Connect with us

Novetats discogràfiques

Fox System presenta “Asfíxia Temporal” el primer avançament del seu nou disc “Dualitat”

Publicat fa

el

Fox System presenta avui divendres 29 de gener la cançó “Asfíxia Temporal” la qual servirà d’avançament pel seu primer llarga duració “Dualitat”, el qual sortirà publicat el 19 de març.

“Asfíxia Temporal” parla sobre l’imparable pas del temps, sobre l’ansietat de veure com les hores, els minuts i els segons avancen sense poder fer-hi res. El videoclip ha estat enregistrat per David Robles i per la pròpia banda.

El disc “Dualitat” inclourà 9 cançons enregistrades i mesclades durant mes de novembre de 2020 a l’estudi lleidatà Nomad Studio, sota la producció de Xavier Esterri i després masteritzades a Crossfade Mastering (El Drogas, Smoking Souls, Los Zigarros…) per Enrique Soriano. La portada del CD és obra del fotògraf Cian O’Sullivan.

El trio, format per Albert Casanovas (bateria i veus), Genís Casanovas (baix i veu) i Ricard Zapater (guitarra), va començar a donar els seus primers passos amb una maqueta gravada al seu propi local d’assaig l’any 2017 i l’EP “Directe a la Papelera” gravat també a Nomad Studio (2019). Després de més d’una trentena de concerts arreu del territori català, aquesta formació de Rosselló (Lleida) es prepara per estrenar el que serà el seu primer disc, “Dualitat”, el qual veurà la llum el pròxim 19 de març en format CD i a totes les plataformes digitals. La prevenda (pre-order) del disc i d’altres articles ja està disponible al Bandcamp del grup.

Amb tot això, el grup busca fer un pas endavant musicalment, avançant cap a sons més foscos i contundents, però sense perdre el seu estil basat en el punk ràpid, melòdic i demencial, cantat en català i influenciat per grups com Ramones, Misfits, Turbonegro o la Banda Trapera del Rio.

Novetats discogràfiques

“Increíble” és el nou avançament del proper disc de LORENA ÁLVAREZ que sortirà a la llum a la tardor

Published

on

By

Després de “Guíame”, Lorena Álvarez ens desvetlla una altra de les cançons que componen el seu nou disc que veurà la llum a la tardor. “INCREÍBLE”, una fresca i estiuenca cançó d’aire rumber en què la cantautora asturiana fa de cor fort, converteix l’honestedat en una virtut, i ens parla d’aquells homes covards que davant d’una dona increïble, s’espanten i fugen corrents. Parla de ser valenta, de ser sincera i de lliurar el cor sencer en tot el que es fa, costi el que costi, cosa a què la inclassificable artista ens té acostumats.

Així com “Guíame” és una pregària, la història d’una dona trencada que traspassada per la tendresa, aprèn a recompondre’s una vegada i una altra, Increïble més aviat és un crit de sana ràbia, una cosa així com: no em vols? Tu t’ho perds! Lorena Álvarez, sempre empoderada! Recorrent a la gràcia i la tendresa!

S’acompanya en aquesta entrega de les gresques de Soleá Morente, que aporten l’aire festiu i flamenc a aquesta rumba a l’estil de Lorena, amant confessa del gènere.

“Increíble” ve acompanyada d’un vídeo així mateix increïble, un vídeo que també és un catàleg de les coses increïbles que fa la Lorena. Filmat per ella mateixa amb la càmera del mòbil als voltants del seu poble, San Antolín de Ibias, comptant amb l’ajuda dels seus veïns i amics.

LORENA ÁLVAREZ, A SU AIRE
Hi ha una nissaga d’artistes difícils de classificar, perquè la seva obra es resisteix a deixar-se limitar per una etiqueta. LORENA ÁLVAREZ (Sant Antolín de Ibias, 1983) pertany a aquesta nissaga. “Un vers lliure dins del panorama musical espanyol”, “cantautora punk”, “una ànima inquieta que destil·la espontaneïtat”, o “referent de la cançó d’autora contemporània” són algunes de les qualificacions de les quals ha estat objecte, però ella s’escapoleix, obcecada en no convertir-se en una lleona domesticada obligada a passar per un passo amb la ferma convicció que la poesia i la música encara tenen alguna cosa a dir en aquests temps i sobretot que l’art no és on ens volen fer creure que està.
Compositora, productora i intèrpret, també pintora, després de la publicació de La Cinta (Sones, 2011), el seu primer LP Anònim (Sones, 2012), l’EP Dinamita (Producciones Doradas, 2014), el LP Colección de Canciones Sencillas (Primavera Labels 2 els Rondadors de la Val D´Echo (El Volcán Música, 2021), LORENA ÁLVAREZ, que va irrompre en l´escena musical com un bufa d´aire fresc i de manera visionària va explorar i va reivindicar les possibilitats de la música folklòrica, ha aconseguit traspassar els límits habituals de la música tradicional i situar-la de la mà sense complexos.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.