Connect with us

Novetats discogràfiques

“Counter-Clock World” és el primer avançament de “Root 7”, el nou disc de Blood Quartet que veurà la llum el proper 4 de Maig

Publicat fa

el

Blood Quartet té nou disc, “Root 7” (subtitulat “7 arrels 9 ombres”), que els segells Foehn Records, Feeding Tube (als Estats Units) i Cardinal Fuzz (al Regne Unit), publicaran el 04 de maig de 2022. Un excel·lent tractat musical que parteix de la base instrumental del quartet de jazz modern i el porta, amb brillantor, al territori de l’experimentació i l’electrònica. Un LP, més lluminós i rítmic que els anteriors, que conté nou peces en què s’exploren les potencialitats de cada instrument per generar sonoritats i timbres totalment diferents dels seus propis.

“Root 7” proposa un compendi de temes originals que, partint de les bases compositives de cada membre a les quals cada component ha afegit les seves arrels i ressonàncies personals i artístiques pròpies, porten Blood Quartet a terrenys inexplorats, donant com a resultat una gamma excepcional de gèneres que juguen amb la forma entre allò clàssic i allò contemporani, i que estenen l’espectre creatiu de la banda cap a nous estils, com el krautrock o la música Nord Africana. Un àlbum fruit d’un exercici de composició exigent de quatre anys, en què, pel camí, la banda ha incorporat un nou intèrpret a la bateria, i ha arribat a descartar tot un bloc de composicions que podrien haver configurat un altre disc sencer .

L’enregistrament del LP s’ha dut a terme a la Fàbrica de Creació de Barcelona Fabra i Coats a càrrec de Pablo Miranda entre els dies 28 i 31 d’octubre del 2021. Durant el procés s’han realitzat entre una i dues preses per tema com a màxim . I els instruments utilitzats pels membres del quartet han estat: Mark Cunningham, trompeta, guitarra, efectes; Kike Bela, baix, sintetitzador, efectes i loop station; Lluís Rueda, guitarra, pedals i tornavisos; Marc Eugeni, bateria i percussions. Les barreges s’han dut a terme entre novembre i desembre de 2021, a l’Estudi L’Illa, la producció ha anat a càrrec de Mark Cunningham, i la masterització a càrrec del britànic Chris Hardman, en els primers mesos de 2022.

El resultat d’aquest procés ha donat lloc a nou temes, cadascun batejat amb el títol d’una obra literària d’alguns escriptors de referència dels membres del quartet, per afegir-hi més arrels de significat, més ombres d’influència.

1. A Place of Dead Roads (Burroughs)
2. Counter-Clock World (PK Dick)
3. Tiempo de Silencio (Martin Santos)
4. Myths of The Near Future (Ballard)
5. Angel of The Odd (Poe)
6. Blood Grove (Walter Mosley)
7. The Gun is Loaded (Lydia Lunch)
8. Sanctuary (Faulkner)
9. Dimensions of a Shadow (Alice Munro)

Novetats discogràfiques

KALI llança nou EP “Maltman and Effie”

Published

on

By

La cantant, compositora, multiinstrumentista i productora de 17 anys KALI publica el seu EP “Maltman and Effie” a través de Nettwerk. Al llarg de les 6 cançons del projecte, KALI afegeix a la seva ja àmplia paleta de sons que va mostrar per primera vegada amb el seu EP de debut “CIRCLES” publicat l’any passat. “Maltman and Effie” pren el seu nom de la intersecció de Los Angeles on van tenir lloc molts dels records que van formar el projecte, desplegant sis històries cinematogràfiques de la intensitat adolescent dels alts i baixos de les relacions.

Juntament amb el llançament de l’EP, KALI comparteix el vídeo del tema destacat “Insomnia”, que una vegada més mostra l’artista compartint la pantalla amb un personatge que porta la màscara de llimac, un personatge que s’ha convertit en un element simbòlic característic al llarg dels darrers llançaments de KALI.

Parlant del nou EP i del significat de la màscara de llimac, KALI diu: “Vaig comprar la màscara de llimac per caprici un mes abans de fer les cançons que es van convertir en Maltman and Effie. Era el tipus d’objecte que veia i sabia que tenia que tenir. Vaig començar a portar-lo com un truc de festa perquè pateixo d’ansietat social, com tothom de la meva edat. Quan vaig acabar la maqueta de l’EP, vaig començar a adonar-me que les cançons parlaven més de mi mateixa i de les meves inseguretats que de les circumstàncies físiques que em van permetre arribar a aquest punt d’introspecció, juntament amb el títol, Maltman and Effie, el llimac representa la meva consciència cínica però monstruosa, que barreja tant la meva llum com la meva foscor, cosa que també es correlaciona amb la meva identitat de gènere ambigua El títol prové d’un carrer de Silverlake, però al meu cap sona com si “Maltman” fos la meva autopercepció desviada i negativa, mentre que “Effie” és la meva estabilitat desenfadada. La màscara de llimac representa la unitat als oposats”.

KALI, una mena de prodigi, va créixer tocant en recitals i versionant cançons dels Beatles, prenent classes particulars amb professors de música, anant a programes musicals extraescolars i fins i tot prenent classes magistrals de composició per alimentar la seva passió. Intuïtiva i entusiasta, es va aprendre per si mateixa a fer servir el Garageband i va començar a escriure i fer demos de cançons que després ensenyaria a la seva primera banda. Els seus arranjaments d’indie-surf, sincers i propers, van atraure multituds adolescents i suades a locals com The Smell i The Viper Room, i la van portar al seu treball en solitari com KALI, el segon treball del qual arribarà aviat a través de Nettwerk.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.