Novetats discogràfiques
AGOST posen el punt i final a la trilogia “The Wind Palace” amb el seu últim doble single
Fa aproximadament un any, AGOST començava una trilogia anomenada “The Wind Palace”. Una sèrie de tres capítols on pretenien expressar, a través de la seva música, els diferents comportaments i formes d’actuar deL vent. Un viatge que parla de les conductes de l’aire i de les seves conseqüències, però que és fàcil de traslladar als hàbits humans.
Aquesta odissea començava amb “Tramuntana” i “Austral”, un episodi on el caos i els nous començaments es donaven la mà, però també on AGOST ens descobria nous matisos musicals, portant-nos per igual a passatges pop com a camins més experimentals. Després van arribar “Zephyr” i “Zonda”, dos vents càlids que ens portaven a la calma, un homenatge a el déu Zèfir, déu de el vent de l’oest, conegut com el vent més suau, missatger de la primavera. Ara, tancant la trilogia, AGOST ens presenten Bison in a Blizzard i “Aura”. Un últim episodi on trobem “Bison in a Blizzard”, la cara A, amb un so nostàlgic, que li fa l’ullet als AGOST dels inicis, però que es desenvolupa amb la contundència i la profunditat dels AGOST del present. I “Aura”, la cara B, on arriba la pau, la tranquil·litat, el lloc anhelat, la dolça brisa que tanca aquesta història. Com els anteriors episodis, aquest últim single va acompanyat d’un videoclip realitzat pels mateixos AGOST en col·laboració amb Danlezz.
“The Wind Palace” bé podria ser el perfecte resum d’aquest últim any, amb els seus diferents moviments, amb els canviants estats d’ànim. Un camí contradictori i de confrontar emocions en el qual AGOST, han posat una impecable banda sonora.
Novetats discogràfiques
RAMPER treu el nou LP “Solo postres”, post rock des de Granada
Ramper van néixer a Granada el 2017 amb una ambició comuna: la de quatre universitaris que volien fer una música preciosista, profunda, d’una emocionalitat pura. Amb aquestes premisses Joserto, Antonio, Ángel i Álvaro van llançar el 2020 “Nuestros mejores deseos”, en què canalitzaven magníficament la profunda admiració que sentien pels pops del shoegaze, el slowcore i el post-metall. El disc va aconseguir, des de l’autogestió, obrir-se un lloc a nivell nacional i internacional. Han passat quatre anys, i en aquests quatre anys Ramper s’han fet grans. Han matat el pare. “Solo postres”, publicat el 18 de setembre, a través de Humo Internacional, és la confirmació que Ramper ja són una banda enorme, capaç de articular el seu propi llenguatge sense ser deutors de ningú.
A “Solo postres” tot és enorme. Començant per la durada, un doble LP de més d’una hora. No s’espanten davant del minutatge: en aquests set temes no hi ha cap moment de complaença; l’ornamentació i el preciosisme estan totalment a mercè d’unes cançons profundes i emotivíssimes. També ha estat enorme el seu procés de creació, amb una fase de composició que va ocupar tres anys, pensant sempre a fer un pas endavant, a anar més enllà de les seves influències. Gravat el 2023 entre Granada, Dúrcal i Madrid, “Solo postres” és la cristal·lització d’una visió artística infrangible. Ramper es va plantejar l’àlbum com la creació d’un món propi, tan humà com místic. I és que és allà on resideix bona part de la paradoxa de les cançons de Ramper, en què la delicada vulnerabilitat de les lletres es troba amb un embolcall musical que remet al que és sobrenatural, a una orfebreria textural on els elements electrònics i orquestrals es van conjugant per crear paisatges de terror i esperança.
És temptador emmarcar Ramper dins d’aquesta complexa etiqueta que és post-rock, donat el seu gust per allò atmosfèric i pels desenvolupaments llargs, però si encaixen en el gènere és per coincidir en esperit amb les bandes de la primera fornada, amb una recerca més enllà de qualsevol cànon o qualsevol exercici destil. Un pas de Setmana Santa, una nadala o una melodia popular són tan vàlids al seu llibre d’estil com una textura que pugui evocar Xiu Xiu, Jesu o Black Country, New Road. “Solo postres” és, sobretot, un univers tan personal com el que apareix retratat a la seva bellíssima portada, obra d’Ana de la Cuadra, i expandit en l’art del disc, creat per Tumulus Design. Allò infantil, allò oníric i allò terrorífic es creuen per convertir-se en una metàfora del créixer (com a persones i com a banda) i parlar de la por i de com la superem a cops. De com ens fem grans. Enormes.
“Solo postres” ja està disponible en doble LP de vinil negre, doble LP de vinil blau i… cartutx de Game Boy Advance. També han tret una tirada limitada d’adhesius, i hi ha uns packs amb preus especials combinant diversos d’aquests productes o el seu anterior LP, “Nuestros mejores deseos”. Tot això, com sempre, a la botiga de la web de Humo Internacional.
Ramper estaran presentant Solo postres a Aracena, Sevilla, Barcelona i Madrid.
-
Festival5 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques5 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga