Novetats discogràfiques
Airbag presenta el seu nou EP “Discotecas”, en format vinil transparent de 10″
Que Airbag són un dels grups més necessaris i especials de la història musical recent, és una cosa que ja sabíem. Però que segueixin fent cançons majúscules, directes, i sense concessions després de més de 20 anys de carrera, és una cosa per emocionar-se. Si fa unes setmanes presentaven “Disco Azul”, un cop de puny de 2 minuts en format hit, ara a la fi podem escoltar l’EP complet. I és que els de Màlaga mai fallen: si al llarg de la seva història han estat referència fonamental de bandes tan notòries com Carolina Durante, ara presenten una col·lecció de quatre cançons produïdes per Juan Pedrayes (de Axolotes Mexicanos o Carolina Durante), amb el que confirmen que estan més vius que mai, i que això és només el principi.
“Discotecas” són quatre nous temes molt variats entre si, però amb el segell inconfusible dels de Màlaga. En les seves pròpies paraules: “L’EP s’obre amb la cançó que el titula. El moment actual i el nostre esperit de contradicció ens ha portat a fer una cançó per ballar, precisament ara, quan no es pot anar a les discoteques. També hi ha espai per al punkpop més clàssic – “Selfie antes de Morir” -, i la rauxa més 90’s amb “Disco Azul”. Temàtiques clàssiques de el grup però amb l’enèsima volta de rosca que aporta sempre alguna cosa nova. I tanquem aquest mini disc amb el que aparenta ser un instrumental clàssic de el grup, però que té un gir de guió inesperat, “Novias de los Ramones”.
“Discotecas” ja disponible en format vinil 10 “transparent en edició limitada.
Novetats discogràfiques
“Mitja Vida”, nou single de MAR PUJOL
En l’univers musical de Mar Pujol no hi ha lloc per a les presses. Fins i tot quan el món que l’envolta avança a tota velocitat, ella sap aturar-se, reflexionar i buscar al seu voltant un punt de suport on seure a observar(se) i entendre(se). ‘Mitja vida’, la seva nova cançó, exemplifica d’una manera molt poètica aquest impuls que la caracteritza. És l’única peça que la cantautora de Prats de Lluçanès avançarà del seu segon disc, D’aquesta aigua no en beuré, que estarà disponible a partir del 16 d’octubre; i en aquesta cançó exposa la necessitat de trobar una arrel que l’agafi fort i la sostingui quan se sent més desbordada, quan té la sensació que passen moltes coses alhora i que no pot arribar a tot.
Seguint el camí del seu EP de debut autoeditat, Trepa, i de Cançons de Rebost, el seu primer disc, publicat el 2024, Mar Pujol torna a fer servir en el seu nou treball la pausa i la contemplació com a mitjà, com la manera de fer créixer les seves cançons a partir de les petites coses per abordar els temes més profunds. A través d’una mirada sensible i inquieta, l’artista catalana observa la quotidianitat i sempre hi troba noves capes de la realitat, a les quals dona vida pròpia utilitzant només la seva veu i la guitarra. Un moment íntim que ens acosta a la seva emoció i que gairebé ens permet escoltar, entre nota i nota, la seva respiració assossegada.
Cançons de Rebost va rebre, entre d’altres, el Premi Altaveu 2024, el Premi Enderrock 2025 de la crítica al millor disc de cançó d’autor i el Premi Alícia 2025 a artista emergent. A més, durant tres anys l’ha defensat en directe al costat de la violoncel·lista Bruna González Subirà en més de 150 actuacions, amb concerts en escenaris de Catalunya i d’altres països, i cites destacades a Bilbao, Groningen o el Canadà. Un èxit rotund que s’ha anat cuinant a foc lent, sense presses, però demostrant que amb calma i naturalitat es pot arribar molt lluny.
El seu nou disc, en canvi, abordarà la contradicció com a motor, una provocació amb què posar en dubte les certeses. Entre l’acceptació i la rebel·lió davant la imperfecció, les cançons de D’aquesta aigua no en beuré habiten aquest lloc incòmode però fèrtil on res no és del tot fix. És la seva manera d’assumir el repte de continuar observant la vida per trobar i distingir els matisos de la seva realitat. Poc després de la seva publicació, Mar Pujol tornarà als escenaris per continuar captivant el públic amb la seva veu i la seva guitarra, amb dates ja confirmades a Barcelona, Girona, altres punts de Catalunya, la península i l’estranger.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
