Novetats discogràfiques
Chaqueta de Chándal publicarà el seu nou disc “Futuro, tú antes molabas” la setmana vinent

Chaqueta de Chándal desvetllen la portada, el títol i més detalls del seu esperat segon disc “Futuro, tú antes molabas”, que es publicarà la setmana vinent, divendres 14 de gener.
Abans, aquest divendres 7, la banda estrenarà a plataformes “Tú a Boston y yo a California”, tercer single d’avançament del disc, després dels anteriors “Vademécum“ y “Firme usted aquí“, estrenats al novembre i desembre.
Amb el nou àlbum, el grup fa un gran salt respecte al seu excitant debut “Gimnasia menor” (2019). I avisen: encara que té cançons més pop, colors més càlids, melodies més amables, encara que el seu embolcall musical és més lluminós, eclèctic i brillant… aquest disc vol donar mal rotllo. Perquè aquest disc està més preocupat, fins i tot desenganyat. Coses de fer-se gran, sí.
Chaqueta de Chándal estan enfadades, però canalitzen l’enuig a la seva manera: amb sorna, amb la ironia com a salconduit, potser com a protecció. No han vingut a salvar el món, ni a agitar consciències més del que cal; el seu objectiu continua sent fer ballar, cantar fort i compartir la profunda queixa de la manera més horitzontal possible: rient-nos una mica.
Ja s’han anunciat les primeres dates de presentació oficials: el 19 de gener a l’Inverfest de Madrid, i el 22 de gener al festival NEU! de Girona. També estan confirmats pel 3 de juny al Primavera Sound de Barcelona, pel juliol al festival Emergentes de Zamora, i per l’agost al festival Canela Party de Màlaga, entre d’altres.

Tú a Boston y yo a California
Zoroàstrics, paulicians, bogomils, càtars, maniqueus, tennistes… El dualisme és més vell que l’escarapel·la. Però això d’avui passa de taca d’oli.
Heus aquí “Tú a Boston y yo a California”, tercer i darrer avançament del nou disc de Chaqueta de Chándal. Una cançó que sorprèn, que indaga en nous registres sonors per a la banda, acostant-se a una mena de dream-pop de botellot de festa major, a uns XTC poligoners, a uns James de (més) brotxa grossa, a homenatge vuitanter. Hi ha fins i tot trompetes i fiscorns. A la seva tronada manera, els Chaqueta se’ns han sofisticat.
El que no canvia gaire és la voluntat de criticar i assenyalar amb certa dosi d’humorisme. Ara li toca rebre a Twitter i xarxes similars, o més aviat a gran part dels seus feligresos. El dard dóna a la diana dels debats machirúlics i de la hiperventilació casposa, de l’aforisme de defensa llenyer, de l’insult fàcil sota un avatar adequat, de la sordesa virtual, de l’estupidesa 2.0. Sí, avui dia, com diuen ells, escopir és opinar. I així ens en va.
Chaqueta de Chándal són Guillem Caballero (veu i teclats), Natalia Brovedanni (veu i guitarra) i Alfonso Pérez Méndez (bateria i cors).

Breus
HERMANN GÄNS publica nova cançó

Hermann Gäns publica «Le héron». Nova cançó que ve acompanyada d’un vídeo realitzat pel mateix artista, amb què anticipa el seu primer àlbum, el qual veurà la llum el 13 de juny sota el títol de «Le moulin».
«Le herón» forma part d’una delicada obra minimalista, amb incursions en la música de síntesi, en què Gäns desplega un exercici excepcional d’exploració i d’instrumentalització de la memòria, amb el que aconsegueix activar informes des de l’irracional, la bellesa dels quals detona la nostra sensibilitat.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga