Novetats discogràfiques
“Cool World”, avançament del nou disc de Los Yolos

No hi ha grup més lliure que Los Yolos. Sembla una hipèrbole, però és un fet. Cap banda no viu més aliena a modes i expectatives. No hi ha cap grup creant el seu univers personal amb tanta cura, ningú rescata el passat amb un encert semblant, ni ningú aposta tan decididament pel present com ells. La prova tangible del seu triomf ja és amb nosaltres, a “Cool World”, el primer avançament del seu imminent segon disc.
Los Yolos han anat cuinant la seva mitologia a foc lent. Nascuts a la calor de l’underground barceloní, madurats en directes subterranis i enregistraments furtius, la seva esquivava des del principi comparatives i idees preconcebudes. Si bé l’actitud, la immediatesa i la manca de prejudicis els entroncava amb un punk salvatge i visceral, les seves cançons tenen nervi pop i substrat novaoler. Los Yolos poden ser alhora Talking Heads, Radio Futura i Ciudad Jardín, però també miren de front a qualsevol grup punk de Brooklyn. Tenen gràcia tropical, verborrea vacilona i l’ambició dels grups que se saben amos d’un univers personal i intransferible. “Rock Ciudad” (2021) va ser la primera pedra sobre la qual construir el que serà, ho podem assegurar, un imperi.
“Cool World”, concretament, busseja en referents inesperats. Com a prova, el delirant film de Ralph Bakshi a què fa referència el títol. O aquest final de tema com Gabinete Caligari, en un crescendo entre marcial i barroc. Los Yolos piquen d’aquí i d’allà, travessant el tema amb la seva personalitat fortíssima, i són capaços de crear una mena d’himne d’un país inventat, àcrata i sensual. Un lloc que només hi cap a la imaginació d’un conjunt que té per bandera la imaginació i el desig. Això és “Cool World”.
Al clip de “Cool World”, dirigit per ells mateixos, Los Yolos il·lustren el seu particular edèn en forma d’antre calidoscòpic. L’univers delirant de la banda barcelonina entronca amb la new wave en un vídeo a mig camí entre el Milkbar Korova de la Taronja Mecànica i els divertits clips de Madness o The Beat. Una altra petita victòria del grup més lliure que hi ha.
Aquest single anticipa la sortida del seu nou disc “Nos siguen por delante”, en vinil gloriós, d’aquí a molt, molt poc. Gràcies, Yolos.

Novetats discogràfiques
SELVA NUA estrena el nou single “Miaboko”

Selva Nua publica avui dimarts el nou single “Miaboko”, que ja es pot escoltar a totes les plataformes. El videoclip ha estat realitzat per Marc Luguera.
Selva Nua són Joana Jové (veu i guitarra), Adrià Garcia (baix), Pol Mitjans (bateria) i Miquel Allué (guitarra). El seu disc de debut “Momentani”, publicat a finals de 2022, va significar una veritable glopada d’aire fresc per la nostra escena musical. Des de llavors, han anat regalant-nos alguns single dispersos (“Per defecte”, “Serà breu”) però ara ja focalitzen el tret i apunten al segon àlbum, previst per la tardor de 2025. “Miaboko” n’és el primer single.
“Miaboko” és un descens a tomba oberta per aconseguir visceralment allò que el cor et demana. Musicalment, el nou single de Selva Nua remet a la fórmula essencial del grup lleidatà: Sonoritat pop, influències soul i picades d’ullet a la música lo-fi, lletres introspectives i evocadores, melodies singulars, sintetitzadors nostàlgics, guitarres mesurades, línies de baix emblemàtiques i bateries tenaces… i l’habitual dosi de misteri que et manté captivat en una espiral suggerent. “Miaboko” està produït com és habitual per Josep Maria Serra.
Els propers concerts de Selva Nua són a Torelló (24/5, festival Festus), Barcelona (8/7, Vespres UB), Porqueres (10/7), Granollers (17/7) i Binissalem (15/8).
MIABOKO
Una gran missió: visitar-te a les tenebres. Surto a peu descalç i se’m claven engrunes que són d’altres intents d’arribar allà on ets. És ben difícil intuir-te el fons, m’hi aboco del tot. Són hores intempestives i amb prou feines et sento a prop. És ben difícil intuir-te el fons, m’hi aboco del tot. Són hores intempestives i amb prou feines et sento a prop. I amb prou feines he processat, ja ho sé! Les alertes eren molt clares. s’ha fet tard i a més m’acompanya l’amarga sensació que ni te n’adonaràs del meu pas desorientat. Quin esglai! És ben difícil intuir-te el fons, m’hi aboco del tot. Són hores intempestives i amb prou feines et sento a prop. I amb prou feines em sents. I amb prou feines m’entens. M’hi aboco. M’hi aboco. Mai tant. Mai tant.
-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga