Connect with us

Bolos

Júlia Colom comparteix el seu hipnòtic nou single “Jo t’estim”

Publicat fa

el

“Jo t’estim” ens convida a jugar amb totes les convencions del pop més enamorat de la mà de Júlia Colom, que estira els límits per assolir un tema hipnòtic, dolç i juganer sense perdre mai la força que la caracteritza.

La veu, com sempre protagonista, queda aquesta vegada perfectament integrada al paisatge sonor del tema com un instrument més, on destaca el contrast entre tots els seus elements: veu i cordes, sintetitzador i ritmes. A través d’aquesta sonoritat potser més densa del que havíem escoltat a Miramar, la mallorquina aposta per una producció rica i pensada, on cap element està de més. Cada acord i cada ritme troben el seu lloc perquè “Jo t’estim” no sigui simplement “una nova cançó de reggae-pop en català”, que no ho és, ni de bon tros “una altra cançó d’amor”. És una bufa d’aire fresc tan necessària com addictiva, que obsessiona, que segueix sorprenent en la desena escolta i que sempre et deixa amb ganes de més. I això no hauria de ser, l’enamorament?

“Jo t’estim” no només canta sobre l’amor, sinó que canta l’amor mateix. Com sona la primavera de relació? El canvi frenètic de ritmes, l’ansietat i el vertigen, l’anhel i el secret; tot, trencat per un cop de realitat que, en el cas de la cançó, també trenca el remolí del so fins que torna a començar, tal com sol passar, en això de l’amor. Amb Jo t’estim, Júlia Colom aconsegueix fer-nos experimentar tots els temps d’un sentiment, des de l’espiral del retorn, aquell frenesí adolescent d’escriure el nom de qui t’agrada mil vegades en un quadern, de no pensar en res més, fins al sospir cantat del vers, que ens delata, que gairebé recorda aquell desig pla i sincer del R&B romàntic dels 90. Un univers sonor que contrasta amb la ruptura del pont, on gairebé pren un to irònic, per recordar-nos que, finalment i al capdavall, vivim al món on vivim, i ho sabem. Després d’establir-se com a cantautora amb Miramar, Júlia Colom explora sonoritats més complexes i, com si fos un joc, demostra que no hi ha límits per a la riquesa al pop.

PROPERES DATES GIRA “MIRAMAR” 2023/2024
10 de novembre: Fira Trova’m, Castelló
15 de novembre: M pour Montreal, Canadà
17 de novembre: 66 Butaques, Figueres
26 de novembre: Capsa de Música, Tarragona
1 de desembre: El Pumarejo, L’Hospitalet del LLobregat
16 de desembre: Cafè Slàvia, Borges Blanques
26 de gener 2024: CAT, Barcelona

Art Visual

“De cara / esmolada”, el nou videoclip de Remei de Ca la Fresca

Published

on

By

“Tant que dius, però tant que feies. Senyors grans empaitant nenes. Però ara va i canvies de lema, no fos cas que et portem problemes…”

Remei de Ca la Fresca estrena avui divendres el nou videoclip “De cara / Esmolada”, extret del recent i aclamat disc “L’ham de la pregunta”. El clip està realitzat per Paloma Lambert i en la cançó compten amb una col·laboració vocal de Carme Vives (Reïna).

Nascuts a les profunditats del Montseny en aquell desconcertant 2020, Remei de Ca la Fresca s’ha revelat en pocs anys com una de les bandes més inquietes, inclassificables i guerreres del nostre panorama musical. Mai amagats, sempre de cara, ara presenten el seu esperat segon àlbum, “L’ham de la pregunta”, produït per Ildefons Alonso (El Petit de Cal Eril) i Artur Piera.

Avui mateix ofereixen el primer concert de l’any a Girona (Neu! Festival, entrades exhaurides) i aquest gener també actuaran a Cardedeu, Vic, Gósol i Lleida. Al febrer se’ls podrà veure a Manresa i Barcelona (Iridia Fest).

D’ells ja sabíem que volien ocupar-te el xalet. O potser aquest només era el primer pas. Perquè les reivindicacions de Remei de Ca la Fresca van més enllà i ho abasten tot. Amb un discurs feréstec, alhora esmolat i poètic, desafien tota frontera estilística i disparen al mort i a qui el vetlla. Se’n riuen del que diran, defugen tot eufemisme, posen en dubte els discursos oficials i assenyalen culpables amb ànim de lucre. Ens posen davant del mirall.

Remei de Ca la Fresca són Artur Piera, Xantal Rodríguez, Víctor Inskipp i Iago Rueda. El quartet arbucienc es va donar a conèixer en guanyar el concurs Erra Forta, armats amb unes castanyoles i una fusta de planxar, i tot seguit van publicar sota el segell Indian Runners un disc debut homònim (2021) que va ser rebut amb entusiasme i els va portar a girar intensament arreu del país. El seguirien unes sorprenents adaptacions de M.I.A. (“Tot el que volem és okupar-te el xalet”) i Underworld. I pel camí, alegries com el premi del jurat obtingut al festival internacional de llengües minoritàries Suns Europe, celebrat recentment a Udine (Itàlia).

La primera pista que van donar d’aquest nou disc fou el corprenedor single “Tots els tons de la ràbia”, basat en un poema de la palestina Rafeef Ziadah. Tot seguit descobririen Mal de muntanya, un clam contra la privatització dels recursos hídrics on denunciaven que “no és el clima qui ens amenaça, hi ha culpables amb ànim de lucre”. O aquell dard de tres minuts anomenat Fusta d’artista, amb la mira apuntant a aquells senyors que manen tant i parlen tan bé.

Però cap de les 12 cançons del nou disc és inocua, totes apunten de manera quirúrgica a algun capil·lar del sistema patriarcal o del capitalisme. El casat amb fills que vol una nena. La necessitat imposada d’escollir, escollir, escollir. I com a via d’alliberament, la bruixeria i la poesia, que es vindrien a ser el mateix i es fonen en la “Lisèrgica espardenya” que els va dedicar Maria Callís.

PRIMERS CONCERTS 2025
10/01 Girona – Neu! Festival / El Foment EXHAURIT
11/01 Cardedeu – Tarambana / Off Tastautors
24/01 Vic – Jazz Cava
25/01 Gósol – Festival Esquimal
31/01 Lleida – Cafè del Teatre
01/02 Manresa – Ateneu la Sèquia
14/02 Barcelona – Paral·lel 62 / Irídia Fest

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.