Festival
NEU! Festival acomiada la seva reeixida novena edició
El cap de setmana passat el NEU! Festival va posar el colofó a una nova edició que va deixar 12 dies de programació i 24 actuacions, en què han tingut cabuda tant propostes emergents com projectes més consolidats de la nostra escena, a més d’una nova iniciativa: el NEU! PRO.
El cap de setmana passat el NEU! Festival va finalitzar la novena edició després de dotze dies de programació i un més de 3.000 assistents. Durant la celebració, han tingut lloc 24 actuacions en un total de 13 sales, teatres i espais públics de la ciutat de Girona.
El festival va clausurar la seva edició amb dos dies de programació àmplia i variada. El 27 de gener es va celebrar la primera edició del NEU! PRO, esgotant les places disponibles, de manera que s’erigeix com una nova fira professional a tenir molt en compte al sector. Els espectadors van poder assistir a col·loquis de Dani Poveda (director del Vida! Festivla) i SHB. (productor de Morad o Bad Gyal), oa una taula rodona entre Cala Vento, Rufus T. Firefly i Joan Luna (director de Mondo Sonoro). També va tenir lloc la retransmissió en directe del podcast “Simpatia per la indústria musical”, on Carlos Galán (CEO de Subterfuge) entrevistava Santi Carrillo (director editorial de Rockdelux). La jornada va finalitzar amb els concerts d´Amanda Miranda i Ernest Crusats (La Iaia).

El dissabte 28 va tenir lloc la clausura oficial amb magnificència, amb el públic abarrontant la sala La Mirona per assistir a una jornada amb diverses actuacions en format festival que va comptar amb diversos plats forts, com el concert de Rufus T Firefly per primera vegada a la ciutat, o la darrera actuació de Ferran Palau abans d’una aturada indefinida. També va tenir la presentació d’“Hola Elefante”, el nou àlbum de XEBI SF, (director del festival), o l’esperada actuació de Gáldrick, que va presentar el seu debut “Luz de Fondo”.
El festival tanca la novena edició amb un balanç molt positiu i amb la mirada posada en la propera, en què complirà el seu desè aniversari i aquí estarem tots per celebrar-ho.
Foto principal Gemma Martz
Festival
BATBATEAN presenta el cartell complet de la seva primera edició
El festival BATBATEAN ha presentat el cartell complet de la seva primera edició. El festival tindrà lloc els dies 15 i 16 de maig al recinte Mendizabala de Vitòria-Gauzestia. Hi actuaran un total de 45 bandes i 19 djs, repartits en cinc escenaris, confirmant el seu compromís amb la diversitat i la riquesa de la música contemporània.
El festival també tindrà una zona especial dedicada a la música electrònica, una zona de food trucks i un càmping; els organitzadors donaran més detalls sobre aquest últim properament.
Un projecte nascut de l’escena local
BATBATEAN no és només un festival; és un projecte nascut de l’escena local: nascut de sales de concerts, programes de cap de setmana i persones que donen suport a la música en directe durant tot l’any.
“45 bandes, 19 DJ i cinc escenaris seran a la sala Mendizabala els dies 15 i 16 de maig”
L’objectiu ha estat clar des del principi: donar protagonisme a les bandes locals i destacar la diversitat d’estils que existeixen a l’escena basca. El cartell presentat avui inclou artistes actuals tant del País Basc com de l’Estat. Són propostes amb trajectòria i públic, que omplen les sales, però que sovint tenen dificultats per trobar un lloc en els grans festivals, on els noms més petits queden en segon pla. BATBATEAN pretén retornar un espai urbà clàssic a l’escena local i convertir-lo en un punt de trobada intergeneracional per a les comunitats musicals basca i de Vitòria-Gauzester.
Un festival sense jerarquia artificial
L’objectiu del festival és reflectir el que està passant en la música actual, afavorint propostes autèntiques i rebutjant jerarquies artificials. Pretén posar al centre la connexió amb el públic i la identitat artística.
Una frase de l’escriptor Eduardo Galeano, que l’organització esmenta sovint, resumeix bé l’esperit del projecte: “Molta gent petita, en llocs petits, fent coses petites, pot canviar el món”.
BATBATEAN és una celebració col·lectiva, però també una modesta i específica contribució, de Vitoria-Gastela i el País Basc, per enfortir l’escena musical, cultural i social.
Informació de les entrades
L’organització ha anunciat que el canvi de preu definitiu dels abonaments tindrà lloc el 20 de febrer a les 10:00. Així mateix, la distribució diària d’artistes s’anunciarà a principis de març i les entrades diàries es posaran a la venda.
El festival vol agrair a totes les persones, artistes, públic i agents culturals que fan possible aquest projecte. Llista d’artistes: Aimarz, Ajou!, Annekdotas, Añube, Apotheke 90, Ateri, Bellum, Brigade Loco, Bull Brigade, Dinamita, Edu Zardoya, Etxepe, Ganibet, Gozategi, Hell Beer Boys, Hofe, Jarfaiter, Juantxo Skalari & La Rude Band, Kaos La Étiliblack, Lehena Txaarrak, Kaos La Etilebla, Lehena Txaarrak, Lehena Txaarrak, Los Zopilotees Tirriaos, Lukiek, Malakias, Malko, Maruxak, Metrika, Mikosis, Mirotz, Navarroa 1512, Nerve Agent, Nevadah, No Limits, Roy Ellis, Safu, Santa Salut, Sedientos de Cumbia, Segismundo Toxicómano, Skabidean, Roots A Xiber, Blancoo, Taztentico, Romans Berriak, Aztentico, Brava, Carlos Pérez, Guat-K, Iskra Selector, K-Style, Lobas, Malandro, MDM, Mario Boss, Nelson, Pineapple Sweets, Posse, Noética, Reimy, Rosa Mari, Saturday’s Kids, Wary.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
