Connect with us

Bolos

Da Souza anuncia nous concerts de la gira “Dies d’attrezzo”

Publicat fa

el

Els mallorquins Da Souza prosegueixen els concerts de presentació del seu darrer disc “Dies d’Attrezzo”, i aquest proper divendres 21 d’abril actuaran al Claustre del Convent de Manacor.

La gira continuarà al maig a Sitges (5/5, Límbic Festival / La Fragata), Igualada (6/5, La Bastida del Rec) i Montesquiu (14/5, Castell de Montesquiu / Música a la Gespa), i al juliol participaran al Festival Sons Solers de Sant Pere de Ribes (7/7), i al Mobofest de Porreres (28/7), entre d’altres.

“Dies d’Attrezzo” és una obra coral on entren en contrast les personalitats de tots els membres la banda, que participen solidàriament en la composició i s’alternen a la veu principal. És un puzzle de peces heterodoxes que, miraculosament, encaixen. “Calor de juny” levita un pam sobre el terra mentre “24/7” balla amb ritmes llatins contemporanis. “Bomba de fum” i “Fotogrames” són grans hits d’amor, que trobarien el contrapunt malenconiós a “Diarro” (on col·labora Eva Fernández) o “Meravelles”. També hi trobem “S’ombra”, un somni on cremen desenes de xalets turístics. O la tercera aventura del Falcó, aquest cop emprenent el vol amb la veu de Joana Gomila i les atmosferes de Laia Vallès.

Da Souza són Lluís Cabot, Àngel Garau, Biel Stela, Xavier Hernàndez i Guillem Portell.

DIES D’ATTREZZO
La trajectòria de Da Souza ha dibuixat sempre un suau ascens sostingut. Si “Salsa agredolça”(2020) va significar en certa manera eclosió, amb el nou i flamant disc “Dies d’Attrezzo” estan cridats a consolidar-se entre els grans noms de la nostra escena. No és casualitat que, després de tocar en festivals com el Primavera Sound o el Vida, aquesta tardor siguin els encarregats d’obrir la nit d’Antònia Font al Palau Sant Jordi. 

Aquest disc, però, no havia de ser un disc. Els mallorquins portaven uns mesos treballant en la banda sonora d’una pel·lícula quan, inesperadament, el projecte va caure i totes aquelles idees musicals va quedar orfes. Després d’uns compassos de dubte, van decidir reconduir-les i donar-los forma de cançons. Aquella essència inicial de banda sonora, però, acaba sobrevolant tot el disc, que es pot llegir també com una oda a les segones oportunitats. I potser per tot això ha acabat essent el disc més personal dels Da Souza.

El nou material de Da Souza s’ha enregistrat a cavall entre dos estudis barcelonins (Can Sons i Angel Sound) i una autoescola de Llucmajor (Mallorca) on el grup va muntar el seu estudi portàtil. Mescles de Panxii Badii, màstering de Victor Garcia i producció de Pau Riutort (col·laborador d’El Guincho, Natalia Lacunza, Bad Gyal…), que torna a treballar amb Da Souza després de participar en alguns dels seus enregistraments més reeixits, com el disc “Salsa agredolça” (2020) o el single “Pep” (2021).

Da Souza van debutar l’any 2013 amb l’energia punk “Flors i violència”, aixoplugats pel segell Famèlic, i des de llavors han avançat progressivament cap a un power-pop lluminós i preciosista amb “Gran salt endavant” (2016), “Futbol d’avantguarda” (2018), i l’aclamat “Salsa agredolça”(2020), a més dels EPs “Bossanova infinita” (2015) i “Boleros” (2021). Amb aquest “Dies d’Attrezzo” troben definitivament un so propi i reconeixible, un personalitat a prova d’estils i escenes.

Art Visual

“De cara / esmolada”, el nou videoclip de Remei de Ca la Fresca

Published

on

By

“Tant que dius, però tant que feies. Senyors grans empaitant nenes. Però ara va i canvies de lema, no fos cas que et portem problemes…”

Remei de Ca la Fresca estrena avui divendres el nou videoclip “De cara / Esmolada”, extret del recent i aclamat disc “L’ham de la pregunta”. El clip està realitzat per Paloma Lambert i en la cançó compten amb una col·laboració vocal de Carme Vives (Reïna).

Nascuts a les profunditats del Montseny en aquell desconcertant 2020, Remei de Ca la Fresca s’ha revelat en pocs anys com una de les bandes més inquietes, inclassificables i guerreres del nostre panorama musical. Mai amagats, sempre de cara, ara presenten el seu esperat segon àlbum, “L’ham de la pregunta”, produït per Ildefons Alonso (El Petit de Cal Eril) i Artur Piera.

Avui mateix ofereixen el primer concert de l’any a Girona (Neu! Festival, entrades exhaurides) i aquest gener també actuaran a Cardedeu, Vic, Gósol i Lleida. Al febrer se’ls podrà veure a Manresa i Barcelona (Iridia Fest).

D’ells ja sabíem que volien ocupar-te el xalet. O potser aquest només era el primer pas. Perquè les reivindicacions de Remei de Ca la Fresca van més enllà i ho abasten tot. Amb un discurs feréstec, alhora esmolat i poètic, desafien tota frontera estilística i disparen al mort i a qui el vetlla. Se’n riuen del que diran, defugen tot eufemisme, posen en dubte els discursos oficials i assenyalen culpables amb ànim de lucre. Ens posen davant del mirall.

Remei de Ca la Fresca són Artur Piera, Xantal Rodríguez, Víctor Inskipp i Iago Rueda. El quartet arbucienc es va donar a conèixer en guanyar el concurs Erra Forta, armats amb unes castanyoles i una fusta de planxar, i tot seguit van publicar sota el segell Indian Runners un disc debut homònim (2021) que va ser rebut amb entusiasme i els va portar a girar intensament arreu del país. El seguirien unes sorprenents adaptacions de M.I.A. (“Tot el que volem és okupar-te el xalet”) i Underworld. I pel camí, alegries com el premi del jurat obtingut al festival internacional de llengües minoritàries Suns Europe, celebrat recentment a Udine (Itàlia).

La primera pista que van donar d’aquest nou disc fou el corprenedor single “Tots els tons de la ràbia”, basat en un poema de la palestina Rafeef Ziadah. Tot seguit descobririen Mal de muntanya, un clam contra la privatització dels recursos hídrics on denunciaven que “no és el clima qui ens amenaça, hi ha culpables amb ànim de lucre”. O aquell dard de tres minuts anomenat Fusta d’artista, amb la mira apuntant a aquells senyors que manen tant i parlen tan bé.

Però cap de les 12 cançons del nou disc és inocua, totes apunten de manera quirúrgica a algun capil·lar del sistema patriarcal o del capitalisme. El casat amb fills que vol una nena. La necessitat imposada d’escollir, escollir, escollir. I com a via d’alliberament, la bruixeria i la poesia, que es vindrien a ser el mateix i es fonen en la “Lisèrgica espardenya” que els va dedicar Maria Callís.

PRIMERS CONCERTS 2025
10/01 Girona – Neu! Festival / El Foment EXHAURIT
11/01 Cardedeu – Tarambana / Off Tastautors
24/01 Vic – Jazz Cava
25/01 Gósol – Festival Esquimal
31/01 Lleida – Cafè del Teatre
01/02 Manresa – Ateneu la Sèquia
14/02 Barcelona – Paral·lel 62 / Irídia Fest

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.