Bolos
Aliment presenta el seu tercer disc “Brother” a Madrid i Barcelona

Aquest cap de setmana Aliment presenten el seu flamant tercer disc editat per La Castanya amb dues dates, Madrid i Barcelona. “Brother” és el títol escollit per a un àlbum on el trio de Girona explora la seva faceta post-punk més fosca i intensa per parlar de la llum que desprèn l’amistat més efusiva. Un retorn discogràfic que ha convençut amb escreix als fans i que està captivant a nous seguidors.
Aliment celebra la posada de llarg d’aquest tercer disc aquest divendres 30 a Madrid, sala Wurlitzer Ballroom, acompanyats per Golpe de Gracia i Plataforma, i dissabte 1 de desembre a sala Sidecar de Barcelona amb Purgatorii i Plataforma.
Més enllà de la fantasia del garatge, els anys i la vida, han fet que els Aliment acumulin tones de dolor que impossibiliten qualsevol cop de teatre sobre de l’escenari. Aliment es mostren foscos i incòmodes, encara que al final tot és una qüestió de proporció, no de negació. És per això que, de sobte, enmig de la cruesa, floreix una mica d’esperança i durant 20 segons et regalen una tornada power pop preciosista que s’esvaeix abans que puguis alçar el puny. Holy Slap (La Castanya, 2012) i Silverback hi són, però ocults, perquè la boira i la penombra tornen de nou. Encara queda llum, l’hem vist, però perquè sigui bella i autèntica ha de suggerir-se, mai convertir-se en pornografia.
Gravat en dues sessions diferents a La Atlantida Estudio (Barcelona), Brother (La Castanya, 2018) ens descobreix uns Aliment que s’han oblidat conscientment d’una forma de fer música basada en la cançó pop rodona i anfetamínica, al més pur estil dels Marked Men. Ara flirtegen amb el post-punk de Protomartyr, Sievehead, Dïat i Institute (“New Human”, “Sacred Secret”), elevant al podi aquests puntejos de guitarra que amenacen a escardar-ho tot. També assistim a noves formes, com aquells moments més Parquet Courts “Maze”, “Black Cross” i aquests passatges constituïts per una repetició rítmica que es mantenen fins a l’extenuació, fins al cansament, fins al deliri “Dystopia”, “Snake Bite”. Tot això es barreja amb quadres instrumentals eteris i preciosos “A Blazing Torch” heretats de l’escola danesa (Var, Iceage, Lower). “Brother” és una maquinària perfecta que esfondra tòpics, i, esperem, generarà de nous.
De cara a les bandes que els acompanyaran, Golpe de Gracia acaben de treure el seu k7 demo, coeditada pels segells San Nikasio RCS i Siete Picos RCS. Sis temes propis i una versió, que et porten als anys d’acer de les perifèries de Paris i als anys de plom dels carrers d’Euskadi. Sense embuts reivindiquen als Cika, els Rip els silens, anti-règim o els Blitz. Xirimiri, guillotina i formigó. Actualment estan preparant el seu proper EP que gravaran al gener, on deixen clara la seva fília per les Hienes i el seu menyspreu per Sabino Arana. Oi! del d’abans del qual no entén d’etiquetes ni democràcies. Plataforma són un trio de Barcelona i fan punk.
Divendres 30 de noviembre 2018
22.00h – Wurlitzer Ballroom, Madrid
8€ Anticipada aquí
Dissabte 1 de desembre 2018
21.00h – Sidecar, Barcelona
8€ Anticipada aquí

Bolos
EL MATO A UN POLICÍA MOTORIZADO tanquen la gira mundial de “Súper Terror” amb dates a Europa, passant per Madrid i Barcelona

Els platencs El Mató a un Policía Motorizado tornen a Europa a finals d’aquest any per coronar la vida i trajectòria del seu àlbum més recent, “Super Terror”, el disc que ha convertit els argentins en un dels grups de moment a nivell global. igual dels tòtems de l’indie rock com dels sons dels 80.
Pel camí fites històriques que no fan més que engrandir la carrera de la banda: telonejant Interpol en la seva gira pel sud dels Estats Units (Paul Banks es va declarar fan del grup), rebentant el Movistar Arena de Buenos Aires davant un enfervorit públic, les 10.000 persones que van assistir al seu concert al Zócalo de Ciudad de México, Vive Latino, Primavera Sound, Lollapalooza, Riu Babel o Tecate Pa’l Nord, sold outs a sales del nostre país com Apol·lo, Razzmatazz, La Riviera o Moon, el Grammy que van rebre com a millor disc de rock per “Unes vacaciones raras” o la conquesta de noves places com Copenhaguen o Milà.
Els seus concerts més recents han comprès una triomfal gira pels Estats Units rematada amb un rotund sold out a Nova York el 18 d’abril passat, a Elsewhere, emblemàtic espai ubicat al cor de Brooklyn. Abans el grup va passar per Dallas, Minneapolis, Chicago, Cleveland i Philadelphia, celebrant també el 20è aniversari de la banda, que compleix dues dècades de discos, directes i cançons que apunten al cor.
Per si no n’hi hagués prou el grup està aquests dies de plena actualitat ja que un dels seus temes emblema, “El Magnetismo”, apareix a “El Eternauta”. La sèrie del moment, adaptació d’una historieta clàssica de ciència ficció argentina creada per Héctor Germán Oesterheld i Francisco Solano López, està protagonitzada per Ricardo Darín i ha rebut una allau de crítiques hiperbòliques des de la seva aparició fa només uns dies.
Tot això antecedeix a una gira que els portarà de nou a Europa per tancar capítol, i en què gaudirem de les dues dates més multitudinàries de El Mató a un Policía Motorizado fins avui al nostre país: el Sant Jordi Club de Barcelona i el Movistar Arena de Madrid vibraran amb hits com “El Tresor” o “Diamante Roto” els dies 22 i 26 respectivament . També passaran en aquesta curta gira europea per la sala Heimathafen Neukölln de Berlín el 23 de novembre i el parisenc Cafè de la Danse el 24.

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga