Connect with us

Novetats discogràfiques

SAL DEL COCHE ens presenten el seu primer LP, “Ciudad de polvo”. Freejazz amb pinzellades de punk i electrònica

Publicat fa

el

Avui ho canvia tot. Sal del Coche publica el seu primer disc, i res no tornarà a ser igual. I no perquè ells busquessin res d’això. En realitat quan es van ajuntar per tocar, Jangitz, Alberto i Lizardi només es van proposar depassar els seus propis límits, fer coses que no haguessin fet mai abans. Per exemple cantar, cantar tots tres alhora, o que participés al disc gent del seu entorn aliena a la música. Petites barreres (observeu que purament internes) que separen els “Auténticos Dioses Del Rock”, una gent de la qual cal esperar ja molt poques alegries, d’una banda amb alguna cosa real entre mans.

Sal del Coche ho saben, per això a la portada et tendeixen la mà per ajudar-te a tornar a posar-te dret. “Ciudad de Polvo” parla de la vida a pobles i ciutats, d’escoltar pixar el teu veí o de sentir la rigidesa i pressió d’una comunitat petita (com a “Herriko plaza”, la plaça del poble). Tot i això, malgrat la seva universalitat, “Ciudad de Polvo” és alhora la instantània d’un moment vital. Un moment de transició a ledat adulta, avui dia confusament sincrònic amb el primer treball a temps complet. Al centre hi ha la vida laboral, les rutines, la capa de pols amb què arribes a casa al final del dia. Una predictibilitat que s’estén fins a l’oci i les formes predefinides, que acaben convertint-se en una altra rutina ordenada més. Hernani 3 és una adreça, una casa, que parla d’aquesta etapa.

Ambdós temes, “Herriko plaza” i “Hernani 3”, formen part de la panxa toveta de “Ciudad de Polvo”, un disc que es nega a deixar-se reduir a divertiment, que t’agafa de la mà i et porta per un viatge interior , com les grans obres d’art. Blandeta perquè entre la hiperestimulació intel·lectual i dialèctica i els peus permanentment ballant, a “Ciudad de Polvo” hi ha una part humana, vulnerable, suau, que potser sigui la que el fa més gran. Per sobre d’això, “Máquina de humo”, “DjDj” o el tema homònim que dóna nom al disc, “Ciudad de Polvo” porten la diversió, el surrealisme i l’entusiasme a nivells només permesos als dibuixos animats.

Sal del Coche són una banda excepcionalment generosa, en tots els sentits. A la seva efervescència han recorregut a codis i llenguatges de l’electrònica i altres gèneres per fer una música que sigui de tot el món i per a tothom, articulant amb ‘Ciudad de Polvo’ un marc que dóna sentit a les seves bogeries, i que facilita que les facis teves a la primera escolta.

El disc, amb disseny d’Alberto Eguiluz i fotos d’Adri G Lorenzo, va ser enregistrat a Eten per Urtzi Iza i Niko Bortolini, i ve acompanyat d’un insert desplegable amb il·lustració de Raisa Álava i fotos d’Adri G Lorenzo. I finalment, a més del cameo estel·lar de Julene Gregorio, no es pot tancar aquest text sense fer una menció especial al featuring de Brava, tot el que es parli d’aquest tema serà poc. Brava és un altre món, i és simplement la cap.

“Ciudad de Polvo” està disponible en vinil de 12″ a la web de Humo Internacional, també en pack amb samarreta, ia la teva ciutat, a la teva botiga de discos de confiança.

Novetats discogràfiques

THE LEB TRIP publica “Rising High”, el seu EP de debut

Published

on

By

The Leb Trip és el nou projecte indie folk de Jordi Bel, cofundador, compositor, guitarrista i vocalista dels barcelonins Stay, banda habitual de l’escena nacional de rock psicodèlic des de fa més de 20 anys.

El primer treball de The Leb Trip portarà per nom “Rising High EP” i ha estat produït per Daniel Wylie, exlíder i compositor de la banda escocesa de pop rock i folk psicodèlic Cosmic Rough Riders. Va veure la llum el passat 20 de novembre de la mà del propi i nou segell barceloní Flower Canyon Recordings.

El primer avançament serà ‘Time is the Enemy’, una reflexió àcida sobre el triangle vital temps-amor-fe, el videoclip i artwork del qual ha estat realitzat per Enric Chalaux (Delay Lamas, Aleppo Pine).

Com a membre de Stay, Jordi Bel ha publicat sis àlbums fins avui amb diferents segells nacionals i internacionals, realitzant diverses gires i actuacions als principals festivals del país i compartint escenari amb artistes com Liam Gallagher, Ocean Colour Scene, The Dandy Warhols o The Pretty Things.

The Leb Trip marca un punt d’inflexió a la carrera musical de Jordi amb què pretén obrir-se en canal i explorar terrenys més introspectius i acústics. Un viatge a l’univers interior amb melodies i textures més delicades i personals, amb clares influències dels clàssics de sempre com Donovan, Cat Stevens, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Gram Parsons, Big Star i d’altres més contemporanis com Dawes, Woods, The Shins, Vetiver…

Daniel Wylie ha estat clau en aquest sentit per produir els quatre temes seleccionats per configurar el primer EP. Els seus ‘Cosmic Rough Riders’, descoberts per Alan McGee, van arribar a vendre més de 100.000 còpies al Regne Unit del genial Enjoy the Melodic Sunshine (2001) i recentment la reedició en vinil (2022) ha arribat a ser Top 40 de vendes les llistes angleses.

El segell Flower Canyon Recordings, la seu i l’estudi d’enregistrament del qual es troben al cosmopolita barri de La Floresta (Sant Cugat del Vallès), neix com a fruit de la passió pels sons dels anys 60, 70 i 90, especialment per estils musicals com el rock, la psicodèlia, el folk, el britpop, l’alt country i el blues.

A partir d’aquesta inspiració, Flower Canyon Recordings vol ser més que un segell: un estil de vida, una manera de fer les coses; és el bon tracte amb els músics; el respecte per la creació dels artistes; el bon gust per la música allunyada de tendències condicionada per algorismes; és la calor que proporciona un entorn de natura sense estrès.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.