Connect with us

Bolos

Kançó, cinc diumenges de veus al Konvent.0

Publicat fa

el

El Konvent.0 de Berga se sent part de la cultura i del seu compromís, per això engeguen el nou cicle de veus Kançó, per gaudir íntimament de les curtes tardes del diumenge a la llar de foc. Cinc diumenges amb una fina selecció de veus que procedeixen de Barcelona, Mallorca, Madrid, Xile, Argentina i València amb les quals han volgut saltar els marges, escollint aquelles propostes que no trobareu fàcilment en els circuits convencionals. En aquesta ocasió volen donar valor a les veus, diverses en forma i contingut, però amb el compromís de la cultura com a factor comú i articulador del cicle. Propostes arriscades, valentes i, com sempre, directes a la jugular.
Aforament molt limitat / Tot a les 18h / RESERVES / +INFO

22/11/2020 MARIA JAUME

El folk acústic i el pop independent en la seva accepció més íntima són els signes d’identitat de Maria Jaume, jove cantautora mallorquina que es presenta amb un grapat de cançons pròximes i sinceres, marcades per unes lletres crues i transparents, amb referents que van de Julia Jackin o Angel Olsen a Miquel Serra, sempre amb un regust mediterrani. Guanyadora a la darrera edició del concurs Sona 9, ara presenta el seu primer àlbum, “Fins a maig no revisc”, produït per Pau Vallvé.


29/11/2020 GABRIEL VIDANAUTA + ANA ROSSI

Cançons populars d’Argentina, Brasil, Veneçuela, Uruguai en fresques versions s’entrellacen amb peces de collita pròpia per compartir i degustar música, paisatges llatinoamericans i paraula. El directe d’Ana Rossi amb la guitarra és una delícia per la seva profunditat, la seva alegria, la seva frescor intensa i la seva complicitat propera.

Gabriel Vidanauta és un cantautor estrany, bateria i productor. Les seves cançons parlen una miqueta prop de l’ésser humà, el deixar anar, els amors, els poliamors, anar al dentista, menjar-te als teus fills, la calma … Sempre des d’un lloc de transcendència lleugera i excentricisme mig forçat mig genuí. I amb accent canari.


6/12/2020 LU ROIS + VALENTINA RISI

Lu Rois va debutar l’any 2014 amb el disc “Camí del far”. Vindria poc després l’EP “Cau de lluna” i el segon llarg, “Clarobscur” (2017). En tots ells ja s’intuïen els ingredients que atorguen personalitat a la seva música: una veu trencadissa, un piano còsmic i unes cançons carregades de sensibilitat. Elements que ara es projecten encara amb més fermesa en el nou disc “Microcosmos” (Bankrobber/TBC, 2020).

Valentina Risi és la veu de Valentina & The Electric Post, grup admirat que van publicar el seu primer EP al 2019 (Hidden Track Records), produït i gravat íntegrament al Konvent.  Ella és la veu pròpia de les cançons extremadament misterioses d’aquell primer EP, Before The Universe. La Valentina ens acompanyarà en format acústic per transportar-nos al seu univers oníric, delicat, a través de la bellesa de la paraula a partir de la seva percepció com “imatges que arriben directament des d’un cable de telèfon, sense interferències”.


13/12/2020 SÈNIOR

Sènior és valencià, nascut i criat a la ciutat però amb arrels en pobles menuts, ha escoltat més música que ha fet altra cosa en la vida. També beu vi, cria dues dones i estima la seva parella. I entre unes coses i altres i envoltant-ho tot, escriu cançons. En té unes quantes escrites, des dels 16 anys que acostuma a fer-ho. Ara, que ja ha fet 16 anys tres vegades, porta editats 8 treballs discogràfics amb la seva banda -El Cor Brutal, altra gent que també escolta, beu, cria i crea- farcits d’un tipus de música que ell denomina valenciana. Post, el disc que farà nou en la història de Sènior i El Cor Brutal i que veurà la llum algun dia de l’any vinent. Estrenarà algunes en exclusiva el pròxim diumenge 13 de desembre. Perquè la vida no para i la vida és això: escoltar, crear i estimar. Foto: Noemí Elías


20/12/2020 EMILIA & PABLO

Emilia i Pablo, duo musical, assentat a Madrid des de fa sis anys, fusionen la música llatinoamericana amb tints flamencs adoptats a Espanya. A finals de l’any 2018 comencen a gravar el seu primer disc “Territorio de Delirio”. El 2019 llancen els seus dos primers singles, “Territorio de Delirio” i “Pájaro”. Per donar forma al seu projecte utilitzen les seves eines actorals a més del moviment corporal i visuals per als seus concerts i vídeos.

Bolos

Els barcelonins ALAVEDRA surten de gira

Published

on

By

El quartet barceloní Alavedra torna a la carretera amb nova gira per diverses ciutats d’Espanya, on presentaran “feliz a la fuerza”, el seu darrer àlbum: un treball de pop amb ironia, guitarres lluminoses i una mirada generacional carregada d’humor i desencís.

Formats per Xiri, Dani, Ret i Genís, fa cinc anys que Alavedra dóna forma a una proposta irreverent que ha passat per festivals com Primavera Sound o Canela Party. En el seu nou disc, el grup navega entre el “fake optimism” i el desfogament emocional i en resum, sobre aquest “feliz a la fuerza” en temps d’aparent optimisme.

La gira arrenca inaugurant l’estiu a Móra la Nova, passa per Navarra, València i Oviedo a la tardor, i s’endinsa a l’hivern amb parades a Lleida, Saragossa, Múrcia i tancament a Madrid.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.