Connect with us

Bolos

Els nord-americans Skating Polly giraran al març de 2022 per sis ciutats

Publicat fa

el

Skating Polly és una banda nord-americana de rock alternatiu fundada el 2009 a Edmond (Oklahoma) per les germanastres Kelli Mayo i Peyton Bighorse. Al 2017, Kurtis Mayo s’uniria a elles per tocar la bateria, ocupant-se llavors Mayo del baix i Bighorse a la guitarra. En aquest sentit, Skating Polly han destacat des del principi per l’alternança instrumental dels seus components, a més de per les seves lletres poètiques i uns intensos espectacles en viu, en els que saben fer lluir la varietat eclèctica de les seves cançons, que van des del riot grrrl i al grunge, fins l’indie-pop. I encara que sempre signen els seus temes amb el nom de el grup, l’habitual és que sigui la creadora original de la cançó qui es faci càrrec de la veu principal.

Han estat comparades amb bandes com Bikini Kill i Babes in Toyland, encara que algunes de les seves cançons poden recordar a artistes com Kimya Dawson, i al anti-folk i pop atrotinat dels Beat Happening. No obstant això, tot i que sempre s’han sentit identificades amb el moviment riot grrrl, són reticents a ser associades a ell, de la mateixa manera que tampoc se senten còmodes dins el punk o el grunge. Elles prefereixen utilitzar per definir la seva música el terme “ugly pop” (pop lleig). Al llarg de la seva primera dècada d’existència han anat reconeixent, com a inspiració i influència, una àmplia varietat de noms i sons, com el pop de Tegan And Sara i Regina Spektor, així com també X i Dead Moon, reservant un lloc especial per als primers Nirvana, que per Kelli Mayo, amb el seu so cru i simple, van ser el que la va animar a iniciar la seva carrera musical. Si en l’anterior paràgraf citàvem seu eclecticisme, cal recordar que entre els que han estat versionats per Skating Polly, ja sigui en directe o en vídeos, trobem a Spacemen 3, Neutral Milk Hotel, Dead Boys, Portishead, The Left Banke, Ol’Dirty bastard, MIA, Perfum Genius, AC / DC, Madonna i Syd Barrett.

Fins al moment han publicat cinc discos, l’últim, “The Make It All Show”, el 2018, dos EPs i una dotzena de singles, l’últim, el 2019, amb les cançons “Play House” i “Flyer”.

L’itinerari del seu tour serà el següent: Madrid (el 9 de març; Wurlitzer Ballroom), San Sebastián (el 10; Dabadaba), Barcelona (el 11; Sidecar), Valencia (el 12, concert vermut gratuït i al migdia; La Pèrgola de la Marina), Alacant (també el 12, però de nit; CC Las Cigarreras) y Zaragoza (el 13; La Lata de Bombillas). Aquesta gira es una coproducció entre Houston Party i To Be Confirmed.

Bolos

BRIGHTON 64, últim disc, última gira

Published

on

By

BRIGHTON 64, el llegendari grup de Barcelona, tancarà durant els propers mesos la seva prolífica i exitosa carrera. Serà un comiat llarg i intens, que inclourà la publicació d’un disc amb cançons noves, dos projectes cinematogràfics i una gira final que els farà viatjar una vegada més per tots els racons del país.

El nou disc es troba en ple procés de gravació i es publicarà amb el segell BCore Disc la tardor d’enguany. Inclourà un total de deu cançons amb títols com «Lennon nunca estuvo aquí», «Juguete roto», «2024» o «Hemos tenido suerte».

L’última gira començarà coincidint amb la publicació del disc i continuarà al llarg de l’any vinent, amb dos concerts finals a la sala El Sol de Madrid i la sala Apolo de Barcelona, previstos per a finals del 2026.

Paral·lelament, el grup treballa en un documental que repassarà la seva trajectòria i també en la banda sonora d’una pel·lícula de ficció, el rodatge de la qual s’iniciarà la tardor de 2025.

Els membres de BRIGHTON 64 volen compartir aquest comunicat, adreçat als seus nombrosos i fidels seguidors:

«Es fa difícil donar una notícia com aquesta, i tots els que ens coneixeu sabreu que per a nosaltres és doblement difícil, perquè la nostra identificació amb el grup ha estat absoluta des de temps immemorials. La trajectòria d’un grup acostuma a tenir un principi i un final, i creiem que aquest moment ha arribat per a nosaltres. La primera etapa de BRIGHTON 64 es va acabar de manera abrupta, amb un concert estrany a la plaça de toros de Tomelloso, l’estiu del 1989, i aquell final va ser el reflex d’una carrera plena d’alts i baixos, alegries i decepcions. La segona etapa, que va començar l’any 2011, ha estat més estable i gratificant, però també ha provocat un cert desgast, i sobretot, la sensació d’haver assolit uns objectius que mai no hauríem imaginat el dia que vam fundar el grup. Hem publicat dotzenes de cançons i hem fet centenars de concerts davant d’un públic que ha anat canviant lleugerament al llarg dels anys, però el nucli del qual són uns seguidors acèrrims que per a nosaltres han estat el veritable combustible que ens impulsava a tirar endavant. El fet que els concerts més recents hagin estat dels més apoteòsics de la nostra carrera, i la solidesa i el respecte musical i personal que hem aconseguit entre els cinc membres del grup ens ajuden a pensar que aquest és un bon moment per acabar: acabar mentre encara estem en bona forma.

Però en aquesta ocasió no volem marxar sense acomiadar-nos de tots els que ens heu seguit, estimat i protegit al llarg dels anys. I ens agradaria que aquest comiat fos especial. Especial, per a nosaltres, vol dir treure un últim disc amb temes nous, cançons que puguin fer companyia en el futur  les cançons de sempre; i especial significa també tocar en directe a totes les ciutats que ens han acollit, perquè mai ens ha fet mandra sortir a la carretera i fer quilòmetres per trobar-nos amb la nostra gent. Esperem que es vagin confirmant una pila de dates al llarg dels propers mesos i que ho puguem celebrar junts.

BRIGHTON 64 ha estat per a nosaltres una forma de vida, i tenim nombroses proves, inesborrables i constants, que per a vosaltres també ho ha estat. Per aquesta raó, no podem estar més contents. Moltes gràcies i fins aviat».

Ricky Gil, Albert Gil, Jordi Fontich, Eric Herrera, David Abadía.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.