Novetats discogràfiques
Miniño llança “Un invento”, el seu nou single
MINIÑO comença 2024 amb noves cançons, presentant el primer single del seu nou EP “Qué Desastre”, que veurà la llum a la primavera. El primer single d’aquest nou treball, tercer de la banda salmantina, porta el títol “Un invento” i estarà disponible a totes les plataformes el dimecres 17 de gener.
MINIÑO s’embarca en un canvi de registre sobre els temes anteriors de la banda. Un single que marca un punt d’inflexió on, per una vegada, la lletra es torna cap a una visió més positiva de la vida present però amb una certa malenconia cap al que ha passat. El que ha passat, ha passat.
“Un Invento” transmet una nova visió de la realitat de MINIÑO. Ara, amb to de reafirmació i una base rítmica que flueix sola definint la cançó, que expressa com hem de mirar endavant, i compartir el temps amb la gent que volem i ens envolta. Lluny del penediment, lluny dels fets passats que mirem pel retrovisor, ara ens centrem a deixar-ho tot de banda i buscar la felicitat.
MINIÑO és un projecte que neix a l’estiu del 2021, amb origen a la ciutat de Salamanca, prenent influències musicals el noise pop, shoegaze i postrock, amb referències de so britànic que modelen el so d’aquesta formació. Durant aquest temps, no han parat de tocar en directe o telonejar bandes de la talla de Sexy Zebras o Bala.
A l’abril del 2022 publiquen el seu primer treball d’estudi “Horror Vacui”, produït i gravat per Borja Pérez i masteritzat per Víctor García (Ultramarinos Costabrava) a Intromúsica Records, compost per cinc temes que suposen una progressió a mesura que avança el treball. Al maig del mateix any, publiquen un nou single “Azul Clarito” o una versió de “Ya no siento nada” del productor Alizzz. El seu segon EP Post Amor, va veure la llum al complet l’abril del 2023. Després del seu llançament, l’agència de booking i management Holy Cobra Society, fitxa la banda per al seu nou desenvolupament. “Qué Desastre” serà el tercer EP de la banda, barrejat per Raul Pérez de La Mina Estudios i masteritzat per Victor García d’Ultramarins Costa Brava, autoeditat pel grup i distribuït per The Orchard.
DATES CONFIRMADES PEL 2024
POST AMOR TOUR
10/01 León – Sala Black Bourbon
20/01 Gernika-Lumo – Sala Iparragirre
21/01 Madrid – Inverfest, Sala Siroco
01/03 Logroño – Sala Fundición
06/04 Zaragoza – La lata de bombillas, junto a Medalla
20/07 Gijón – Tsunami Xixón
…
Novetats discogràfiques
AINA PUJOL treu, “per molts anys”, el segon single del seu nou ep
Un tema que et transporta a tots els aniversaris que no pots anar perquè ja aquella persona no forma part de la teva vida, am b una producció minimal i orgànica.
Per molts anys és el segon avançament i últim tema de l’EP debut d’Aina Pujol. És un recordatori que, per molt temps que passi, hi ha dates concretes al calendari que sempre ens transportaran al record d’aquella persona. Dates on toca enfrontar-se a reviure el dolor d’una pèrdua i al desig de poder tornar a gaudir d’aquest dia senyalat amb aquella persona que ja no hi és. Musicalment, la cançó manté bastant l’essència de demo, amb efectes buscats, com ara, un punteig de guitarra dins un cassette i la veu doblada. La veu és la gran protagonista del tema i l’instrumental crea l’atmosfera que aporta intimitat al tema amb una sonoritat minimal.
La cançó et situa en el dia del seu aniversari. La lletra esdevé una carta dedicada a aquella persona que avui fa anys, però que no ho celebrarà amb tu perquè ja no forma part de la teva vida. Descriu el mal que fa el fet de no poder passar un dia tan especial amb l’altre. Una data al calendari que cada any et farà reviure el dolor d’una pèrdua. També és un comiat, el desig que tot li vagi bé i un agraïment pels anys compartits.
-
Festival7 anys agoEl Salt Mortal sacseja les bases de l’underground amb el cartell de la seva quarta edició
-
Novetats discogràfiques7 anys agoEl Petit de Cal Eril publica el nou disc “Energia fosca”
-
Novetats discogràfiques7 anys agoLes Cruet anuncien el llançament del nou disc “Cérvols, astres” pel 22 de febrer
-
Imperdible7 anys agoMercat de Nadal i Flamenc al Konvent de Berga
