Connect with us

Novetats discogràfiques

El quartet argentí FIN DEL MUNDO ens presenta “Una temporada en el invierno”

Publicat fa

el

Les Fin del Mundo no paren… encara no heu refet d’aquell primer avançament titulat “Vivimos lejos” i van ara i et conviden a passar “Una temporada en el invierno”.

Les argentines Fin del Mundo continuen desgranant el seu esperadíssim segon disc, “Hicimos crecer un bosque”; el qual sortirà publicat per Spinda Records el proper 18 d’octubre. Fa unes setmanes avançaven el tema “Vivimos lejos” i ens deixaven a tots amb cara de “no pot ser que ho hagin tornat a fer”… Doncs bé, ara tornen a l’embolic i ens conviden a passar-hi “Una temporada en el invierno” sabent la calor extrema que tenim per aquestes latituds.

Si seguiu a la banda de prop, sabreu que aquest tema ja vénen tocant-lo des de fa temps als seus directes. També va formar part del repertori que Fin del Mundo va interpretar al seu pas pel Cicle Arbolblau (Xile) o Els Concerts de Ràdio 3.

El títol de la cançó és una al·lusió gairebé directa a “Una temporada en el infierno”, poema del francès Arthur Rimbaud. Vam voler introduir elements una mica més agressius que de costum… El tempo és força alt i les guitarres estan cobertes de overdrive durant la major part de la cançó. La lletra fa referència a una conversa mental en què, des d’un metapensament, una persona decideix no deixar-se portar per idees o records que el condueixen a la desmotivació. Ja sap com i on s’expressa la seva veritable essència i en aquest descobriment escull de manera conscient ser fidel a si mateixa, malgrat les dificultats que anirà trobant pel camí.
Lucía Masnatta

Fin del Mundo son Tita, Juli, Yan y Lu. © 2024, Flor Petra (imatge principal)

Novetats discogràfiques

SAL DEL COCHE tornen amb “Salir de casa” i un 7” d’edició limitadíssima

Published

on

By

Sal del coche tornen amb “Salir de casa”, aquesta empenta que de vegades fa falta per tirar endavant; aquesta veu interior que et parla amb amabilitat i t’ajuda a veure les coses clares. La que et diu: «Chico, eso no es un buen negocio», i no te’n queda cap altra que fer alguna cosa. La cançó ja està disponible a totes les plataformes perquè l’escoltis i la gaudeixis. Però, a més, pots fer-te amb un 7” limitadíssim, amb portada de PVC transparent serigrafiat i dues postals impreses a doble cara al seu interior. El disc a més inclou una altra cançó que podràs escoltar molt aviat, però que, de moment, només pots descobrir si et fas amb el disc físic.

Sal del coche són la banda més lliure que un pugui concebre. Són tan lliures que ni tan sols es poden definir com una banda a l’ús, sinó com una mena d’agrupació sense nombre fix de membres que gira al voltant de Lizardi, Alberto i Jangitz, tres músics biscaïns per als quals la idea de gènere musical és poc més que un destorb trist i limitador.

Perquè si un és capaç d’unir en cançons rodones i sense solució de continuïtat el crim, la no-wave, el footwork, l’ASMR, les influències neoclàssiques i pràcticament qualsevol matèria sonora que se li pugui venir a un a la ment, què són els gèneres? Poca cosa més que paraules que s’emporta el vent.

Sal del cotxe són pura música en moviment, pura desconstrucció de qualsevol patró previ, del post-punk, de l’electrònica de ball i del hip hop. Són moure el cos fins que cruixa cada vèrtebra i perilli cada os, són com un grup de punk funk que se sap el fet, és simple de memòria, com una banda sortida del No New York aterrada en plena ria del Nervión amb el catàleg de Hyperdub Records sota el braç. Són una explosió de ball i inquiets melòdics i llibertat creativa i de color al gris que ens envolta. Això són Sal del Coche avui. Vés a saber què són demà. Segur que ni ells ho saben, i millor que sigui així.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.