Connect with us

Novetats discogràfiques

Presa ens presenta el seu post punk a “Caza Alcance”

Publicat fa

el

Hi ha projectes que neixen morts, aixafats en les seves limitacions, presos de la mediocritat de les seves intencions. Un cop d’ull a bona part de l’escena musical fa saltar les alarmes del que és inane, del que com a màxim pot ser un entreteniment casual, una anècdota a peu de pàgina. Presa, el projecte liderat per Samuel Fonseca, té els vímets exactament oposats. Presa traspua ambició, ganes de no deixar de créixer, curiositat sonora i ànsia expressiva.

Hi ha alguna cosa a les cançons d’aquest “Caza Alcance”, la primera referència de Presa per a Humo Internacional, i, sens dubte, la seva publicació més rodona i ambiciosa fins avui, que deixa entreveure un delicat equilibri entre el romanticisme i el salvatgisme , entre la reflexió i la catarsi. Potser és aquest estrany hit de post punk tens que és “Puerta abierta”, trencat i lliure, que exemplifica a la perfecció com hibridar la tradició no wave amb un so rabiosament contemporani. Potser és aquesta lletania que lentament esdevé en catarsi que porta el nom de “Torre de plata”, la qual un hipnòtic riff de baix es repeteix obsessivament mentre Fonseca porta les seves capacitats vocals al límit. O potser és aquesta reescriptura del rock industrial contemporani subjacent a l’estremidora “La espiral”. O potser és l’ambició creativa que conté aquest viatge entre el noise i l’spoken word que fa que “Sombra” brilli amb llum pròpia.

Es podrien esmentar referents, des de Birthday Party i DNA fins a Puce Mary o Cremation Lily, però quedar-nos-hi seria acotar massa la creativitat d’un projecte que beu de fonts que van molt més enllà del rock o l’electrònica. La lírica de Fonseca, delicada i espiritual, arreplega des del mateix títol la tradició poètica que viatja de San Juan de la Cruz a Cirlot, en un intent de capturar l’essència mateixa del projecte. “Caza Alcance” resumeix una elevació espiritual suïcida cap a la catarsi, com la d’un Ícar contemporani que despulla la seva fragilitat amb el soroll esfereïdor de la màquina de fons.

Totes les cançons, delicadament produïdes per un Willy Christoulas (Somos la Herencia) en estat de gràcia mostren lucidesa creativa i ambició interpretativa. Presa és un projecte que transcendeix el contextual, l’insubstancial, perquè s’atreveix a mostrar simultàniament el costat més delicat i el perfil més salvatge. Fonseca, acompanyat dels seus inseparables Santiago i Charly, explora les tensions entre gèneres, entre la història del rock underground i l’electrònica contemporània, entre una noció amplíssima del que és la cançó d’autor i els sons més experimentals. Tot es conjura per a un viatge emocional duríssim cap a la catarsi física, en una cerimònia mística. “Caza Alcance” estarà disponible a totes les plataforma i en una limitadíssima edició en casset.

Novetats discogràfiques

Estribillo al cerebro: LA PALOMA publiquen el seu nou single “Sé lo que quiero”

Published

on

By

Hi ha cançons que s’intueixen importants des de la primera vegada que se senten. “Sé lo que quiero” n’és una: de les que saps que t’acompanyarà durant molt de temps: als concerts de La Paloma als que assistiràs i també als teus auriculars. De melodia immediatament reconeixible i tornada que s’adhereix al cervell de manera irremeiable, el tema tracta sobre “habitar un espai físic o temporal -explica la banda- que s’ha anat degradant. Passa el temps i no hi ha millora, però, per alguna raó, has de resistir i quedar-te una mica més, tenint clar que les coses canviaran”. Com sempre, el trio és capaç de trobar la tecla generacional, convertint els seus lliuraments en petits himnes.

El grup estarà presentant la cançó en directe (i tots els seus clàssics) aquest 21 de juny a Matadero Madrid en un concert al costat de Baiuca, Hinds i Error 97

“Sé lo que quiero” és el segon avançament del que serà el segon àlbum de La Paloma. El combo radicat a Madrid es va convertir en una de les sensacions més fascinants de l’escena rock nacional amb l’aparició del seu ja mític primer EP “Una idea, pero es triste” (2021). La posterior publicació el 2023 de ‘Todavía no”, el seu disc de debut en format llarg, va confirmar les expectatives dipositades al grup i li va servir per fer el salt definitiu de promesa a realitat contrastada. L’expectativa, per tant, davant la nova feina de Nico, Lucas i Juan és màxima i els singles previs no fan més que corroborar-ho.

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.