Connect with us

Novetats discogràfiques

SAL DEL COCHE ens presenten el seu primer LP, “Ciudad de polvo”. Freejazz amb pinzellades de punk i electrònica

Publicat fa

el

Avui ho canvia tot. Sal del Coche publica el seu primer disc, i res no tornarà a ser igual. I no perquè ells busquessin res d’això. En realitat quan es van ajuntar per tocar, Jangitz, Alberto i Lizardi només es van proposar depassar els seus propis límits, fer coses que no haguessin fet mai abans. Per exemple cantar, cantar tots tres alhora, o que participés al disc gent del seu entorn aliena a la música. Petites barreres (observeu que purament internes) que separen els “Auténticos Dioses Del Rock”, una gent de la qual cal esperar ja molt poques alegries, d’una banda amb alguna cosa real entre mans.

Sal del Coche ho saben, per això a la portada et tendeixen la mà per ajudar-te a tornar a posar-te dret. “Ciudad de Polvo” parla de la vida a pobles i ciutats, d’escoltar pixar el teu veí o de sentir la rigidesa i pressió d’una comunitat petita (com a “Herriko plaza”, la plaça del poble). Tot i això, malgrat la seva universalitat, “Ciudad de Polvo” és alhora la instantània d’un moment vital. Un moment de transició a ledat adulta, avui dia confusament sincrònic amb el primer treball a temps complet. Al centre hi ha la vida laboral, les rutines, la capa de pols amb què arribes a casa al final del dia. Una predictibilitat que s’estén fins a l’oci i les formes predefinides, que acaben convertint-se en una altra rutina ordenada més. Hernani 3 és una adreça, una casa, que parla d’aquesta etapa.

Ambdós temes, “Herriko plaza” i “Hernani 3”, formen part de la panxa toveta de “Ciudad de Polvo”, un disc que es nega a deixar-se reduir a divertiment, que t’agafa de la mà i et porta per un viatge interior , com les grans obres d’art. Blandeta perquè entre la hiperestimulació intel·lectual i dialèctica i els peus permanentment ballant, a “Ciudad de Polvo” hi ha una part humana, vulnerable, suau, que potser sigui la que el fa més gran. Per sobre d’això, “Máquina de humo”, “DjDj” o el tema homònim que dóna nom al disc, “Ciudad de Polvo” porten la diversió, el surrealisme i l’entusiasme a nivells només permesos als dibuixos animats.

Sal del Coche són una banda excepcionalment generosa, en tots els sentits. A la seva efervescència han recorregut a codis i llenguatges de l’electrònica i altres gèneres per fer una música que sigui de tot el món i per a tothom, articulant amb ‘Ciudad de Polvo’ un marc que dóna sentit a les seves bogeries, i que facilita que les facis teves a la primera escolta.

El disc, amb disseny d’Alberto Eguiluz i fotos d’Adri G Lorenzo, va ser enregistrat a Eten per Urtzi Iza i Niko Bortolini, i ve acompanyat d’un insert desplegable amb il·lustració de Raisa Álava i fotos d’Adri G Lorenzo. I finalment, a més del cameo estel·lar de Julene Gregorio, no es pot tancar aquest text sense fer una menció especial al featuring de Brava, tot el que es parli d’aquest tema serà poc. Brava és un altre món, i és simplement la cap.

“Ciudad de Polvo” està disponible en vinil de 12″ a la web de Humo Internacional, també en pack amb samarreta, ia la teva ciutat, a la teva botiga de discos de confiança.

Novetats discogràfiques

GAVINA.MP3 ens presenta “Ciutat”, el tercer single del seu nou àlbum

Published

on

By

S’estrena CIUTAT, el nou single de gavina.mp3, una cançó que parla del desencant amorós i vital des del cor d’una Barcelona que es fa gran, crua i hostil, i forma part del seu segon àlbum que veurà la llum a finals d’octubre de 2025.

La cançó, escrita i compostaper Max Codinach (gavina.mp3), retrata una relació que mai acaba d’arrencar, amb una ciutat que esdevé mirall i escenari d’un malestar més profund. Compta amb una producció de Pau Esteve (La Ludwig Band, Locus Studio), el tema torna a la sonoritat més pop de l’artista, sense perdre la seva càrrega emocional ni caure en simplicitats ni trivialitats.

La producció accentua la tensió emocional que travessa tota la peça. L’estructura de la cançóes va desplegant amb capes subtils que creixen en intensitat, mentre la veu de gavina.mp3 manté una expressivitat continguda que colpeja amb frases com: Clar que hi ha molts dies que en el fons, no t’assembles gens al meu record.”

L’apartat visual de CIUTAT també juga un paper clau en aquest llançament. El videoclip, codirigit per Roger Monleón i el propi Max Codinach, construeix una narrativa estètica i urbana que amplia la mirada de la cançó i reforça el paisatge emocional del projecte gavina.mp3.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.