Novetats discogràfiques
Loss Leader, el quartet madrileny treuen el seu segon LP “Songs About”

Loss Leader bé podrien ser la millor banda que encara no coneixes de l’underground ianqui dels 90. La qual cosa no tindria sentit, ja que aleshores tan sols eren al col·legi i és ara quan existeixen realment com a banda. Això no és una simple hipèrbole, ja que seria difícil trobar un grup actual que clau més el so i l’esperit d’aquells que editaven discos en Dischord, Touch and Go o Southern Records en l’era pre-xarxes socials, quan predominaven el boca a orella, els fanzines i els basement shows. Una banda que desprèn integritat, amistat i un amor incondicional per la música. En altres paraules, una banda allunyada de tota la parafernàlia i distraccions que enfonsen a un gran percentatge dels grups en l’actualitat. Una banda que no persegueix tendències de forma desesperada, sinó que segueix el seu propi instint i el que es cou en la seva humil local d’assaig. Long Distance Runners.
El quartet es va formar a finals del 2017 a Madrid per Casta (baix), Paula (bateria i cors) i Tote (guitarra i veu principal), tots ells habituals de l’escena punk / DIY de la capital, i al seu torn membres d’altres bandes com Ulisses Lima i Wild Animals, per anomenar només un parell. Al desembre de 2018 van treure el seu primer EP homònim i després de sumar un bon grapat de concerts per la península, van afegir un matís extra al seu so cru amb en Guille (teclat) i van iniciar una gira per Anglaterra i França. Després de passar 2019 composant nous temes i fent concerts, van gravar el seu primer àlbum a la fi d’aquest mateix any. Val a dir que la gravació va ser una mica “Accident Prone”, incloent estudis de gravació inflamables, amenaces violentes de veïns i altres contratemps. Com a resultat, el disc final està format per sessions repartides entre 5 llocs diferents, incloent estudis improvisats i enregistraments casolans. A causa de la naturalesa nòmada de l’enregistrament, la banda es va plantejar titular l’àlbum “Nomads”, però finalment van decidir que era un nom infame i van optar per una mica més ambigu com és “Songs About”.

No obstant això, escoltant el “Songs About”, ningú diria que el procés de gravació hagués estat tan fragmentat, ja que les seves 10 pistes formen una peça sense fissures, on cap cançó dura més del compte i cadascuna enllaça perfectament amb la següent, com en els millors discos. L’àlbum arrenca amb “In This Cave”, irradiant una vitalitat ja insinuada en el seu EP de debut i oferint una pista sobre el que ve per davant. Guitarres a estones esquerpes i delicades, sòlides línies de baix desbordant melodia, bateries carregades de el ferms batecs de slowcore però també de la ràbia del punk, i un subtil teclat que posa la guinda a l’assumpte. La veu principal de Tote arriba directa del cor, ronca i plena d’emoció (pensa en els amics Guy, Blake or Geoff), amb Paula aportant la llum i les ombres necessàries en les seves harmonies. Kill Rock Stars.
“Ready for More” és potser el seu tema més “single” fins a la data, amb un gustós ganxo de teclat. El tercer tema del disc, “Water Falls”, és quan mostren que són veritables Sultans of Sentiment. La quarta cançó es guanya el cinturó negre de Karate on la cara A acaba amb una bona hòstia cortesia de la encertadament titulada “Personal Feeling” (seriós candidat a el millor tema del disc). “March on Rome” marca l’inici de la segona cara amb un irresistible regust a Seam, i que em denunciïn si “The Future em” no destacaria en un podcast de Washed Up Emo. El dòcil inici de “Nola” precedeix a un salvatge crescendo “New Year Wishes” acaricia suau abans de el tancament instrumental de “Seven Days”, una altra prova del seu domini del gènere slowcore, que conclou mitja hora reafirmant que fon fins al cor més endurit. Les lletres, personals de principi a fi, van des del abatut fins el triomfant i de tornada, honorant els moments preciosos i fugaços de la vida quotidiana, sense perdre mai de vista el panorama general.
“Songs About” s’edita en els segells nacionals BCore Disc, La Agonia de Vivir, Pífia Records, Saltamarges, Subpost i els internacionals Strictly no capital letters (UK) i Waterslide Records (Japan). La banda planejava una gira per Europa al juny, que serà ajornada fins passat l’estiu a causa de la situació internacional actual. Qualsevol amant de l’indie-rock, punk, emo o post-hardcore que es preï hauria de tenir aquest àlbum en la seva col·lecció.

Art Visual
MARIA RODÉS Feat. DELAFÉ “Hechizo” Single Digital i Videoclip

Avanç del seu proper àlbum. “Hechizo”, en col·laboració amb DELAFÉ, llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa.
Hi ha discos que són un salt al buit creatiu, un exercici de desconstrucció que molt pocs artistes gosen emprendre. Després de “Chico Bueno”, una cançó que ens va presentar juntament amb BRONQUIO, “Hechizo” és el segon avenç d’un projecte amb què Maria Rodés explora els racons més profunds i complexos de l’enamorament, aquest estat de bogeria temporal tan plaent com necessari en què un veu l’altre com a perfecte. Una oda a l’obsessió romàntica en què la línia entre l’amor idealitzat i el deliri es difumina, desbordant els límits del que és possible.
“Hechizo” llisca entre els ritmes sincopats del reguetó contemporani i la sofisticació atmosfèrica de l’electrònica francesa. Aquesta dualitat no és casual: reflecteix la tensió inherent al tema central de la cançó, en què allò físic i allò transcendental s’entrellacen. Amb la producció de Maria i Joel Condal i la coproducció de ZABALA i BRONQUI, el so manté un equilibri entre el carnal i l’eteri sense caure mai al clixé de gènere. A més, la cançó forma part de la banda sonora de la nova pel·lícula de Maria Ripoll, “También Esto Pasará”, que veurà la llum a la primavera i per a la qual Maria Rodés ha compost la música original juntament amb Simon Smith, a més d’aportar diverses cançons del seu repertori.
Però, a més, per a aquesta declaració de desig i devoció, Maria compta amb la col·laboració d’Óscar D’Aniello (DELAFÉ), l’afinitat temàtica del qual potencia la intensitat de la peça (Óscar també està d’estrena presentant el seu nou disc, “Amor”, i la tornada del seu antic projecte DELAFÉ I LAS FLORES AZULES). Junts encapsulen l’eufòria i la fragilitat d’una connexió humana que consumeix i transforma, en què cada petó actua com un catalitzador del que és màgic i inevitable.
Com a colofó a un exercici creatiu com aquest, “Hechizo” ve acompanyada d’un exquisit videoclip d’animació signat per Néstor F., que ja va treballar amb Maria a l’àlbum de country que va compondre juntament amb L’ESTRELA DE DAVID.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga