Novetats discogràfiques
La Niña, l’impactant nou single de Clara Peya

Amb un impressionant currículum a l’esquena, musicalment Clara Peya és inclassificable. Inquieta, visceral i transcendent, fuig de tòpics i, sobretot, creu en el poder de l’art com a eina de transformació social.
Clara Peya, considerada una de les pianistes més prolífiques i transgressores de l’Estat, és energia i sentiment en estat pur. Sempre amb el piano com a centre de gravetat per compondre i escriure cançons del seu nou treball, beu de les sonoritats d’artistes com Samora Pinderhughes, RY X, Patrick Watson, Douglas Dare, Beady Belle, o referents consagrats com Portishead o Björk.
Amb una personalitat artística contagiosa i torrencial, en directe es despulla, es transforma i capta l’atenció del públic de manera hipnòtica. Activista i lluitadora incansable va ser reconeguda amb el Premi Nacional de Cultura 2019 per la seva trajectòria musical i compromís social.
La Niña és el nou single de Clara Peya i el primer avançament de Perifèria, el seu pròxim àlbum i estarà disponible el 13 de novembre en totes les plataformes.
Videoclip dirigit per Ariadna Peya i produït per Jep Jorba (Poca Broma Produccions)
Amb aquesta cançó pop, que no perd el so experimental que la caracteritza, Peya llança un crit a la solitud. Una lletra esquinçadora carregada d’intenció, interpretada per Enric Verdaguer (HENRIO), ens parla de la lluita per l’existència en un món ple de prejudicis i de trencar estructures immòbils i caducades.
El single s’acompanya d’un videoclip dirigit per Ariadna Peya i produït per Jep Jorba: una peça audiovisual amb un gran component simbòlic que materialitza el concepte d’estructura caduca i podrida mitjançant un espai decadent del qual els seus habitants tracten d’alliberar-se.
La Niña és una fugida. Desaparèixer per tornar a respirar.

Novetats discogràfiques
Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.
El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97
“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga