Connect with us

Novetats discogràfiques

La banda de rock del Baix Montseny NAFEN ens presenta el nou disc “Sembrant futur”

Publicat fa

el

Aquest divendres 14 de març el trio de rock del Baix Montseny Nafen estrena disc. És el primer llarga durada del conjunt, amb el qual reafirmen el seu compromís amb la música en català i les lletres crítiques i poètiques. Cançons que parteixen del rock però com veureu es deixen esquitxar per un munt d’estils diferents. 

Un disc que parla de futurs, com bé explicita el seu títol: Sembrant futur, unes lletres que intenten posar llum enfront tanta distopia i titulars derrotistes. Cal canviar el relat si volem lliurar amb esperança les batalles que ens esperen. 

Obren el disc tres cançons amb molta força. Buscar un lloc és una reflexió sobre quin lloc té allò diferent a nosaltres en el nostre entorn, tema que conclou amb uns versos en basc del poeta Joseba Sarrionandia (sí, el de la cançó Sarri, Sarri…). La segueix Massa calor, el single amb què van anunciar aquest àlbum, una cançó que parla d’una festa on la gent balla sense parar, fins a cremar, fins autodestruir-se. Continua Omnia sunt communia que és directa com un tret i tanca aquest bloc al cant de “tot per a totes”. 

Llum arriba de sobte per canviar el registre. Una cançó que evoluciona del trip-hop fins a una tornada dolça emmarcada per les guitarres distorsionades pròpies d’aquest trio. Si aquest tema ens ha descol·locat, espereu-vos a Coordenades. Una reflexió sobre com els nostres marcs ideològics ens donen respostes a canvi d’un preu que desconeixem. Compte, això és una reflexió, no una invitació al nihilisme. En qualsevol cas, una cançó amb una dinàmica ascendent perfecta que ens porta des de l’entrada ambiental fins al final apoteòsic. 

De cop, pop! És el torn de Tornaré a començar, va ser segon dels avançament d’aquest LP i és una cançó que ens porta a una sonoritat ben diferent però alhora coherent amb la resta del treball. Us quedareu repetint la tornada una bona estona. 

Finalment, entrem a la recta final. Vidres ens recorda al pop-punk californià i ens sorprèn amb la col·laboració de l’MC Levico, una cançó que ens convida a mostrar les pròpies vulnerabilitats i mostrar que som fràgils, principi ineludible per construir bones relacions (i el món que volem?). Remata l’àlbum Sembrant futur amb un riff proper a l’emocore i un missatge senzill: jo vull ser junts sembrant futur. Cant a la comunitat i contra l’individualisme.

Caldrà escoltar aquest disc en directe. De moment teniu una primera data: 21 de març al Teatre Auditori de Cardedeu acompanyant els seus amics de Statu Quoniam que també estan d’estrena. Podeu seguir-los a xarxes socials per estar pendents de noves dates.

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.