Santa Perpètua de Mogoda (Barcelona) @ EFÍMERA 
Dissabte 20 de juliol > Vitoria-Gasteiz @ Belar Sounds 
Divendres 20 de setembre > Madrid @ Tempo Club (format trio)

Bolos

EL MATO A UN POLICÍA MOTORIZADO tanquen la gira mundial de “Súper Terror” amb dates a Europa, passant per Madrid i Barcelona

Published

on

By

Els platencs El Mató a un Policía Motorizado tornen a Europa a finals d’aquest any per coronar la vida i trajectòria del seu àlbum més recent, “Super Terror”, el disc que ha convertit els argentins en un dels grups de moment a nivell global. igual dels tòtems de l’indie rock com dels sons dels 80.

Pel camí fites històriques que no fan més que engrandir la carrera de la banda: telonejant Interpol en la seva gira pel sud dels Estats Units (Paul Banks es va declarar fan del grup), rebentant el Movistar Arena de Buenos Aires davant un enfervorit públic, les 10.000 persones que van assistir al seu concert al Zócalo de Ciudad de México, Vive Latino, Primavera Sound, Lollapalooza, Riu Babel o Tecate Pa’l Nord, sold outs a sales del nostre país com Apol·lo, Razzmatazz, La Riviera o Moon, el Grammy que van rebre com a millor disc de rock per “Unes vacaciones raras” o la conquesta de noves places com Copenhaguen o Milà.

Els seus concerts més recents han comprès una triomfal gira pels Estats Units rematada amb un rotund sold out a Nova York el 18 d’abril passat, a Elsewhere, emblemàtic espai ubicat al cor de Brooklyn. Abans el grup va passar per Dallas, Minneapolis, Chicago, Cleveland i Philadelphia, celebrant també el 20è aniversari de la banda, que compleix dues dècades de discos, directes i cançons que apunten al cor.

Per si no n’hi hagués prou el grup està aquests dies de plena actualitat ja que un dels seus temes emblema, “El Magnetismo”, apareix a “El Eternauta”. La sèrie del moment, adaptació d’una historieta clàssica de ciència ficció argentina creada per Héctor Germán Oesterheld i Francisco Solano López, està protagonitzada per Ricardo Darín i ha rebut una allau de crítiques hiperbòliques des de la seva aparició fa només uns dies.

Tot això antecedeix a una gira que els portarà de nou a Europa per tancar capítol, i en què gaudirem de les dues dates més multitudinàries de El Mató a un Policía Motorizado fins avui al nostre país: el Sant Jordi Club de Barcelona i el Movistar Arena de Madrid vibraran amb hits com “El Tresor” o “Diamante Roto” els dies 22 i 26 respectivament . També passaran en aquesta curta gira europea per la sala Heimathafen Neukölln de Berlín el 23 de novembre i el parisenc Cafè de la Danse el 24.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.