Bolos
Júlia Colom comparteix el seu hipnòtic nou single “Jo t’estim”

“Jo t’estim” ens convida a jugar amb totes les convencions del pop més enamorat de la mà de Júlia Colom, que estira els límits per assolir un tema hipnòtic, dolç i juganer sense perdre mai la força que la caracteritza.
La veu, com sempre protagonista, queda aquesta vegada perfectament integrada al paisatge sonor del tema com un instrument més, on destaca el contrast entre tots els seus elements: veu i cordes, sintetitzador i ritmes. A través d’aquesta sonoritat potser més densa del que havíem escoltat a Miramar, la mallorquina aposta per una producció rica i pensada, on cap element està de més. Cada acord i cada ritme troben el seu lloc perquè “Jo t’estim” no sigui simplement “una nova cançó de reggae-pop en català”, que no ho és, ni de bon tros “una altra cançó d’amor”. És una bufa d’aire fresc tan necessària com addictiva, que obsessiona, que segueix sorprenent en la desena escolta i que sempre et deixa amb ganes de més. I això no hauria de ser, l’enamorament?
“Jo t’estim” no només canta sobre l’amor, sinó que canta l’amor mateix. Com sona la primavera de relació? El canvi frenètic de ritmes, l’ansietat i el vertigen, l’anhel i el secret; tot, trencat per un cop de realitat que, en el cas de la cançó, també trenca el remolí del so fins que torna a començar, tal com sol passar, en això de l’amor. Amb Jo t’estim, Júlia Colom aconsegueix fer-nos experimentar tots els temps d’un sentiment, des de l’espiral del retorn, aquell frenesí adolescent d’escriure el nom de qui t’agrada mil vegades en un quadern, de no pensar en res més, fins al sospir cantat del vers, que ens delata, que gairebé recorda aquell desig pla i sincer del R&B romàntic dels 90. Un univers sonor que contrasta amb la ruptura del pont, on gairebé pren un to irònic, per recordar-nos que, finalment i al capdavall, vivim al món on vivim, i ho sabem. Després d’establir-se com a cantautora amb Miramar, Júlia Colom explora sonoritats més complexes i, com si fos un joc, demostra que no hi ha límits per a la riquesa al pop.
PROPERES DATES GIRA “MIRAMAR” 2023/2024
10 de novembre: Fira Trova’m, Castelló
15 de novembre: M pour Montreal, Canadà
17 de novembre: 66 Butaques, Figueres
26 de novembre: Capsa de Música, Tarragona
1 de desembre: El Pumarejo, L’Hospitalet del LLobregat
16 de desembre: Cafè Slàvia, Borges Blanques
26 de gener 2024: CAT, Barcelona

Bolos
EL MATO A UN POLICÍA MOTORIZADO tanquen la gira mundial de “Súper Terror” amb dates a Europa, passant per Madrid i Barcelona

Els platencs El Mató a un Policía Motorizado tornen a Europa a finals d’aquest any per coronar la vida i trajectòria del seu àlbum més recent, “Super Terror”, el disc que ha convertit els argentins en un dels grups de moment a nivell global. igual dels tòtems de l’indie rock com dels sons dels 80.
Pel camí fites històriques que no fan més que engrandir la carrera de la banda: telonejant Interpol en la seva gira pel sud dels Estats Units (Paul Banks es va declarar fan del grup), rebentant el Movistar Arena de Buenos Aires davant un enfervorit públic, les 10.000 persones que van assistir al seu concert al Zócalo de Ciudad de México, Vive Latino, Primavera Sound, Lollapalooza, Riu Babel o Tecate Pa’l Nord, sold outs a sales del nostre país com Apol·lo, Razzmatazz, La Riviera o Moon, el Grammy que van rebre com a millor disc de rock per “Unes vacaciones raras” o la conquesta de noves places com Copenhaguen o Milà.
Els seus concerts més recents han comprès una triomfal gira pels Estats Units rematada amb un rotund sold out a Nova York el 18 d’abril passat, a Elsewhere, emblemàtic espai ubicat al cor de Brooklyn. Abans el grup va passar per Dallas, Minneapolis, Chicago, Cleveland i Philadelphia, celebrant també el 20è aniversari de la banda, que compleix dues dècades de discos, directes i cançons que apunten al cor.
Per si no n’hi hagués prou el grup està aquests dies de plena actualitat ja que un dels seus temes emblema, “El Magnetismo”, apareix a “El Eternauta”. La sèrie del moment, adaptació d’una historieta clàssica de ciència ficció argentina creada per Héctor Germán Oesterheld i Francisco Solano López, està protagonitzada per Ricardo Darín i ha rebut una allau de crítiques hiperbòliques des de la seva aparició fa només uns dies.
Tot això antecedeix a una gira que els portarà de nou a Europa per tancar capítol, i en què gaudirem de les dues dates més multitudinàries de El Mató a un Policía Motorizado fins avui al nostre país: el Sant Jordi Club de Barcelona i el Movistar Arena de Madrid vibraran amb hits com “El Tresor” o “Diamante Roto” els dies 22 i 26 respectivament . També passaran en aquesta curta gira europea per la sala Heimathafen Neukölln de Berlín el 23 de novembre i el parisenc Cafè de la Danse el 24.

-
Festival6 anys ago
El Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
El Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques6 anys ago
Les Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys ago
Mercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga