Connect with us

Novetats discogràfiques

Es reedita “LP” d’Els Surfing Sirles per primera vegada en vinil i amb material inèdit

Publicat fa

el

Si hi ha una banda clau en l’underground barceloní del nostre segle es tracta, sens dubte, d’Els Surfing Sirles. “El que ens mou és el desig de trencar totes les coses”, cantaven. I en tots els seus incendiaris concerts van estar a un mil·límetre de demostrar-ho. Van portar el rock’n’roll fins aquell límit on actitud i soroll esclaten per regalar una explosió d’idees. Gràcies a ells, poesia i punk es van donar fugaçment la mà.

El quartet format per Martí Sales (veu i guitarra), Guillem Caballero (orgue i coros), Uri Caballero (guitarra) i Xavi Garcia (bateria) va tenir una vida breu però ens va llegar un grapat d’àlbums imprescindibles, des del primigeni “Nedant en l’ambulància” fins al pòstum “Música de consum”, passant per l’emblemàtic “Romaní, semen i sang”, tots tres ja publicats en vinil al seu dia.

Quedava el deute, doncs, d’arrodonir la seva discografia amb l’edició en vinil del seu segon disc, el primer que van publicar sota el segell Bankrobber: “LP”. Aquest disc, que atresora algunes de les seves cançons més emblemàtiques com “El trineu”, “Han atropellat el gat” o l’aclaparadora “Cap al sol”, es presenta ara en format doble, amb els temes remasteritzats per Victor García a partir de l’enregistrament original fet per Joan Colomo.

A més de totes les cançons del disc original, a la cara D hi trobem alguns temes addicionals recuperats de la mateixa sessió. Entre ells destaca l’himne inèdit “La història de com tot desapareix”, aka “La Clota”, cantada a ple pulmó en desenes de concerts i que tan sols havia aparegut en el disc d’homenatge a Uri Caballero. També es recupera “No som res” (del split single amb Mujeres, “Eix transversal”) i una versió llarga de “Saltamarges”. I tanca el volum“Fanfàrria”, que sonava sense acreditar en l’edició en CD.

Si en el seu moment ja vam parlar d’aquest disc com d’una obra magna del punk ibèric, ara –transcorreguts uns anys- aquesta percepció no només es manté sinó que va creixent amb el temps. Reeditar aquest disc en vinil era un deute, sí, i feliçment ara podem saldar-lo.

Bolos

TALCO presenta “Tinca”, tercer avançament del seu nou àlbum «FREEK»

Published

on

By

“Tinca” aprofundeix en l’univers conceptual de FREEK a través d’un malson marcat per la crítica social, el simbolisme i la reflexió existencial. La cançó retrata així una societat d’individus complaents que creuen que són protagonistes mentre, a poc a poc, perden la pròpia identitat.

A través de “Tinca”, TALCO retrata la condemna de qui persegueix durant tota la seva vida un paper protagonista i acaba descobrint que mai va deixar de ser un simple figurant. Sobre l’escenari amb què sempre havia somiat, D. corre darrere d’un reflector que mai no arriba a il·luminar-lo i acaba acceptant un guió imposat a canvi d’una mínima promesa de visibilitat.

La cançó converteix aquest malson en una metàfora de la societat actual: individus complaents i temorosos que creuen ocupar el centre de l’escena mentre repeteixen paraules alienes i perden, a poc a poc, la pròpia identitat.

Amb aquest nou single, TALCO reafirma la mirada crítica i combativa que ha marcat la seva trajectòria des dels seus inicis, mantenint intacta l’energia patchanka i el punk-rock que els ha convertit en una de les bandes més rellevants de l’escena alternativa europea.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.