Novetats discogràfiques
La força del directe, “△” el brutal nou àlbum dels tansumica
Arcada Koncerts Records presenta el nou disc de tansumica, titulat △. Publicat a les plataformes digitals el passat 15 de setembre, arriba una bomba sònica que no deixarà indiferent a ningú. Estigueu atents a les novetats de la banda, que aviat marcaran un abans i un després del hardcore de km 0. Com ens agrada informar d’aquesta mena de novetats.
Dos anys després del seu debut amb Sample EP (2018), el post-hardcore de tansumica implosiona amb 10 tracks que emanen veterania, frescor i foscor a parts iguals. En poc menys de 30 minuts, △ incorpora sonoritats que recorden a la psicodèlia de Yahi (grup del qual formen part els 3 components de tansumica), afegint nous instruments al “power trio” de guitarra-baix-bateria. D’aquesta manera, violins i sintetitzadors fan de contrapunt a uns temes que desprenen mala llet pels quatre costats.
Gravat a Ultramarinos Costa Brava per Santi Garcia, el disc qüestiona no només pilars socials fonamentals (“Les pors, el país, els déus, la llei / els tics, els trucs, l’apatia, el dol / la fantasia que fas el que vols / I el teu nom… / No ets el teu nom”), sinó que també proposa unir les contradiccions externes amb les individuals (“què defineix a la gent / què defineix als meus amics / què em defineix a mi mateix / pànic o mandra?”), submergint-se en símbols de l’inconscient col.lectiu (“No patinem amb els Déus que ningú / ningú vol desfermar-los la ràbia / Deixem que dormi un dia més”) i aportant, això sí, un bri d’esperança (“Estrany, increïble el tornar a estimar / Lloada bomba termonuclear / on has estat?”).
Un disc composat per deu temes on facturen post-hardcore cristal·litzat en una implosió de veterania, frescor i foscor a parts iguals, amb lletres demolidorament autoreflexives i riffs críticament urgents. S’emmirallen tant en Refused com en Engine Down, tant en Hot Water Music com en Randy. No #volemmescanya? Doncs aquí la teniu.
Novetats discogràfiques
SANDRÉ presenta, juntament amb Miguelito Dandy Piranha, “CABEÇA”, un crit a l’amistat enmig del caos
“CABEÇA” és una cançó que mira de cara el moment que vivim, però sense renunciar a l’impuls de seguir endavant. Enmig de la frustració, la saturació i la sensació d’impotència davant del món que ens envolta, el tema proposa un gest de resistència: llançar-se a la vida amb la poca il·lusió que queda i trobar força en les persones que tenim al costat.
La lletra, escrita mà a mà entre Miguelito García (Derby Motoreta’s Burrito Kachimba, Cervatana) i la Rosa, neix de reflexions molt personals i acaba convertint-se en un crit a l’amistat, a la consciència, a l’entusiasme i a l’admiració mútua. La cançó captura aquell moment explosiu que es produeix quan ens reunim amb les persones que ens recorden que no tot està perdut.
Des del principi, “CABEÇA” va ser concebuda per a aquesta col·laboració, ja que la banda buscava construir una cançó sòlida i contundent, però que alhora permetés jugar amb els riffs i escapar del patró rítmic clàssic del 4/4.
Ara, amb perspectiva, el grup reconeix que la cançó podria funcionar com la germana gran de “Miedo la Vida“, un dels temes del seu anterior àlbum Gestiones Fáciles. Ambdues comparteixen aquesta barreja de tensió, força rítmica i electricitat que caracteritza el so de Sandré.
La presència de Miguelito aporta, a més, un color nou a la cançó i en porta la intensitat encara més amunt, reforçant el caràcter expansiu i visceral del tema.
“CABEÇA” és el segon avançament de Paciencia Infinita, un disc on Sandré amplia el seu llenguatge sonor combinant rock alternatiu, punk, garage, krautrock i math rock, explorant estructures més obertes i noves textures rítmiques.
Nascuda el 2018 a les esquerdes de l’underground barceloní, Sandré va publicar el 2019 Ave muñón, el seu primer i més visceral treball, que els va portar a presentar el seu directe explosiu arreu del país. Poc després va arribar l’EP Trunel (2020), format per quatre himnes de punk marcià que demostraven que la pandèmia no havia pogut amb ells. El 2022 van publicar el seu segon LP, Gestiones Fáciles, amb el qual van pujar als escenaris del Canela Party, el Cranc Festival, Sound Isidro, Let’s Festival, Sintonitzza, Gambeat, Loro Facu o Monkey Weekender, entre molts altres.
Després d’un descans tan merescut com obligat, en Marc, la Dàlia, en Carles i la Rosa tornen aquest 2026 amb el seu tercer disc, de la mà de Calaverita Records.
Com a inici d’aquesta nova etapa, la banda ja ha confirmat actuacions al Canela Party, Block Party i ha actuat recentment a l’aniversari de la Sala Upload (Barcelona), primeres dates d’una gira que acompanyarà la publicació del disc.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
