Connect with us

Bolos

NUEVA VULCANO i SOULSIDE compartiran escenari el proper 24 de maig a la sala barcelonina Paral·lel 62

Publicat fa

el

Soulside van publicar dos fabulosos discos fundacionals a Dischord Records abans que als noranta ho explotés tot. Després 3 es van mudar a Nova York per seguir canviant vides en directe amb Girls Agains Boys.

Han passat 20 anys des del primer concert de Nueva Vulcano al Sidecar i de l’edició del seu primer disc Principal Primera a BCore Disc. Serveixi aquest concert doncs per celebrar l’efemèride que es vulgui. És sabuda l’admiració dels barcelonins per l’escena de Washington DC, de la dissonància que sovint melòdicament explota, del ritmel i el missatge que desprenen els grups que editen per a Dischord Records. Soulside van ser dels primers en això, tenint un impacte importantíssim també en gent d’aquesta part del mediterrani: recordem la versió que va fer Childhood (BCore, 1995) de la premonitòria Kill. Allí Scott McCloud cantava que se’n volia anar a Nova York, cosa que va fer ipso-facto amb Alexis Fleisig, Scott Temple i el productor de Soulside Eli Janney, per fundar Girls Against Boys i seguir canviant vides en directe, dues d’elles amb uns ojoplàtics Wences i Artur a la Sala Garatge de Barcelona. Anys després els germans Guàrdia porten McCloud a l’Heliogàbal i aquest se sent com a casa tocant acompanyat de Fleisig les cançons del seu darrer projecte, Paramount Styles.

Soulside es troben girant a Alemanya aquest mes de maig, la data està lliure a la sala, Nueva Vulcano mostren cap a ells els seus respectes i s’animen a ajuntar-se de nou sense saber si aquest serà el seu últim concert o el primer d’alguns, si no en trauran mai un altre disc o si enregistressin l’única cançó que han fet en quatre anys, instal·lats en la indefinició i en la il·lusió de participar en aquesta vetllada a la meravellosa Paral·lel 62.

24 Maig 2024 / Paral·lel 62 / Barcelona
20.00h / 17.63€
ENTRADES

Art Visual

“De cara / esmolada”, el nou videoclip de Remei de Ca la Fresca

Published

on

By

“Tant que dius, però tant que feies. Senyors grans empaitant nenes. Però ara va i canvies de lema, no fos cas que et portem problemes…”

Remei de Ca la Fresca estrena avui divendres el nou videoclip “De cara / Esmolada”, extret del recent i aclamat disc “L’ham de la pregunta”. El clip està realitzat per Paloma Lambert i en la cançó compten amb una col·laboració vocal de Carme Vives (Reïna).

Nascuts a les profunditats del Montseny en aquell desconcertant 2020, Remei de Ca la Fresca s’ha revelat en pocs anys com una de les bandes més inquietes, inclassificables i guerreres del nostre panorama musical. Mai amagats, sempre de cara, ara presenten el seu esperat segon àlbum, “L’ham de la pregunta”, produït per Ildefons Alonso (El Petit de Cal Eril) i Artur Piera.

Avui mateix ofereixen el primer concert de l’any a Girona (Neu! Festival, entrades exhaurides) i aquest gener també actuaran a Cardedeu, Vic, Gósol i Lleida. Al febrer se’ls podrà veure a Manresa i Barcelona (Iridia Fest).

D’ells ja sabíem que volien ocupar-te el xalet. O potser aquest només era el primer pas. Perquè les reivindicacions de Remei de Ca la Fresca van més enllà i ho abasten tot. Amb un discurs feréstec, alhora esmolat i poètic, desafien tota frontera estilística i disparen al mort i a qui el vetlla. Se’n riuen del que diran, defugen tot eufemisme, posen en dubte els discursos oficials i assenyalen culpables amb ànim de lucre. Ens posen davant del mirall.

Remei de Ca la Fresca són Artur Piera, Xantal Rodríguez, Víctor Inskipp i Iago Rueda. El quartet arbucienc es va donar a conèixer en guanyar el concurs Erra Forta, armats amb unes castanyoles i una fusta de planxar, i tot seguit van publicar sota el segell Indian Runners un disc debut homònim (2021) que va ser rebut amb entusiasme i els va portar a girar intensament arreu del país. El seguirien unes sorprenents adaptacions de M.I.A. (“Tot el que volem és okupar-te el xalet”) i Underworld. I pel camí, alegries com el premi del jurat obtingut al festival internacional de llengües minoritàries Suns Europe, celebrat recentment a Udine (Itàlia).

La primera pista que van donar d’aquest nou disc fou el corprenedor single “Tots els tons de la ràbia”, basat en un poema de la palestina Rafeef Ziadah. Tot seguit descobririen Mal de muntanya, un clam contra la privatització dels recursos hídrics on denunciaven que “no és el clima qui ens amenaça, hi ha culpables amb ànim de lucre”. O aquell dard de tres minuts anomenat Fusta d’artista, amb la mira apuntant a aquells senyors que manen tant i parlen tan bé.

Però cap de les 12 cançons del nou disc és inocua, totes apunten de manera quirúrgica a algun capil·lar del sistema patriarcal o del capitalisme. El casat amb fills que vol una nena. La necessitat imposada d’escollir, escollir, escollir. I com a via d’alliberament, la bruixeria i la poesia, que es vindrien a ser el mateix i es fonen en la “Lisèrgica espardenya” que els va dedicar Maria Callís.

PRIMERS CONCERTS 2025
10/01 Girona – Neu! Festival / El Foment EXHAURIT
11/01 Cardedeu – Tarambana / Off Tastautors
24/01 Vic – Jazz Cava
25/01 Gósol – Festival Esquimal
31/01 Lleida – Cafè del Teatre
01/02 Manresa – Ateneu la Sèquia
14/02 Barcelona – Paral·lel 62 / Irídia Fest

Continuar llegint

El més vist

underground.cat # Espai de reflexió permanent sobre el putu underground i les seves conseqüències.