Novetats discogràfiques
MARIA JAUME emprèn el vol amb “Nostàlgia Airlines SOUVENIR”
Ara fa just un any que Maria Jaume publicava el seu tercer àlbum “Nostàlgia Airlines”. Només han passat 365 dies, però ja podem dir que ha significat un abans i un després en la carrera de l’artista mallorquina. Sense anar més lluny, acaba de ser reconegut com el Millor Disc de l’Any 2024 segons la crítica als Premis Enderrock. Però per sobre de tot ha suposat un salt estilístic i estètic estratosfèric que ha donat a Maria Jaume èxits del calibre de “Pura geografia” o “Ressaca a sa platja”.
Per celebrar aquest primer aniversari, avui arriba “Nostàlgia Airlines SOUVENIR”, la versió augmentada de l’àlbum. Inclou un pròleg amb cinc noves cançons, de nou produïdes per Lluís Cabot (akaluigi), que eixamplen encara més els seus horitzons. Dues eren dues peces ja conegudes, aparegudes com a single fa poques setmanes: el reggaeton sensible “màgia obscurA” i la bomba pop anti-massificació “Mon Cheri Go Home”, en col·laboració amb Fades.
Un dels discos més aclamats de 2024 creix des d’avui amb 5 nous temes
Pel que fa als temes completament inèdits, destaca el tema d’obertura “s1venir”, que consolida i multiplica el discurs central de l’àlbum: relacions humanes complexes en l’era del turisme desfermat. Llavors ve el tema més addictiu del lot, “Very Verinosa”: “Vine i digue-m’ho a sa cara, pega’m una mossegada”. Nyam. I completa el repòquer de novetats “Chill beBé”, oda sexy a prendre’s l’amor amb calma.
Coincidint amb el llançament de “Nostàlgia Airlines SOUVENIR”, Maria Jaume renova també del tot el seu espectacle i anuncia a partir d’aquest març una nova gira que, en el que queda de 2025, passarà per festivals com Telecogresca, Strenes, Embassa’t, Cabró Rock, Cruïlla, Tingladu… a més de ciutats d’arreu de les Illes, del País Valencià i de Catalunya.
Demà dissabte 15 tindrà lloc a la sala Clap de Mataró el primer concert de la nova gira, en el marc del Curtcircuit. Les entrades estan a la venda aquí.

Propers concerts
15/3 Mataró – Clap / Curtcircuit
29/3 Barcelona – Telecogresca (sold out)
3/4 València – Ram Club
5/4 Girona – Festival Strenes
20/4 Lloret de Vistalegre
26/4 Formentera
10/5 Sabadell – Festival Embassa’t
13/6 Vic – Cabró Rock
20/6 L’Estartit – Festival Ítaca
11/7 Barcelona – Festival Cruïlla
24/7 Vilanova i la Geltrú – El Tingladu
Novetats discogràfiques
SANDRÉ presenta, juntament amb Miguelito Dandy Piranha, “CABEÇA”, un crit a l’amistat enmig del caos
“CABEÇA” és una cançó que mira de cara el moment que vivim, però sense renunciar a l’impuls de seguir endavant. Enmig de la frustració, la saturació i la sensació d’impotència davant del món que ens envolta, el tema proposa un gest de resistència: llançar-se a la vida amb la poca il·lusió que queda i trobar força en les persones que tenim al costat.
La lletra, escrita mà a mà entre Miguelito García (Derby Motoreta’s Burrito Kachimba, Cervatana) i la Rosa, neix de reflexions molt personals i acaba convertint-se en un crit a l’amistat, a la consciència, a l’entusiasme i a l’admiració mútua. La cançó captura aquell moment explosiu que es produeix quan ens reunim amb les persones que ens recorden que no tot està perdut.
Des del principi, “CABEÇA” va ser concebuda per a aquesta col·laboració, ja que la banda buscava construir una cançó sòlida i contundent, però que alhora permetés jugar amb els riffs i escapar del patró rítmic clàssic del 4/4.
Ara, amb perspectiva, el grup reconeix que la cançó podria funcionar com la germana gran de “Miedo la Vida“, un dels temes del seu anterior àlbum Gestiones Fáciles. Ambdues comparteixen aquesta barreja de tensió, força rítmica i electricitat que caracteritza el so de Sandré.
La presència de Miguelito aporta, a més, un color nou a la cançó i en porta la intensitat encara més amunt, reforçant el caràcter expansiu i visceral del tema.
“CABEÇA” és el segon avançament de Paciencia Infinita, un disc on Sandré amplia el seu llenguatge sonor combinant rock alternatiu, punk, garage, krautrock i math rock, explorant estructures més obertes i noves textures rítmiques.
Nascuda el 2018 a les esquerdes de l’underground barceloní, Sandré va publicar el 2019 Ave muñón, el seu primer i més visceral treball, que els va portar a presentar el seu directe explosiu arreu del país. Poc després va arribar l’EP Trunel (2020), format per quatre himnes de punk marcià que demostraven que la pandèmia no havia pogut amb ells. El 2022 van publicar el seu segon LP, Gestiones Fáciles, amb el qual van pujar als escenaris del Canela Party, el Cranc Festival, Sound Isidro, Let’s Festival, Sintonitzza, Gambeat, Loro Facu o Monkey Weekender, entre molts altres.
Després d’un descans tan merescut com obligat, en Marc, la Dàlia, en Carles i la Rosa tornen aquest 2026 amb el seu tercer disc, de la mà de Calaverita Records.
Com a inici d’aquesta nova etapa, la banda ja ha confirmat actuacions al Canela Party, Block Party i ha actuat recentment a l’aniversari de la Sala Upload (Barcelona), primeres dates d’una gira que acompanyarà la publicació del disc.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
