Connect with us

Novetats discogràfiques

“Crísper en el hi hat”, EP de debut de Cachito Turulo, component dels Fasenuova

Publicat fa

el

Cachito Turulo és un extraterrestre. Qualsevol que hagi seguit de prop la trajectòria immaculada dels gloriosos Fasenuova s’ha pogut adonar que la visceralitat i imaginació del seu frontman, Ernesto Avelino, no tenien cap comparació al nostre país i gairebé enlloc. Que d’aquella ment en sortien cançons, idees, frases i inquiets absolutament immortals. Un cop enterrada la Fase, Ernesto Avelino es va posar a cuinar a foc lent el que vindria després. I en comptes d’acomodar-se en territori conegut, va decidir saltar al buit i no mirar enrere. Ara Ernesto Avelino és Cachito Turulo: benvinguts al futur.

Tot a “Crísper en el hi hat” és caos i és ball. La música de Cachito Turulo convida per igual a la disbauxa hedonista ia calar foc a la ciutat, a muntar-se en un metxa i desaparèixer a la nit, a fusionar carn i màquina en un ens aclaparador. En un moment en què la música urbana agonitza d’èxit i d’autocomplaença, aquest veterà del futur ens ensenya un camí nou, salvatge i desafiador. Cachito Turulo fa fallida els vímets del hip hop industrial, agafa un ritme de reggaetó i el recargola fins a deixar-lo irreconeixible, capturant l’energia del seu arrasador i impredictible directe en un EP rodó.

Quatre cançons mutants, pertorbadores com un còmic de Junji Ito o una pel·lícula de Tsukamoto i alhora addictives i necessàries. Urgents com el millor punk, com aquest “Amorens” amb què obre i que té aspectes de hit durador. Salvatges com aquest “Ta cortao” en què Cachito Turulo s’erigeix com un predicador del glitch, com un personatge multifacètic i impredictible. Experimentals com “6de6”, la particular ars poètica del nou artefacte d’Ernesto Avelino, de pulsació dub i fraseig trencadís. Rodones com “Omayomi”, l’única cançó que coneixíem fins ara i una declaració d’intencions en tota regla: síncope i tensió, futurisme i deliri postdigital anant de la mà.

Ernesto Avelino ha estat ben acompanyat al llarg del camí que l’ha portat a ser Cachito Turulo. Amb ell han estat Gonso i Willy de Somos la Herencia ajudant a donar forma a un projecte libèrrim, exercint de nexe intergeneracional i de productors (no tan) a l’ombra. També Alex Gatos, al capdavant tècnic dels enregistraments, mà dreta a l’hora de capturar aquesta energia de concert salvatge inherent a les cançons de l’EP. Tots junts com un exèrcit en un front comú, sabent que es portaven entre mans una mica gran, una cosa única. Aquesta cosa és “Crísper en el hi hat”. D’aquí a l´eternitat.

Bandes

BLOWFUSE ens presenta el seu treball de comiat “Hard to be Thrilled”

Published

on

By

La banda barcelonina ens deixen la seva darrera feina. Un EP de tres cançons inèdites i una versió en piano d’un dels seus darrers hits. Un treball que tanca de manera magistral la seva extensa i reeixida carrera.

Aquest treball només està disponible a les plataformes digitals, i en format casset limitat a 100 còpies a la web de venda oficial de Lostmerch.com

𝐋𝐎𝐖𝐅𝐔𝐒𝐄 s’acomiaden dels escenaris amb TRES últims concerts,
30/05/2025 || MADRID @ The Bassement + 𝐅𝐔𝐄𝐓!
07/06/2025 || LISBON @ RCA Club + 𝐕𝐈𝐑𝐀𝐋𝐀𝐓𝐀
20/06/2025 || BARCELONA @ Apol·lo La (2)

«Han estat anys de música, suor i comunitat, però ha arribat el moment de dir adéu. Ens veiem a Madrid, Lisboa i Barcelona per fer que aquests concerts siguin INOLVIDABLES!»

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.