Novetats discogràfiques
El quartet argentí FIN DEL MUNDO ens presenta “Una temporada en el invierno”

Les Fin del Mundo no paren… encara no heu refet d’aquell primer avançament titulat “Vivimos lejos” i van ara i et conviden a passar “Una temporada en el invierno”.
Les argentines Fin del Mundo continuen desgranant el seu esperadíssim segon disc, “Hicimos crecer un bosque”; el qual sortirà publicat per Spinda Records el proper 18 d’octubre. Fa unes setmanes avançaven el tema “Vivimos lejos” i ens deixaven a tots amb cara de “no pot ser que ho hagin tornat a fer”… Doncs bé, ara tornen a l’embolic i ens conviden a passar-hi “Una temporada en el invierno” sabent la calor extrema que tenim per aquestes latituds.
Si seguiu a la banda de prop, sabreu que aquest tema ja vénen tocant-lo des de fa temps als seus directes. També va formar part del repertori que Fin del Mundo va interpretar al seu pas pel Cicle Arbolblau (Xile) o Els Concerts de Ràdio 3.
El títol de la cançó és una al·lusió gairebé directa a “Una temporada en el infierno”, poema del francès Arthur Rimbaud. Vam voler introduir elements una mica més agressius que de costum… El tempo és força alt i les guitarres estan cobertes de overdrive durant la major part de la cançó. La lletra fa referència a una conversa mental en què, des d’un metapensament, una persona decideix no deixar-se portar per idees o records que el condueixen a la desmotivació. Ja sap com i on s’expressa la seva veritable essència i en aquest descobriment escull de manera conscient ser fidel a si mateixa, malgrat les dificultats que anirà trobant pel camí.
Lucía Masnatta
Fin del Mundo son Tita, Juli, Yan y Lu. © 2024, Flor Petra (imatge principal)

Novetats discogràfiques
Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.
El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97
“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga