Connect with us

Novetats discogràfiques

Solofende, el power duo ens presenta el seu nou treball “de tierra extraña”

Publicat fa

el

Daniel Penacho (veu i guitarra) i Eduardo Abad (baterista), conformen aquest duet sorià de Rock. Després de varies col·laboracions, Solofende es forma al començament del 2019.

Inicialment, la seva primera maqueta (a l’agost de 2019) va ser en format power trio (encara que mai van arribar a incorporar a cap component més), on apareixen tres potents temes de rock elèctric i primitiu, com va quedar palès en els concerts posteriors. Han compartit cartell amb bandes com Marea, Los Zigarros, Kitai, Whisky Caravan, Playa Cuberris i Porretas, entre d’altres.

Actualment, han editat el seu primer disc, gravat al febrer de 2020 a Delia Records (Madrid), titulat “De tierra extraña”, on es pot gaudir de sis temes que no deixen indiferent a ningú ja sigui pel seu estil personal o el contingut de les seves lletres.

A l’agost del 2020, graven el videoclip “Idiotas” (cançó que obre el disc “De tierra extraña”) no sense alguna que altra dificultat per les restriccions vigents. Tot i la situació, aconsegueixen presentar físicament amb una gran acollida entre el públic.

La presentació del disc en directe es fa realitat el 5 de desembre a El Cielo Gira (Soria), envoltats d’un entregat i valent públic, i amb una sensació tèrmica de -6 °C.

Les modificacions a la guitarra, la contundent bateria, lletra i veu, doten a Solofende d’un so fresc i diferent. Unit a això, destaquen, la capacitat de creació davant les adversitats i l’adrenalina dels seus directes.

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.