Novetats discogràfiques
Es reedita “LP” d’Els Surfing Sirles per primera vegada en vinil i amb material inèdit

Si hi ha una banda clau en l’underground barceloní del nostre segle es tracta, sens dubte, d’Els Surfing Sirles. “El que ens mou és el desig de trencar totes les coses”, cantaven. I en tots els seus incendiaris concerts van estar a un mil·límetre de demostrar-ho. Van portar el rock’n’roll fins aquell límit on actitud i soroll esclaten per regalar una explosió d’idees. Gràcies a ells, poesia i punk es van donar fugaçment la mà.
El quartet format per Martí Sales (veu i guitarra), Guillem Caballero (orgue i coros), Uri Caballero (guitarra) i Xavi Garcia (bateria) va tenir una vida breu però ens va llegar un grapat d’àlbums imprescindibles, des del primigeni “Nedant en l’ambulància” fins al pòstum “Música de consum”, passant per l’emblemàtic “Romaní, semen i sang”, tots tres ja publicats en vinil al seu dia.
Quedava el deute, doncs, d’arrodonir la seva discografia amb l’edició en vinil del seu segon disc, el primer que van publicar sota el segell Bankrobber: “LP”. Aquest disc, que atresora algunes de les seves cançons més emblemàtiques com “El trineu”, “Han atropellat el gat” o l’aclaparadora “Cap al sol”, es presenta ara en format doble, amb els temes remasteritzats per Victor García a partir de l’enregistrament original fet per Joan Colomo.
A més de totes les cançons del disc original, a la cara D hi trobem alguns temes addicionals recuperats de la mateixa sessió. Entre ells destaca l’himne inèdit “La història de com tot desapareix”, aka “La Clota”, cantada a ple pulmó en desenes de concerts i que tan sols havia aparegut en el disc d’homenatge a Uri Caballero. També es recupera “No som res” (del split single amb Mujeres, “Eix transversal”) i una versió llarga de “Saltamarges”. I tanca el volum“Fanfàrria”, que sonava sense acreditar en l’edició en CD.
Si en el seu moment ja vam parlar d’aquest disc com d’una obra magna del punk ibèric, ara –transcorreguts uns anys- aquesta percepció no només es manté sinó que va creixent amb el temps. Reeditar aquest disc en vinil era un deute, sí, i feliçment ara podem saldar-lo.

Novetats discogràfiques
THE LEB TRIP publica “Rising High”, el seu EP de debut

The Leb Trip és el nou projecte indie folk de Jordi Bel, cofundador, compositor, guitarrista i vocalista dels barcelonins Stay, banda habitual de l’escena nacional de rock psicodèlic des de fa més de 20 anys.
El primer treball de The Leb Trip portarà per nom “Rising High EP” i ha estat produït per Daniel Wylie, exlíder i compositor de la banda escocesa de pop rock i folk psicodèlic Cosmic Rough Riders. Va veure la llum el passat 20 de novembre de la mà del propi i nou segell barceloní Flower Canyon Recordings.
El primer avançament serà ‘Time is the Enemy’, una reflexió àcida sobre el triangle vital temps-amor-fe, el videoclip i artwork del qual ha estat realitzat per Enric Chalaux (Delay Lamas, Aleppo Pine).
Com a membre de Stay, Jordi Bel ha publicat sis àlbums fins avui amb diferents segells nacionals i internacionals, realitzant diverses gires i actuacions als principals festivals del país i compartint escenari amb artistes com Liam Gallagher, Ocean Colour Scene, The Dandy Warhols o The Pretty Things.

The Leb Trip marca un punt d’inflexió a la carrera musical de Jordi amb què pretén obrir-se en canal i explorar terrenys més introspectius i acústics. Un viatge a l’univers interior amb melodies i textures més delicades i personals, amb clares influències dels clàssics de sempre com Donovan, Cat Stevens, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Gram Parsons, Big Star i d’altres més contemporanis com Dawes, Woods, The Shins, Vetiver…
Daniel Wylie ha estat clau en aquest sentit per produir els quatre temes seleccionats per configurar el primer EP. Els seus ‘Cosmic Rough Riders’, descoberts per Alan McGee, van arribar a vendre més de 100.000 còpies al Regne Unit del genial Enjoy the Melodic Sunshine (2001) i recentment la reedició en vinil (2022) ha arribat a ser Top 40 de vendes les llistes angleses.
El segell Flower Canyon Recordings, la seu i l’estudi d’enregistrament del qual es troben al cosmopolita barri de La Floresta (Sant Cugat del Vallès), neix com a fruit de la passió pels sons dels anys 60, 70 i 90, especialment per estils musicals com el rock, la psicodèlia, el folk, el britpop, l’alt country i el blues.
A partir d’aquesta inspiració, Flower Canyon Recordings vol ser més que un segell: un estil de vida, una manera de fer les coses; és el bon tracte amb els músics; el respecte per la creació dels artistes; el bon gust per la música allunyada de tendències condicionada per algorismes; és la calor que proporciona un entorn de natura sense estrès.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga