Novetats discogràfiques
“Counter-Clock World” és el primer avançament de “Root 7”, el nou disc de Blood Quartet que veurà la llum el proper 4 de Maig
Blood Quartet té nou disc, “Root 7” (subtitulat “7 arrels 9 ombres”), que els segells Foehn Records, Feeding Tube (als Estats Units) i Cardinal Fuzz (al Regne Unit), publicaran el 04 de maig de 2022. Un excel·lent tractat musical que parteix de la base instrumental del quartet de jazz modern i el porta, amb brillantor, al territori de l’experimentació i l’electrònica. Un LP, més lluminós i rítmic que els anteriors, que conté nou peces en què s’exploren les potencialitats de cada instrument per generar sonoritats i timbres totalment diferents dels seus propis.
“Root 7” proposa un compendi de temes originals que, partint de les bases compositives de cada membre a les quals cada component ha afegit les seves arrels i ressonàncies personals i artístiques pròpies, porten Blood Quartet a terrenys inexplorats, donant com a resultat una gamma excepcional de gèneres que juguen amb la forma entre allò clàssic i allò contemporani, i que estenen l’espectre creatiu de la banda cap a nous estils, com el krautrock o la música Nord Africana. Un àlbum fruit d’un exercici de composició exigent de quatre anys, en què, pel camí, la banda ha incorporat un nou intèrpret a la bateria, i ha arribat a descartar tot un bloc de composicions que podrien haver configurat un altre disc sencer .
L’enregistrament del LP s’ha dut a terme a la Fàbrica de Creació de Barcelona Fabra i Coats a càrrec de Pablo Miranda entre els dies 28 i 31 d’octubre del 2021. Durant el procés s’han realitzat entre una i dues preses per tema com a màxim . I els instruments utilitzats pels membres del quartet han estat: Mark Cunningham, trompeta, guitarra, efectes; Kike Bela, baix, sintetitzador, efectes i loop station; Lluís Rueda, guitarra, pedals i tornavisos; Marc Eugeni, bateria i percussions. Les barreges s’han dut a terme entre novembre i desembre de 2021, a l’Estudi L’Illa, la producció ha anat a càrrec de Mark Cunningham, i la masterització a càrrec del britànic Chris Hardman, en els primers mesos de 2022.

El resultat d’aquest procés ha donat lloc a nou temes, cadascun batejat amb el títol d’una obra literària d’alguns escriptors de referència dels membres del quartet, per afegir-hi més arrels de significat, més ombres d’influència.
1. A Place of Dead Roads (Burroughs)
2. Counter-Clock World (PK Dick)
3. Tiempo de Silencio (Martin Santos)
4. Myths of The Near Future (Ballard)
5. Angel of The Odd (Poe)
6. Blood Grove (Walter Mosley)
7. The Gun is Loaded (Lydia Lunch)
8. Sanctuary (Faulkner)
9. Dimensions of a Shadow (Alice Munro)
Novetats discogràfiques
La banda de hardcore punk de Boston, HAYWIRE, presenta un nou avançament del seu esperat àlbum, que veurà la llum aquesta tardor a través de Roadrunner Records
Haywire, una de les bandes més representatives de la nova generació del hardcore punk de Boston, la banda ens presenta “Interstate Love Affair”, nou single i un dels temes principals del seu proper àlbum, “I Don’t Wanna Say Goodbye”, que veurà la llum aquesta tardor a través de Roadrunner Records.
“Interstate Love Affair” resumeix bona part de la identitat de Haywire: la contundència del hardcore clàssic de Boston que es troba amb l’actitud de l’street punk i l’Oi!, donant forma a un tema directe, visceral i construït al voltant d’aquesta energia col·lectiva que defineix tant les cançons com els explosius concerts.
Sorgits dins de la nova generació que manté viva la històrica escena de Nova Anglaterra, Haywire han passat de fer-se un nom als circuits hardcore nord-americans a convertir-se en una presència cada vegada més habitual en escenaris internacionals, recolzats per una intensa activitat en directe i diverses gires internacionals.
El 2025, la banda va acompanyar Dropkick Murphys durant la seva gira europea, estrenyent encara més els vincles entre dues generacions del punk de Boston. Aquesta connexió es va materialitzar posteriorment a New England Forever, un llançament conjunt publicat al març de 2026 que reuneix vuit cançons entre temes originals, versions i col·laboracions, reivindicant les arrels obreres i la identitat musical de Nova Anglaterra.
Amb “Interstate Love Affair”, Haywire obren ara una nova etapa. El single serveix com a avançament de ‘I Don’t Wanna Say Goodbye”, un àlbum que veurà la llum aquesta tardor i que confirma l’aposta de la banda per portar el so, l’actitud i el sentiment de pertinença de Boston a una audiència cada vegada més gran.
El llançament arriba a més en un moment especialment intens per a Haywire. Després del seu pas per Sound & Fury, la banda viatjarà a Austràlia del 20 al 28 d’agost, abans de continuar amb una extensa agenda de concerts als Estats Units juntament amb alguns dels noms més importants del punk i el hardcore contemporani.
Entre les properes dates destaquen la seva actuació juntament amb Turnstile a Milwaukee, diverses dates amb Circle Jerks, així com la seva participació a festivals com Louder Than Life, Riot Fest, Four Chords Festival, CBGB Festival, Aftershock, Furnace Fest, Sick New World i Warped Tour.
Amb “Interstate Love Affair”, Haywire consoliden la seva posició com una de les bandes que estan portant el llegat del hardcore de Boston cap a una nova generació, mantenint intactes els elements que han definit històricament l’escena de Nova Anglaterra: cançons directes, actitud, comunitat i una identitat construïda a força de carretera i escenaris.

-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
