Connect with us

Novetats discogràfiques

VIGILANT presenta el seu nou EP d’electrònica, “Tot malament”

Publicat fa

el

Vigilant ens presenta el seu segon EP, ‘Tot malament’. Un àlbum amb cinc temes compostos i produïts entre el 2022 i el 2023, però gravats per primera vegada aquest any. El català s’allunya de l’ambient instrumental del seu primer disc, “Incommoditas”, afegint veus i més elements de glitch i experimental. Més percussiu, ‘Tot malament’ compta amb col·laboracions d’amics (com Adrianna Jornet, Maria Alba, Phillip o Rafita Corromput), i portada de Patricia Fort amb edició de Pepinot.

Vigilant és el projecte del productor i sorollista establert al Raval i assidu nocturn del Toro, Pauu. Després de diversos projectes en diferents àmbits de l’electrònica, presenta el treball més personal on barreja en un còctel d’estils electrònics i industrials. Sons d’enregistraments de camp, instruments metal·lúrgics casolans, veus i samples distorsionades i sintetitzadors envoltants per crear cançons que van des de l’ambient i l’èpic a cops d’industrial i electrònica avantguardista amb el soroll com a fil conductor. Després d’alguns singles perduts per internet, el seu primer àlbum editat el 2023, centrat en passatges instrumentals i evocatius per portar escenaris incòmodes a l’oient. Ara arriba el segon EP, ‘Tot malament’ afegint veus i més elements de glitch i experimental respecte al primer.

Novetats discogràfiques

DAN PERALBO I EL COMBOI publica el seu segon disc “Quin goig”

Published

on

By

Des de la presentació del disc a l’Apolo fins a diferents de festivals o fent vibrar a les millors Festes Majors de Catalunya, l’any passat els de Torelló van recorrer els principals escenaris de Catalunya reivindicant-se, clara i desacomplexadament, com una banda de rock. Tant si és per saltar entre el públic a mitja cançó o fer pujar a tocar les guitarres a un espontani: autèntics, frescos i sense filtres a cada decisió. El rock és la seva identitat.

Va ser al novembre de 2025 quan Dan Peralbo i El Comboi van baixar dels escenaris  per endinsar-se a l’estudi de Montgrí (Cala Vento), on van enregistrar el que divendres passat va sortir a la llum com el seu segon disc: Quin goig

El disc el conformen 11 cançons que proposen un viatge per l’univers de la banda. Entre guitarres i melodies que s’enganxen, la genuinitat característica dels de Torelló travessa l’auricular per arribar a cada part del cos i de l’anima de qui l’escolta. 

Quin goig anirà acompanyat d’una gira amb els festivals més destacats del nostre país com el Cruïlla, el Vida, l’Embassa’t… i de les millors festes majors on es podrà veure el més característic del grup: el seu directe. Fresc, genuí i electrificant, veure Dan Peralbo i El Comboi dalt de l’escenari és com banyar-te al mar després d’un hivern llarg, el cos i l’ànima bateguen perquè gaudeixen d’una experiència única dins del panorama musical actual. 

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.