Novetats discogràfiques
Mausoleo ens presenta “Un Testigo” el single d’avançament del seu nou disc
Al capdavall, i després de temps de pandèmia, ha passat gairebé any i mig des que Mausoleo va presentar el seu EP “Absolución” (Flexidiscos / Desorden Sonoro, 2020). Un EP que va agafar tothom desprevingut i es va convertir en un clàssic instantani, recollint passions i encunyant l’etiqueta “devotional punk”. El nou àlbum del trio valencià està ara mateix atrapat a les masmorres de les fàbriques de vinil, així que mentre l’esperem ens regalen aquest single d’avançament perquè ens anem preparant.
Autocrítica, culpabilitat i impotència, “Un Testigo” torna a situar Mausoleo a la cúspide dels hits emocionals, fent de la vulnerabilitat i el pop un senyal identitari. I és que Mausoleo, tot i venir del formiguer de València, malgrat fer post-punk, es posicionen una mica a un costat de tot el que està passant. Perquè ningú aquests dies fa dels seus propis errors i errades la seva bandera, confessional sense esquinç. Una bandera servida en semblant de pop directe al cor.
Amb aquest single d’avançament Mikel, Xus i Andrés Mauricio deixen clar que el seu nou disc serà la prolongació en una línia perfecta del camí traçat des dels seus treballs anteriors, redoblant l’aposta en força, melodia i riffs carregats de llàgrimes contingudes. “Un Testigo” funciona com un míssil, o potser com un camp de violetes.
Als propers mesos Mausoleo estaran tocant per tota la península en una gira com les d’abans, no els perdis la pista.
Novetats discogràfiques
“Mitja Vida”, nou single de MAR PUJOL
En l’univers musical de Mar Pujol no hi ha lloc per a les presses. Fins i tot quan el món que l’envolta avança a tota velocitat, ella sap aturar-se, reflexionar i buscar al seu voltant un punt de suport on seure a observar(se) i entendre(se). ‘Mitja vida’, la seva nova cançó, exemplifica d’una manera molt poètica aquest impuls que la caracteritza. És l’única peça que la cantautora de Prats de Lluçanès avançarà del seu segon disc, D’aquesta aigua no en beuré, que estarà disponible a partir del 16 d’octubre; i en aquesta cançó exposa la necessitat de trobar una arrel que l’agafi fort i la sostingui quan se sent més desbordada, quan té la sensació que passen moltes coses alhora i que no pot arribar a tot.
Seguint el camí del seu EP de debut autoeditat, Trepa, i de Cançons de Rebost, el seu primer disc, publicat el 2024, Mar Pujol torna a fer servir en el seu nou treball la pausa i la contemplació com a mitjà, com la manera de fer créixer les seves cançons a partir de les petites coses per abordar els temes més profunds. A través d’una mirada sensible i inquieta, l’artista catalana observa la quotidianitat i sempre hi troba noves capes de la realitat, a les quals dona vida pròpia utilitzant només la seva veu i la guitarra. Un moment íntim que ens acosta a la seva emoció i que gairebé ens permet escoltar, entre nota i nota, la seva respiració assossegada.
Cançons de Rebost va rebre, entre d’altres, el Premi Altaveu 2024, el Premi Enderrock 2025 de la crítica al millor disc de cançó d’autor i el Premi Alícia 2025 a artista emergent. A més, durant tres anys l’ha defensat en directe al costat de la violoncel·lista Bruna González Subirà en més de 150 actuacions, amb concerts en escenaris de Catalunya i d’altres països, i cites destacades a Bilbao, Groningen o el Canadà. Un èxit rotund que s’ha anat cuinant a foc lent, sense presses, però demostrant que amb calma i naturalitat es pot arribar molt lluny.
El seu nou disc, en canvi, abordarà la contradicció com a motor, una provocació amb què posar en dubte les certeses. Entre l’acceptació i la rebel·lió davant la imperfecció, les cançons de D’aquesta aigua no en beuré habiten aquest lloc incòmode però fèrtil on res no és del tot fix. És la seva manera d’assumir el repte de continuar observant la vida per trobar i distingir els matisos de la seva realitat. Poc després de la seva publicació, Mar Pujol tornarà als escenaris per continuar captivant el públic amb la seva veu i la seva guitarra, amb dates ja confirmades a Barcelona, Girona, altres punts de Catalunya, la península i l’estranger.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
