Novetats discogràfiques
Presa ens presenta el seu post punk a “Caza Alcance”

Hi ha projectes que neixen morts, aixafats en les seves limitacions, presos de la mediocritat de les seves intencions. Un cop d’ull a bona part de l’escena musical fa saltar les alarmes del que és inane, del que com a màxim pot ser un entreteniment casual, una anècdota a peu de pàgina. Presa, el projecte liderat per Samuel Fonseca, té els vímets exactament oposats. Presa traspua ambició, ganes de no deixar de créixer, curiositat sonora i ànsia expressiva.
Hi ha alguna cosa a les cançons d’aquest “Caza Alcance”, la primera referència de Presa per a Humo Internacional, i, sens dubte, la seva publicació més rodona i ambiciosa fins avui, que deixa entreveure un delicat equilibri entre el romanticisme i el salvatgisme , entre la reflexió i la catarsi. Potser és aquest estrany hit de post punk tens que és “Puerta abierta”, trencat i lliure, que exemplifica a la perfecció com hibridar la tradició no wave amb un so rabiosament contemporani. Potser és aquesta lletania que lentament esdevé en catarsi que porta el nom de “Torre de plata”, la qual un hipnòtic riff de baix es repeteix obsessivament mentre Fonseca porta les seves capacitats vocals al límit. O potser és aquesta reescriptura del rock industrial contemporani subjacent a l’estremidora “La espiral”. O potser és l’ambició creativa que conté aquest viatge entre el noise i l’spoken word que fa que “Sombra” brilli amb llum pròpia.
Es podrien esmentar referents, des de Birthday Party i DNA fins a Puce Mary o Cremation Lily, però quedar-nos-hi seria acotar massa la creativitat d’un projecte que beu de fonts que van molt més enllà del rock o l’electrònica. La lírica de Fonseca, delicada i espiritual, arreplega des del mateix títol la tradició poètica que viatja de San Juan de la Cruz a Cirlot, en un intent de capturar l’essència mateixa del projecte. “Caza Alcance” resumeix una elevació espiritual suïcida cap a la catarsi, com la d’un Ícar contemporani que despulla la seva fragilitat amb el soroll esfereïdor de la màquina de fons.
Totes les cançons, delicadament produïdes per un Willy Christoulas (Somos la Herencia) en estat de gràcia mostren lucidesa creativa i ambició interpretativa. Presa és un projecte que transcendeix el contextual, l’insubstancial, perquè s’atreveix a mostrar simultàniament el costat més delicat i el perfil més salvatge. Fonseca, acompanyat dels seus inseparables Santiago i Charly, explora les tensions entre gèneres, entre la història del rock underground i l’electrònica contemporània, entre una noció amplíssima del que és la cançó d’autor i els sons més experimentals. Tot es conjura per a un viatge emocional duríssim cap a la catarsi física, en una cerimònia mística. “Caza Alcance” estarà disponible a totes les plataforma i en una limitadíssima edició en casset.

Novetats discogràfiques
MEDALLA es mostren incendiaris a “Mechero”, el seu tercer avançament

Alguna vegada has intentat encendre ua cigarreta amb un llançaflames? El resultat probablement acabi semblant al meme de “en su cabeza era espectacular”. Després de col·laborar amb el duo gallec Bala, Medalla publiquen la seva nova cançó on segueixen desgranant el so de les cançons que formaran part del nou disc. Un nou àlbum on cada cop queda més palès que la fúria i la crítica demolidora s’han apoderat del quartet barceloní.
“Mechero” és una mena de caricatura grotesca d’aquest tipus d’home que està disposat a fer l’impossible per demostrar la seva espatlla, per molt estranya que acabi sent la situació. Una masculinitat fràgil on encendre una cigarreta amb una torxa acaba convertint-se en el mínim exigible. Una volta recargolada a l’home de la caverna, on tristament sembla que cada cop ens veiem més abocats.
Medalla, una vegada més, no deixen de banda la crítica contra el sistema: “Siempre vas a estar más cerca del lado del perdedor” o “en manos del yugo del opresor”. No és casualitat que totes aquestes dinàmiques de masculinitat tòxica i capitalisme voraç estiguin estretament relacionades, tot forma part del mateix marc. La violència intrínseca al sistema capitalista és una arma esmolada, una destral que et recorda el lloc al qual pertanys i el preu a pagar si t’atreveixes a abandonar el teu lloc.
El videoclip que acompanya la cançó ha estat dirigit pel cantant i guitarrista de la banda Eric Sueiro amb l’ajuda de Lidia Arruego. Pur VHS analògic amb la seva dosi de foc, fum i medievalisme, amb una sorpresa al final ja que la banda ha fet encenedors de marxandatge per al llançament d’aquest single. La direcció artística és una vegada més de l’artista madrileny Tumulus Design.
Medalla presentaran les seves noves cançons a les ciutats següents: Morradillos Festival (La Rioja, 11/7), Madrid (7/11), Daimiel (8/11), Barcelona (15/11), Valladolid (28/11), Salamanca (29/11).
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga