Connect with us

Novetats discogràfiques

DANI VEGA (guitarrista de Mishima) anuncia el seu àlbum de debut en solitari amb el single “Flotant”

Publicat fa

el

Els seguidors de la banda catalana Mishima coneixeran Dani Vega per ser el seu guitarrista en els darrers set àlbums que han publicat. Ara, després de 20 anys de trajectòria amb el conjunt barceloní, prepareu-vos per conèixer el Dani Vega compositor solista, ja que aquesta tardor, concretament el 25 d’octubre, llançarà el seu àlbum de debut, “Así de frágil” és, a través del segell Eclipse Records. Un treball profundament personal amb què el músic ha aconseguit entendre’s i explicar-se a si mateix furgant en el seu passat, i gràcies al qual ha pogut fer les paus amb si mateix.

Un dels millors exemples d’aquest esforç emocional el trobem a “Flotant”: el primer i únic avançament que el músic nascut a les Canàries revelarà del seu disc. Es tracta d’un tall construït amb melodies vocals pròpies d’un pop jovial i despreocupat, però que amaga una dolorosa mirada enrere. “En mis sueños, mis noches, mi desorden / juego a imaginar / que al volver a casa / me preguntarás ¿cómo va?”, confessa a la segona estrofa. Perquè aquí parlem de pèrdua i abandonament, d’un buit i d’absència, en aquest cas la del seu pare, que han modelat la identitat del músic des de petit. Una absència que, simbòlicament, es materialitza en una presència inabastable que manté sempre aquí: “Flotando entre mis lágrimas”.

Cal tenir valor per tornar a un record dolorós, per anar de cara a les teves pròpies ferides, però moltes vegades també és un viatge terapèutic, necessari per tancar-les. Per això el videoclip, obra de Dacil Manrique de Lara, s’ha rodat a la Gran Canària natal de Dani Vega, on tot va començar, amb equip 100% canari. El preciós metratge simbolitza l’intent del músic per reconnectar amb tot el que l’envoltava aleshores per absorbir la tristesa i convertir el record en llum. “Misery is a butterfly”, com deien els seus admirats Blonde Redhead: perquè a la nostra mà està transformar el dolor en una cosa bonica.

Novetats discogràfiques

PABLO Y LOS CIERVOS DORADOS s’uneixen a Humo Internacional i presenten “Vino”, el seu nou single

Published

on

By

De vegades només importa les cançons. I les cançons de Pablo y los Ciervos Dorados tenen alguna cosa diferent de tot el que ens envolta. En un mar de música genèrica, les cançons d’aquest trio pontevedrés són una àncora per aferrar-se. Parteixen del folk rock i de l’slowcore, de Red House Painters, de Lisa Germano o de MJ Lenderman, però el porten a un altre lloc. Perquè les seves cançons són alhora expressives i totalment lliures, de vegades desmesurades en la seva durada, de vegades simples esbossos de cançó, però sempre emocionants.

Nascuts a la calor del llegendari espai DIY que és, ha estat i serà el Liceo Mutante, els Ciervos Dorados han tingut diferents iteracions i han provat diferents gèneres, educant-se musicalment al voltant del post-rock i de l’electrònica experimental. És en aquesta última forma en què les cançons de Pablo han acabat aterrant en allò intimista i en allò narratiu, funcionant com una mena de practicant victoriós d’una forma de cançó d’autor poc habitual en la música espanyola: la dels fills (néts ja) de Neil Young: aquest folk impulsiu, entre allò emocional i allò violent. I és que el gran mèrit d’aquestes cançons és la capacitat de convertir allò quotidià en èpic, de ser absolutament sinceres i de funcionar a un nivell emocional molt profund.

“Vino” és el primer avançament de l’àlbum debut de Pablo y los Ciervos Dorados, un treball de vuit temes que veurà la llum aquest any amb Humo Internacional. Produït a Terraforma per Ibán Pérez (Fantasmage, Pablo und Destruktion), el disc sona cru i honest, tan pur com les seves cançons. Cançons de les que et poses en un autobús de matinada, cançons de les que sonen en un bar tancat. De les que t’acompanyen i, sobretot, de les que et creus.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.