Novetats discogràfiques
Bullit treu el primer single “The Conflict” del que serà el seu nou disc “B Major”
A tots ens arriba aquest moment en què cal fer el pas, el gran salt. Potser signifiqui superar alguna cosa dolorosa que no podies deixar enrere, resoldre un conflicte o enfrontar-te a alguna cosa que portes posposant massa temps; encara que tot es resumeix en el mateix: prioritzar-te una vegada per totes i enfocar-te en la direcció correcta. Però això no és fàcil. Per a aquest tipus de gestes necessitem energia que ens doni valor, i en aquests casos la música sempre serà la nostra millor aliada: el combustible adequat. Com ho és precisament “The Conflict”, el nou single de la banda catalana de punkrock ultramelòdic Bullitt, que està de tornada després de vuit anys de silenci discogràfic amb un nou àlbum “B Major”, que veurà la llum el 5 de maig segell BCore (format físic coeditat juntament amb Cgth Records, L’Agonia de Viure i Saltamarges).

Després d’avançar ja “Fix Myself”, aquella pildorada efervescent plena de melodia i energia per aixecar el més gris dels dies, “The Conflict” confirma que els millors Bullitt estan de tornada. Poderós, vibrant i amb la capacitat d’infondre’ns el coratge que necessitem, el nou avenç de “B Major” va néixer d’un riff sense sortida que la banda tocava al local d’assajos; fins que un bon dia va sorgir una melodia i un ritme i tot va agafar sentit. El resultat és un tall elegant, amb gust d’aquell gran salt que vam fer dels 90 als 2000, que uneix les harmonies vocals de Lemonheads o Superchunk amb l’energia i l’electricitat de Foo Fighters o Jimmy Eat World. La veu femenina, per cert, és d’Isa Fernández (Charades, Aries, Màgia Bruta).
El videoclip que acompanya el single, ideat i realitzat per Xavi Vicens, ens mostra Bullitt als Ultramarinos Costa Brava durant les sessions d’enregistrament de “B Major”, el seu nou disc. Tot plegat sota la mirada còmplice del seu amic, Xavi Vicens, mentre la banda abusa de la confiança del capità Santi Garcia, gaudint d’aquells petits moments únics que només es donen en les ocasions en què la banda visita l’estudi.
Tot just una setmana després del seu llançament, el dia 13 de maig, Bullitt presentarà el seu nou àlbum a l’Altimira Festival de Cerdanyola del Vallès. El 26 ho faran a la sala Atzavara de Sant Feliu de Guíxols i el 30 de juny al Cicle A Prop, a Espai Jove l’Estació de Girona. I el 21 d’octubre a la sala Moby Dick de Madrid
Format físic coeditat junt amb Cgth Records, La Agonía de Vivir i Saltamarges. Pre-Order del disc aquí
Novetats discogràfiques
LAMBRINI GIRLS tornen més punk, més ferotges i més incendiàries amb “Bang Bang Bang” i anuncien el seu segon àlbum
El duo punk Lambrini Girls anuncia el seu segon àlbum, “No Refunds”, que veurà la llum el 15 de gener a través de City Slang, acompanyat del seu nou single “Bang Bang Bang” i el seu corresponent videoclip.
Després de l’aclamat debut del 2025, “Who Let The Dogs Out”, “No Refunds” mostra Phoebe Lunny (veu/guitarra) i Selin Macieira-Boşgelmez (baix) de tornada amb un disc més fosc i cada vegada més urgent, concebut per a un món que, en les seves pròpies paraules “ha anat encara pitjor”. La banda manté un impuls imparable gràcies a una combinació poderosa de crítica social mordaç i un sentit de l’humor tan esmolat com corrosiu.
La primera mostra de “No Refunds” va arribar a principis d’aquest any amb “Cult of Celebrity”, que contraposa deliberadament el seu ajust furibund de comptes amb la cultura de la celebritat amb un dels seus temes més comercials i orientats al pop fins ara. Ara arriba “Bang Bang Bang”, una pista nova d’un disc que porta la ferocitat marca de la casa cap a territoris nous i inesperats. L’últim single fa més llenya al foc i deixa entreveure un àlbum en què Lambrini Girls afilen encara més el seu atac sense perdre gens ni mica d’aquesta energia instintiva i vital que les caracteritza.
“El duo britànic anuncia “No Refunds”, el seu esperat segon àlbum, i llança ‘bang bang bang’, un nou cop de puny de punk industrial, crítica social i humor corrosiu”
“Bang Bang Bang” explica, en paraules de Phoebe, “la història, intel·ligent i possiblement familiar, d’un home que ha estat venerat com una figura semblant a Crist, però també com el diable mateix”.
Dirigit per Harv Frost, el videoclip captura Lambrini Girls en la seva versió més visceral. Fines ràfegues de llum travessen una habitació en penombra. A mesura que avança el tema, també creix el caos, fins que l’espai arriba al punt d’ebullició entre gots de pinta fets miques i moviments frenètics. El resultat condensa lenergia crua i confrontativa de la banda en una descàrrega claustrofòbica.
“No Refunds” s’enfronta sense embuts a una llarga llista d’horrors contemporanis, des del genocidi i el feixisme fins a l’auge de la intel·ligència artificial, els drets reproductius i la caiguda als racons més tèrbols de l’anomenada ‘manosphere’ o ‘manosfera’. I tot plegat mentre amplia l’univers sonor que va convertir el debut de Lambrini Girls en un disc tan memorable. El punk industrial conviu amb moments immediats propers al pop, línies de baix anguloses i sorprenents dosis de vulnerabilitat, mentre el duo combina les seves cançons més combatives amb aquest humor negre i aquesta agudesa que ja s’han convertit en una de les seves senyes d’identitat.
L’evolució de l’àlbum arriba després d’un període especialment complicat per a totes dues integrants. Selin es va apartar de les gires a finals del 2025 després de patir un fort desgast que va acabar desencadenant un episodi maníac com a símptoma del seu trastorn bipolar, mentre que Phoebe va patir una lesió cerebral durant la primera gira de la banda per Austràlia. Les dues experiències van obligar el duo a enfrontar-se al cost físic i emocional d?una trajectòria que s?havia disparat a una velocitat vertiginosa des de la seva aparició. Una situació que, en darrera instància, va reforçar el seu vincle amb la banda i amb la música que estaven creant.
L’ascens meteòric de Lambrini Girls ha continuat al llarg del 2026, amb actuacions en alguns dels festivals més grans i influents del món, entre ells Bonnaroo, Pukkelpop, Lowlands, Rock A Seine, Oya, Way Out West, Flow i Primavera Sound. El 2027, el duo portarà el nou àlbum a la carretera amb una extensa gira de concerts com a caps de cartell pel Regne Unit i Europa. Més avall pots consultar totes les properes dates.
Des de la publicació del seu debut, Lambrini Girls han passat de ser una de les bandes punk emergents més incendiàries del Regne Unit a convertir-se en una autèntica força internacional sobre els escenaris, aconseguint el número 16 de l’Official UK Album Chart. Posteriorment han recorregut el Regne Unit, Europa i Amèrica del Nord, portant el seu explosiu directe a festivals de tot el món, entre ells Glastonbury, Reading & Leeds, Roskilde, Rock Werchter i Riot Fest.
El duet s’ha convertit també en una presència habitual del panorama cultural, protagonitzant portades i reportatges a mitjans com Kerrang!, NME, DIY, Gay Times, Dazed, The Times i Teen Vogue, a més de comptar amb un important suport de BBC Radio 6 Music i de les principals plataformes DSP. La seva gira britànica com a caps de cartell de novembre del 2025 va esgotar totes les entrades, mentre que els seus concerts a Londres van passar de la Scala al Brixton Electric i posteriorment al Kentish Town Forum en poc més d’un any.
Lambrini Girls han rebut elogis i mostres d’admiració de figures com Kathleen Hanna, Bikini Kill, Iggy Pop i Sleater-Kinney, a més de compartir escenari amb IDLES, Amyl & The Sniffers i molts altres artistes.
Escolta ‘Bang Bang Bang’ més amunt, consulta a continuació tota la informació sobre No Refunds i les properes dates de directe, i roman atent a les novetats de Lambrini Girls, que arribaran ben aviat.
PRE-ORDER nou disc “No Refunds”
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques8 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible8 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
