Connect with us

Bolos

EXTRAÑO WEYS presenta en viu el nou disc aquest divendres a Barcelona

Publicat fa

el

Extraño Weys presenta oficialment demà divendres 11 a la sala Upload de Barcelona el seu nou disc “Les abelles palmen però els pàjarus encara canten”. [últimes entrades aquí]

La presentació en directe prendrà la forma de la Extraño Weys Orquestra, una formació de luxe on participen músics com Santi Careta, Marta Garrett, Aleix Bou, Alba Careta, Ramón Vagué, Irene Reig, Cristian González, i el propi Rodrigo Laviña.

També participaran com a convidats especials molts dels artistes que han col·laborat en el disc, com ara Poor TràmitC.H.A., o El Gordo del Puru.

L’edició en vinil de l’àlbum arribarà a les botigues demà divendres, i ja es pot aconseguir a la web de Bankrobber

LES ABELLES PALMEN PERÒ ELS PÀJARUS ENCARA CANTEN
En una època on tot sembla col·lapsar, les intel·ligències artificials dominen cada cop més espais i la música es converteix en un producte de consum programat, Extraño Weys tornen a la càrrega fidels a la seva manera de fer les coses, de construir el so i de posicionar-se.

“Les abelles palmen però els pàjarus encara canten” és una declaració d’intencions i, sobretot, un nou viatge a una cova inexplorada per extreure’n el que sigui que hi hagi amagat, sense preocupar-se de si són diamants o carbó. El resultat, com sempre, és pura artesania. Un collage de llum i foscor honest i sense artificis.

Amb Viktor Pizza al capdavant de la producció, aquest nou treball explota la idea del remix fins les últimes conseqüències (un detall significatiu: només una de les cançons va ser gravada originalment amb la base instrumental definitiva). Beats impossibles que creen el context ideal per les barres de Rodrigo Laviña: descol·locant-lo i deslocalitzant-lo quan convé i generant canvis d’atmosfera inesperats que a cada cançó porten l’oient a una nova dimensió, un viatge de 25 minuts sense pauses.

Divendres 11 d’abril · Sala Upload · 21:30h

El disc compta amb les col·laboracions del Noi de TonaPoor TràmitC.H.A. i, com no podia ser d’una altra manera, del Gordo del Puru, membre díscol del projecte i col·laborador inevitable en totes les seves aventures. Combinant estils, generacions i influències per oferir un treball ric en textures i perspectives. 100% quilòmetre zero de l’escena hip-hop ultra-local.

Com sempre, cal remarcar que l’àlbum d’estudi és només una de les dues cares del projecte Extraño Weys. Als concerts descobrim l’altra, la complementària: una proposta de hip-hop mediterrani elevant-se sobre una orquestra de luxe que congrega un equip de músics de renom del món jazzístic local. Un espectacle que té el seu pilar en el rap però ofereix tota una paleta de colors musicals que van del jazz a la bossa, del garatge a la psicodèlia setentera o del groove al free.

Extraño Weys es va donar a conèixer l’any 2014 amb un EP que ja es pot considerar de culte, “Variacions en fu-remoll de la 5a Simfonia inèdita de Roger Linn”. Entrarien llavors en un guaret latent fins la publicació, l’any 2021, del seminal disc “Rodrigo Laviña y su combo”, premi Enderrock a millor disc de música urbana 2022. I ara finalment ens n’arriba l’esperada continuació.

Sense buscar complaure ningú, ni encaixar en cap tendència, Extraño Weys segueix sent una celebració de la creativitat lliure, del hip-hop fet sense filtres i amb esperit irreverent. Els rius s’assequen, les abelles palmen, però aquests pàjarus -per sort- encara canten.

Bolos

EL MATO A UN POLICÍA MOTORIZADO tanquen la gira mundial de “Súper Terror” amb dates a Europa, passant per Madrid i Barcelona

Published

on

By

Els platencs El Mató a un Policía Motorizado tornen a Europa a finals d’aquest any per coronar la vida i trajectòria del seu àlbum més recent, “Super Terror”, el disc que ha convertit els argentins en un dels grups de moment a nivell global. igual dels tòtems de l’indie rock com dels sons dels 80.

Pel camí fites històriques que no fan més que engrandir la carrera de la banda: telonejant Interpol en la seva gira pel sud dels Estats Units (Paul Banks es va declarar fan del grup), rebentant el Movistar Arena de Buenos Aires davant un enfervorit públic, les 10.000 persones que van assistir al seu concert al Zócalo de Ciudad de México, Vive Latino, Primavera Sound, Lollapalooza, Riu Babel o Tecate Pa’l Nord, sold outs a sales del nostre país com Apol·lo, Razzmatazz, La Riviera o Moon, el Grammy que van rebre com a millor disc de rock per “Unes vacaciones raras” o la conquesta de noves places com Copenhaguen o Milà.

Els seus concerts més recents han comprès una triomfal gira pels Estats Units rematada amb un rotund sold out a Nova York el 18 d’abril passat, a Elsewhere, emblemàtic espai ubicat al cor de Brooklyn. Abans el grup va passar per Dallas, Minneapolis, Chicago, Cleveland i Philadelphia, celebrant també el 20è aniversari de la banda, que compleix dues dècades de discos, directes i cançons que apunten al cor.

Per si no n’hi hagués prou el grup està aquests dies de plena actualitat ja que un dels seus temes emblema, “El Magnetismo”, apareix a “El Eternauta”. La sèrie del moment, adaptació d’una historieta clàssica de ciència ficció argentina creada per Héctor Germán Oesterheld i Francisco Solano López, està protagonitzada per Ricardo Darín i ha rebut una allau de crítiques hiperbòliques des de la seva aparició fa només uns dies.

Tot això antecedeix a una gira que els portarà de nou a Europa per tancar capítol, i en què gaudirem de les dues dates més multitudinàries de El Mató a un Policía Motorizado fins avui al nostre país: el Sant Jordi Club de Barcelona i el Movistar Arena de Madrid vibraran amb hits com “El Tresor” o “Diamante Roto” els dies 22 i 26 respectivament . També passaran en aquesta curta gira europea per la sala Heimathafen Neukölln de Berlín el 23 de novembre i el parisenc Cafè de la Danse el 24.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.