Connect with us

Novetats discogràfiques

“Argiek Istilu”, debut de jai/egun a Humo Internacional

Publicat fa

el

Com un secret, Aitor Martínez Merino ha anat treballant en un disc imaginari des de la seva habitació al llarg dels anys. Sense experiència en altres projectes i sense ni tan sols haver actuat en directe, es va animar a gravar de manera professional tot el que havia anat cuinant durant gairebé una vida a El Tigre Studios amb Jon Aguirrezabalaga, a qui estan eternament agraïts per haver-los acostat a la possibilitat d’editar un disc tan important.

Tornem a l’habitació, una habitació fosca on cohabiten Arthur Rusell, Fugazi, Mikel Laboa i Tomatito, per dir alguna cosa, ja que la proposta d’Aitor és tan personal i valenta que gairebé podria ser la definició en si mateixa d’un nou gènere al seu voltant. Els noms doncs sobren i ens quedem amb cadències, girs i progressions inesperades, amb què jai/egun recorre a un llenguatge universal i primari.

Amb textos en euskera i pràcticament l’únic ajut d’una guitarra espanyola tocada amb geni i ràbia, jai/egun desgrana un autèntic exercici d’introspecció, obrint-nos una finestra a la vida i al món. El resultat, un àlbum esglaiador, a estones desolador, càlid i sorprenent, que s’anticipa com un dels discos de l’any i no perquè ho diguin els de Humo Internacional, que sí, sinó perquè segur que no se t’acudeix un altre disc més sincer editat en aquest país ple de maquillatge i ximpleria.

‘Argiek Istilu’ està disponible en vinil de 12″ a la botiga online de Humo Internacional, ia les teves botigues físiques amigues.

Bolos

LES RENCARDS presenten el seu nou LP el 27 de juny a la sala Almo2Bar

Published

on

By

Les Rencards és un conjunt format per tres musics amb àmplia experiència i una carismàtica cantant que ofereixen un show de rock’n’roll inspirat en les sonoritats del garatge i dels pioners del punk com ara The Sonics, The Stooges o The Ramones, però sortint-se de la norma i portant el gènere al segle XXI. La seva espectacular posada en escena i el seu so energètic ja ha deixat bocabadades innombrables audiències, tant en petits clubs com en grans festivals catalans, espanyols i europeus.

Les seves cançons originals són majoritàriament cantades en francès, amb lletres incisives i composició de primer nivell, com demostren els seus LPs “Les Rencards” (2022, produït per Mike Mariconda) i “Angles morts” (2025 produït per Marc Tena), tots dos editats pel segell Groovie Records de Portugal.

Sala Amo2Bar
27 de juny · 21.00h
Taquilla : 15€ / Anticipada : 12€
Entrada

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.