Connect with us

Novetats discogràfiques

Recopilatori “a 17dbs de l’infern” amb 76 bandes en suport al Dràstik Punkaires

Publicat fa

el

Aquest recopilatori s’ha realitzat durant el maig del 2020 per donar suport al Dràstik Punkaires, seu social de l’Arcada Koncerts i del Col·lectiu Punkaires. Tot el que es reculli anirà íntegrament destinat al local.

Segons comenten des de el col·lectiu “Després d’insonoritzar gran part de l’espai i fer tota la paperassa que ens han demanat, el Dràstik Punkaires està a només 17dbs de complir amb la normativa municipal de Granollers. Un cop puguem acabar les reformes necessàries, podrem tornar a fotre concerts i activitats pels més de 800 socis que tenim actualment, i com sempre, amb respecte, cervesa, ratafia i molta canya!. Per aquest motiu, i perquè ens fascina la cultura alternativa i autogestionada en directe, necessitem el teu suport”.

Un total de 76 bandes de primeríssim ordre de l’escena underground, amb temes inèdits, cares B i cares A, han donat el seu suport al recopilatori “a 17dbs de l’infern”, una iniciativa per recaptar fons per poder acabar amb les obres pendents al Dràstik Punkaires i ajudar a tirar endavant un projecte amb més de 800 socis, tan necessària com imprescindible, en un moment on els grans festivals es volen emportar totes les engrunes de la cultura actual. Des de la plataforma underground.cat també donem suport a iniciatives col·laboratives i de petit format com aquesta, i recomanem fer una escolta a aquest magnífic disc que dibuixa els anys de lluita alternativa contra el sistema establert.

“Volem donar les gràcies a tots els implicats en aquest projecte i molt especialment a les 76 bandes que ens han donat el seu suport. L’underground es nodreix de tots els espectres i ningú pot funcionar sense l’altre, músics, associacions, promotors, sales, distris i públic, tots junts ho tirarem endavant. El Dràstik Punkaires és casa vostra!!! Ens veiem aviat. “Seguim lluitant, seguim somiant, seguim bevent”. Hardcore, punk i fuet!!“

Novetats discogràfiques

“Mitja Vida”, nou single de MAR PUJOL

Published

on

By

En l’univers musical de Mar Pujol no hi ha lloc per a les presses. Fins i tot quan el món que l’envolta avança a tota velocitat, ella sap aturar-se, reflexionar i buscar al seu voltant un punt de suport on seure a observar(se) i entendre(se). ‘Mitja vida’, la seva nova cançó, exemplifica d’una manera molt poètica aquest impuls que la caracteritza. És l’única peça que la cantautora de Prats de Lluçanès avançarà del seu segon disc, D’aquesta aigua no en beuré, que estarà disponible a partir del 16 d’octubre; i en aquesta cançó exposa la necessitat de trobar una arrel que l’agafi fort i la sostingui quan se sent més desbordada, quan té la sensació que passen moltes coses alhora i que no pot arribar a tot.

Seguint el camí del seu EP de debut autoeditat, Trepa, i de Cançons de Rebost, el seu primer disc, publicat el 2024, Mar Pujol torna a fer servir en el seu nou treball la pausa i la contemplació com a mitjà, com la manera de fer créixer les seves cançons a partir de les petites coses per abordar els temes més profunds. A través d’una mirada sensible i inquieta, l’artista catalana observa la quotidianitat i sempre hi troba noves capes de la realitat, a les quals dona vida pròpia utilitzant només la seva veu i la guitarra. Un moment íntim que ens acosta a la seva emoció i que gairebé ens permet escoltar, entre nota i nota, la seva respiració assossegada.

Cançons de Rebost va rebre, entre d’altres, el Premi Altaveu 2024, el Premi Enderrock 2025 de la crítica al millor disc de cançó d’autor i el Premi Alícia 2025 a artista emergent. A més, durant tres anys l’ha defensat en directe al costat de la violoncel·lista Bruna González Subirà en més de 150 actuacions, amb concerts en escenaris de Catalunya i d’altres països, i cites destacades a Bilbao, Groningen o el Canadà. Un èxit rotund que s’ha anat cuinant a foc lent, sense presses, però demostrant que amb calma i naturalitat es pot arribar molt lluny.

El seu nou disc, en canvi, abordarà la contradicció com a motor, una provocació amb què posar en dubte les certeses. Entre l’acceptació i la rebel·lió davant la imperfecció, les cançons de D’aquesta aigua no en beuré habiten aquest lloc incòmode però fèrtil on res no és del tot fix. És la seva manera d’assumir el repte de continuar observant la vida per trobar i distingir els matisos de la seva realitat. Poc després de la seva publicació, Mar Pujol tornarà als escenaris per continuar captivant el públic amb la seva veu i la seva guitarra, amb dates ja confirmades a Barcelona, Girona, altres punts de Catalunya, la península i l’estranger.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.