Connect with us

Festival

BOCA, el festival de música creat per i per a adolescents, completa el cartell amb Santa Salut i Munic HB

Publicat fa

el

BOCA, el festival de música per a joves d’entre 14 i 17 anys, completa el cartell de la seva segona edició, que tindrà lloc el dissabte 2 de març al Hall del CCCBde Barcelona. Després d’haver anunciat el mes de desembre passat als dos primers artistes confirmats, Kuu i Martigo, ara anuncia la resta del line up amb dos noms molt potents: Santa Salut i Munic HB.  Les entrades per al BOCA ja estan a la venda en la plataforma DICE per 5€

BOCA es tradueix en una proposta única que es distingeix per la seva innovació, diversitat i accessibilitat, i que a més ha estat guardonat amb el premi Impulsa Cultura, gràcies al projecte participatiu i de co-creació Muntem Un Festival, creat per un Consell Jove, un grup de joves d’entre 15 i 19 anys i que s’encarrega d’organitzar i gestionar el festival. Així doncs, BOCA va més enllà de ser simplement un esdeveniment de música per a adolescent i fet per ídem, sinó que és un espai que advoca pels drets culturals d’aquesta població, brindant-los un entorn segur, acollidor i divertit per a viure una experiència cultural, col·lectiva i presencial.

Santa Salut

Encapçalant el cartell del BOCA estarà la sabadellenca Santa Salut, que arribarà al festival trepitjant fort i captivarà al públic juvenil amb els seus temes de temàtica social, revolucionària i feminista amb ritmes energètics. L’artista va debutar en petits escenaris en 2018 amb la seva primera maqueta “Converses Internes”, que incloïa hits com ara Bala Perdida, Herida Abierta, 90 Retro o Marcada i, des de llavors no ha parat de créixer fins a omplir sales i festivals de renom. Ara, presenta el seu nou disc “Discordia“, que la portarà de gira per tota Espanya, Europa i fins i tot LATAM. D’altra banda, estarà Munic HB (imatge principal), que és sens dubte un dels noms revelació de la present temporada en la música urbana en castellà. Nascut també a Sabadell però d’origen gambiano, el jove s’ha proposat a revolucionar el panorama amb la seva proposta musical i els seus temes que van del trap melòdic fins a les seves arrels en el afrobeat i el amapiano. Gràcies a que “ShazamPredictions” x Apple Music ho va posar en les seves llistes, va poder embarcar-se en una extensa gira per tota la península, destacant que va ser teloner de Duki en el Wizink Center i el Palau Sant Jordi. En el BOCA 2024, presentarà el seu nou i acabat d’estrenar EP al costat de Kabasaki “UN DÍA MALO PARA CELEBRAR“.

Una de les primeres artistes confirmades per al Festival BOCA va ser Kuu que, malgrat tenir tan sols 19 anys, ja porta un temps experimentant amb la música a l’estudi amb Roots, el productor d’artistes nacionals de la talla de The Tyets i Mushka. Kuu té les idees molt clares i ja sap que el pop electrònic és el seu camí dins la indústria, per la qual cosa a partir de 2024 començarà a publicar els seus primers temes. D’altra banda, l’altre artista ja confirmat és Martigo que, en molt poc temps, s’ha posicionat com la nova joia emergent de l’escena urbana de Mataró. El jove combina el reggaeton i el pop per a crear temes vibrants i ballables, acompanyats amb lletres molt intenses. Martigo ja ha llançat un mixtape, el qual va compondre completament en català i va batejar com XARNEGO. Un projecte que inclou 8 temes com Sakura o Surt el Sol, i que juntament amb tots els altres tocarà al BOCA.

BOCA va néixer a partir del programa ‘Muntem un Festival’– una proposta educativa innovadora que es va integrar des de 2016 als centres públics de secundària de Barcelona, i on  l’alumnat de l’ESO treballa en el disseny, producció i realització d’un mini festival de música exclusivament per a la seva franja d’edat, acompañat per una comunitat de professionals de la indústria de la música. Després de l’èxit de la seva primera edició, dóna recer a un grup que normalment és exclòs de la cultura dels festivals: els adolescents menors d’edat. Així, BOCA vol ser una plataforma d’exhibició per als artistes locals, i donar lloc a un festival on tinguin cabuda dinàmiques d’oci de diferents sensibilitats amb la condició d’aconseguir una major transversalitat dins dels gustos i preferències de lxs jovxs, en un entorn completament adolescent.
Amb aquest propòsit, el Festival BOCA es concep com un espai cultural i social propi per a joves d’entre 14 i 17 anys, on poden explorar la connexió amb la música en directe i potenciar la seva creativitat natural a través de diverses activitats multidisciplinàries. Aquest projecte innovador de co-creació prioritza l’accés equitatiu a la cultura per als joves, fomenta la seva participació cultural en els espais públics, impulsa l’activisme cultural i defensa els drets culturals de la comunitat adolescent. Com era d’esperar, el festival es presenta com un esdeveniment feminista i inclusiu, que compta amb un Punt Lila. Aquest espai segur i respectuós garanteix que tots els assistents es sentin benvinguts i a gust en un entorn 100% adolescent.

El Consell Jove 2023/2024 encarregat d’organitzar, gestionar i co-crear aquesta edició del festival és molt divers i representa un ampli ventall de barris de la ciutat. Està format per quinze noves incorporacions, joves d’entre 15 i 19 anys, i està acompanyat per cinc participants del Consell Jove del BOCA de 2022, lxs quals actuen com mentorxs per a ajudar les noves generacions a poder créixer dins del projecte després de la seva passada experiència. Això  els va portar a més a estar nominats en els Music Cities Awards 2023 als EUA, i a guanyar el Premi Impulsa Cultura 2023 de la Fundació Catalunya Cultura, un premi que impulsa, secunda i visibilitza al projecte presentat en el programa IMPULSA CULTURA que més ha destacat per la seva excel·lència artística i capacitat transformadora.  

Què: Festival BOCA
Quan: dissabte 2 de març 2024
On: Hall del CCCB (C/Montalegre, 5)
Quant: 5€ 

Festival

L’Ensorrada publica el cartell de la seva edició 2025

Published

on

El col·lectiu Ensorrada de Rosselló ha publicat el cartell de la seva edició del festival d’estiu L’Ensorrada, que tindrà lloc el 14 de juny de 2025 al frontó d’Alkanís, situat al municipi de Rosselló (Segrià), a partir de les 19.00 hores i amb entrada gratuïta.

ROTURA

El concert comptarà amb vuit propostes musicals, amb les quals l’organització vol seguir explorant les diferents vertents del punk i del rock. Per una banda, hi actuaran Rotura i Pöls, dues bandes referents dins de la nova fornada del punk a Catalunya. A més, ambdós grups arribaran a Rosselló amb nous treballs sota el braç; Power Burkas, grup de post-punk de la plana de Vic amb una llarga trajectòria en sales i festivals de tota la Península; la banda de Madrid Zero Azúcar, que es caracteritza per fusionar el punk, el pop i l’electrònica; l’emblemàtic cantautor El Gitano de Balaguer; el veterà grup ponentí Ansiolitikos; i, finalment, els dos grups locals De la Torre i Oriol Foll, aquests darrers, a més, oferiran un concert especial per celebrar els seus 25 anys sobre l’escenari, on repassaran els millors temes propis de la seva discografia.

“El concert tindrà lloc el 14 de juny al frontó de d’Alkanís (Rosselló) amb vuit grups al cartell”

La proposta continua sent amb entrada gratuïta i manté dues de les marques d’identitat d’aquest festival que enguany arriba a la seva sisena edició: per una banda, l’aposta per propostes disruptives i poc habituals a Ponent i, per l’altra, seguir donant espai a grups de la demarcació de Lleida.

Com ja és tradició en les darreres edicions, durant el festival es durà a terme la destrucció d’una rèplica de l’antic campanar de Rosselló, que va caure l’any 2019.

El Col·lectiu Ensorrada es va fundar l’any 2022 amb l’objectiu d’organitzar concerts i activitats contraculturals al municipi de Rosselló. Des de llavors, ha arribat a les sis edicions del Festival Ensorrada i ha organitzat diversos concerts de petit format i tallers dedicats a la música.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.