Novetats discogràfiques
Mausoleo ens presenta “Un Testigo” el single d’avançament del seu nou disc

Al capdavall, i després de temps de pandèmia, ha passat gairebé any i mig des que Mausoleo va presentar el seu EP “Absolución” (Flexidiscos / Desorden Sonoro, 2020). Un EP que va agafar tothom desprevingut i es va convertir en un clàssic instantani, recollint passions i encunyant l’etiqueta “devotional punk”. El nou àlbum del trio valencià està ara mateix atrapat a les masmorres de les fàbriques de vinil, així que mentre l’esperem ens regalen aquest single d’avançament perquè ens anem preparant.
Autocrítica, culpabilitat i impotència, “Un Testigo” torna a situar Mausoleo a la cúspide dels hits emocionals, fent de la vulnerabilitat i el pop un senyal identitari. I és que Mausoleo, tot i venir del formiguer de València, malgrat fer post-punk, es posicionen una mica a un costat de tot el que està passant. Perquè ningú aquests dies fa dels seus propis errors i errades la seva bandera, confessional sense esquinç. Una bandera servida en semblant de pop directe al cor.
Amb aquest single d’avançament Mikel, Xus i Andrés Mauricio deixen clar que el seu nou disc serà la prolongació en una línia perfecta del camí traçat des dels seus treballs anteriors, redoblant l’aposta en força, melodia i riffs carregats de llàgrimes contingudes. “Un Testigo” funciona com un míssil, o potser com un camp de violetes.
Als propers mesos Mausoleo estaran tocant per tota la península en una gira com les d’abans, no els perdis la pista.

Novetats discogràfiques
EL PETIT DE CAL ERIL torna amb nou disc després de tres anys de silenci

Avui 23 d’abril, diada de Sant Jordi, El Petit de Cal Eril anuncia per sorpresa el seu retorn, després de tres anys de guaret, i la sortida del nou disc “ERIL ERIL ERIL”, així com els concerts de presentació a Barcelona. Aquí podeu veure el teaser del disc.
Per tal d’explicar les novetats en persona als seus seguidors, per Sant Jordi el grup s’instal·la al C.A.T. de Gràcia. Entre les 13h i les 21h hi haurà muntat un iglú de vent com el que acollirà els concerts de presentació, dins el qual es podrà escoltar el nou disc i aconseguir-lo en vinil de manera anticipada.
El llançament oficial a botigues i plataformes digitals serà el dia 9 de maig, sense que aparegui abans cap single previ. No obstant, ja es pot aconseguir el vinil des d’avui al web del grup.
També s’han anunciat els concerts de presentació, que tindran lloc els dies 10-11-12-13 de juny a IDEAL Centre d’Arts Digitals, a Barcelona. Les entrades ja estan a la venda aquí.
‘ERIL ERIL ERIL’
Llançament oficial: 9 de maig de 2025
Tot això que t’explico no és mentida, és història.
El setembre de 2022, després de sis anys de saludable hiperactivitat, El Petit de Cal Erils’acomiadava amb un cartell que indicava: “Tanquem per anar a pescar”. Llavors vingué el silenci. Ningú sap gaire com ha passat l’estona, a quina cala ignota ha estat tirant la canya. Però malgrat el misteri, ja estem en disposició de confirmar que els anys de guaret han donat fruit. El Petit de Cal Eril torna.
El Petit de Cal Eril torna tal com se’n va anar: sense gaires explicacions, quasi per art de màgia. No hi era, però de cop ja hi sóc. Sense fer soroll ja té llest un nou disc, 12 noves cançons que, si féssim cas del títol, haurien de ser marca de la casa, ADN pur: “ERIL ERIL ERIL”, es diu. Però com que a la primera cançó ja ens alerta que “jo ja no sóc qui era”, doncs a veure.
Perquè els que coneixeu El Petit de Cal Eril ja sabeu que no acostuma a transitar pel camí senzill, que necessita obrir vies i moure’s pels marges. Té una mica d’al·lèrgia a fer les coses com les fa tothom. Aquest és doncs un disc amb milions de preguntes i molt poques respostes, o potser amb totes les respostes possibles, que són infinites. Hi ha misteris, promeses, secrets, pensaments, un mar de dubtes i nusos per desfer. Independència, radicalitat, art. Éssers humans, persones, amics. La frontera difusa entre l’obscuritat i la tendresa.
“ERIL ERIL ERIL” s’ha enregistrat a l’estudi-teatre del grup a Guissona, amb el californià Luke Temple a la producicó i Paco Loco d’enginyer de so. Les mescles són de Jordi Matas i el màstering, de Heba Kadry.
Per presentar el disc en viu, El Petit de Cal Eril oferirà una sèrie d’actuacions molt especials i úniques que transcorreran en un espai alhora oníric i efímer: dins un iglú de vent.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible6 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga